וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומים: בוטלה הפצת הסרט על ההתנקשות בקים ג'ונג און

לאחר שבתי קולנוע רבים ברחבי ארה"ב הודיעו כי לא יקרינו את הסרט "ריאיון סוף" עקב איומים, הודיעה חברת סוני כי היא מבטלת את הקרנתו. הנשיא אובמה: "נזהיר את הציבור אם יהיה איום ממשי"

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און במפגש עם ספורטאים שזכו במדליות זהב במשחקי אסיה. רויטרס
"מעשה חצוף". קים ג'ונג און/רויטרס

חברת סוני הודיעה אמש (חמישי) כי סרט הקומדיה "ריאיון סוף", שעוסק בהתנקשות במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לא יעלה לאקרנים בשבוע הבא וכי היא מבטלת את הפצתו. זאת לאחר שבתי קולנוע רבים ברחבי ארצות הברית הודיעו כי לא יקרינו את הסרט לנוכח איומים של האקרים לבצע פיגועים במקומות שבהם הוא יוצג.

"לאור ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב בתי הקולנוע שמציגים את סרטינו שלא להציג את הסרט הזה, החלטנו לבטל את השקתו שתוכננה להתקיים ב-25 בדצמבר", נכתב בהצהרה רשמית שפרסמה סוני. החברה כינתה את פעולות ההאקרים "מעשה חצוף שנועד למנוע את הפצת הסרט תוך כדי גורם נזק לחברה שלנו, לעובדינו ולציבור האמריקני".

עוד ידיעות מהעולם:
ההסכם ההיסטורי של ארה"ב וקובה: כך הסתיים נתק של 54 שנה
אחרי הטבח בבית ספר: פקיסטן תחזיר את עונש המוות
תיעוד קשה: 230 גופות התגלו בקבר אחים בסוריה

פוסטר הסרט ראיון סוף.
כרזת הסרט "ריאיון סוף"

בניסיונות שבוצעו עד כה למנוע את הפצת והקרנת הסרט, ההאקרים, שמכנים עצמם "שומרי השלום", כבר הדליפו ממערכות סוני סרטים שעדיין לא יצאו לקולנוע, תסריטים לסרטים עתידיים, תכתובות רגישות בתוך החברה ופרטי מידע על שחקנים שונים.

למרות ההשפלה שספגה סוני מהפעולות הללו, האיום לבצע פיגועים הוא זה שגרם לחברה לבטל את הפצת הסרט. "זה רגע עצוב ומסוכן לסרטים אמריקניים ואולי גם לצורות אחרות של תקשורת אמריקנית", אמר יוג'ין וולוך, מומחה לתיקון הראשון בחוקה האמריקנית מבית הספר למשפטים באוניברסיטת קליפורניה, בריאיון לאתר "cnet".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק אובמה בוועידת G20 – אוסטרליה, 16 בנובמבר 2014. רויטרס
מתייחס ברצינות לאיומים. ברק אובמה/רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס הלילה למקרה ואמר כי ממשלו מתייחס ברצינות לאיומי ההאקרים נגד אולפני סוני. בריאיון לרשת NBC אמר הנשיא האמריקני כי ממשלו "יעמוד על המשמר ויזהיר את הציבור אם יהיה איום ממשי". אובמה הוסיף: "ההמלצה שלי היא שאנשים ימשיכו ללכת לקולנוע".

ההאקרים שפרצו למחשבי סוני השתמשו בתוכנות זדוניות שבהן השתמשה קוריאה הצפונית נגד חברות תקשורת ובנקים בקוריאה הדרומית בשנה שעברה. בנוסף, בכל הקמפיין נגד הסרט השתמשו ההאקרים בשפה התומכת בקוריאה הצפונית. למרות זאת, קוריאה הצפונית הכחישה טענות כי היא מעורבת במעשים, אך הביעה תמיכה בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully