וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: זיהום אוויר מעצים את הסיכון ללדת ילד אוטיסט

המחקר, שבוצע לאורך 12 שנים ובדק כ-2,000 נשים, יפורסם לראשונה ב"מבט". מתוצאותיו עולה כי בקרב נשים שנחשפו לרמה הגבוהה ביותר של זיהום אוויר רמת הסיכון גבוהה פי 10 מאשר אלה שנחשפו לרמה הנמוכה ביותר

תינוק בן יומו עם צמיד שם. ShutterStock
החוקרים נהגו לחשוב שאוטיזם קשור לגנטיקה בלבד/ShutterStock

חשיפה לזיהום אוויר מעצימה את הסיכון ללדת ילד אוטיסט – כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת הארוורד שבמסצ'וסטס, ארצות הברית. המחקר, שיפורסם הערב (חמישי) לראשונה במהדורת "מבט" בערוץ הראשון, מעלה כי הסיכון של נשים שנחשפו לרמה הגבוהה ביותר של זיהום אוויר ללדת ילד אוטיסט היה גבוה פי 10 מאשר נשים שנחשפו לרמה הנמוכה ביותר.

עוד בוואלה! חדשות:
סערה בגבעת זאב: נאסר על אבות לצפות בבנותיהם בטקס חנוכה
"לא ישתיקו אותי": צפו בבנט בנאום עצבני במיוחד
נחשפו הקלטות שולה זקן ואולמרט: "סידרתי לך 10 אלף דולר"

מדובר באחד המחקרים הגדולים בעולם שמצביעים על קשר ישיר בין חשיפה לזיהום אוויר ולידת ילדים אוטיסטים. המחקר, שהוביל חוקר ישראלי, בדק לאורך 12 שנים כ-2,000 נשים לפי מידת החשיפה שלהן לזיהום אוויר מסוג PM2, מזהם שיש גם בישראל ומקורו בתחבורה ציבורית ופסולת תעשייתית.

עד לאחרונה נהגו החוקרים לחשוב כי אוטיזם קשור לגנטיקה בלבד. עם זאת, בעקבות העלייה במקרי האוטיזם בשנים האחרונות, החלו החוקרים לחשוב שמדובר בגורמים סביבתיים. ואכן, המחקר – שהחל לפני כשנתיים – מאשש את החששות.

במשרד הבריאות אומרים כי מדובר בממצאים מאוד דרמטיים, בעלי עוצמה מדעית וקרוב לוודאי שתהיה להם התייחסות בעולם כולו. בארץ, התקן של זיהום האוויר אמור להיכנס לתוקף רק בינואר 2015, והוא הרבה יותר גבוה ממה שנהוג בארצות הברית. בארה"ב התקן הוא עשרה מיקרוגרם למטר מעוקב (מ"ק) אוויר, בעוד בישראלי התקן יעמוד על 25 מיקרוגרם למ"ק אוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully