וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד החשוד בהטרדה מינית: סא"ל לירן חג'בי מגבעתי

17.12.2014 / 16:30

מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי ביקש לצאת לחופשה של 10 ימים כדי להתמודד עם חקירת מצ"ח בעניינו. הקצין, החשוד שנישק חיילת בניגוד לרצונה, עומת עם המתלוננת והכחיש את הטענות נגדו: "לא הטרדתי מינית"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

פרסום ראשון: סגן-אלוף לירן חג'בי, מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי, החשוד בשורת עבירות, ובהן הטרדה מינית ומעשה מגונה בשתי חיילות ששירתו תחתיו, הודיע לפני זמן קצר (רביעי) למפקדיו על החלטתו לצאת לחופשה בת עשרה ימים כדי להתמודד עם חקירת מצ"ח בעניינו.

לפי החשד, חג'בי נישק את אחת החיילות בניגוד לרצונה. לדברי מקורביו, הוא ביקש לעבור בדיקת פוליגרף ואף היה זה שקרא לערוך עימות עם החיילת - אשר התקיים הבוקר. הם הוסיפו שחג'בי דבק בגרסתו לאורך כל הדרך ושהוא הכחיש את טענותיה להטרדה. "לא היה ולא נברא", אמר המג"ד. בנוסף לכך יש חשד לשיבוש הליכי משפט מצדו של סא"ל חג'בי בגין הדחה של פקוד למתן עדות שקר.

החלטתו של חג'בי לצאת לחופשה, לדברי מקורבו, נובעת מהרצון להתמודד בצורה מיטבית עם החקירה.

עוד בוואלה! חדשות:
מנהל קבוצת הכדורגל נעצר שוב: חשוד בעבירות מין בקטינים
נתניהו תוקף את החלטת האיחוד: "לא למדו מהשואה"
מיוחד: כיצד ישפיע המשבר ברוסיה על הכיס שלכם?

סנגורו של חג'בי, הסנגור הצבאי הראשי אל"ם אשר הלפרין, מסר: "בעקבות הפרסומים האחרונים בתקשורת בנוגע לחשדות שהופנו נגדו, בחר מפקד הגדוד לצאת לחופשה קצרה, מתוך רצון שלא לפגוע בתפקודו התקין של הגדוד ומתוך שאיפה כי התמונה העובדתית תתבהר בהקדם האפשרי, אז יתגלה שלא בוצעה על ידו עבירה פלילית כלשהי".

מג"ד צבר סא"ל לירן חגבי מורה לפרוץ לבית בג'נין. אמיר בוחבוט ושלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
סא"ל חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

חג'בי נחקר במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פעמיים ביממה האחרונה. הבוקר הוא זומן כאמור לעימות עם החיילת שהטריד לכאורה, אשר שימשה פקידה בלשכתו. לדברי גורמים המצויים בפרטי החקירה, בעימות הכחיש המג"ד את המעשים וחזר ואמר: "לא הטרדתי מינית". בין השניים התפתח ויכוח בנושא.

על פי אחד הגורמים, נמצאו הבדלים בפרטים שמסרה החיילת המתלוננת בנוגע לאירועים בחקירות השונות. עם זאת, לדבריו, ייתכן שהסתירה בין הגרסאות נובעת מהעובדה שהיא הייתה נסערת מהעימות. במקרה אחר שבו נטען כי חג'בי ניהל יחסים עם חיילת, פקידה בגדוד, היא דחתה את הטענות והתעקשה שלא היה ביניהם שום מגע מיני.

ביממה הקרובה צפוי מפקד המשטרה הצבאית לרכז את חומר הראיות בנושא ולהכריע אם להמליץ להגיש כתב אישום נגד חג'בי, גבר נשוי ואב לילדים, קצין מוערך מאוד ועתיר ניסיון מבצעי. נוסף על כך, בוחנים במצ"ח את הראיות הנוגעות לעבירות אחרות שבוצעו לכאורה באותו גדוד לוחם, ובהן הטרדה מינית של שני לוחמים בידי מפקד המחלקה, גניבות, הונאה ודיווח כוזב.

עוד באותו נושא

"שימו לב, הגג שלכם בוער": לילה עם הכוחות במעוז החמאס

לכתבה המלאה

"המג"ד מקבל גיבוי בחטיבה"

מפקד החטיבה שוחח עם מפקדים בכירים ביחידות השונות והבהיר את עמדתו בנוגע לחקירות ולחג'בי, כמו גם בנוגע לשאר המפקדים והקצינים בגדוד שנחקרו. "זה מצב קשה ורע לחטיבה", טען גורם צבאי. "מדובר במספר רב של אירועים באותו גדוד ובחשדות נגד מג"ד, אבל אסור למהר ולשפוט אותו. צריך לתת לחוקרים למצות את החקירה. בשלב זה, עד שיוחלט אחרת, הוא מקבל גיבוי".

גורמי צבא נוספים העריכו כי גם אם החשדות להטרדה מינית מצד חג'בי יימצאו כלא נכונות, יהיה קשה למפקד החטיבה ולפיקוד הבכיר בפיקוד להתעלם מהאירועים החמורים המרובים שנחשפו בגדוד, ובהתאם לכך הם יידרשו לנקוט צעדי משמעת חריפים.

ג'יפ צבאי מסייר בערבה. AP
נבדק חשד שהמג"ד נהג ללא רישיון ולא דיווח על נזק. ג'יפ צבאי/AP

הפרשות נחשפו לאחר שסגן מפקד הגדוד הודח מתפקידו והחליט בתגובה לכתוב מכתב ובו לפרט את השתלשלות האירועים שקדמו לכך, בדגש על התנהלות המג"ד וגורמים שונים בגדוד. מפקד הפיקוד החליט להקפיא את ההדחה של הסמג"ד, שהיה ביחסים רעועים עם מפקדו הישיר, והורה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור הטענות. עם הזמן הלכה והסתעפה החקירה, והחוקרים גילו פרטים על אודות פרשות נוספות בגדוד.

נוסף על ההטרדה המינית, נבדקת טענה שחג'בי לא דיווח על נזק לג'יפ שנפגע במהלך מרדף בפעילות מבצעית, אשר הסתכם במאות שקלים. בחקירה התברר שהוא נסע בכלי הרכב לסירוגין, יחד עם הנהג הצבאי כשלצדם הגשש, ובמהלך מרדף מבצעי הידרדר הג'יפ. הנהג מילא דוח נזק ודיווח על המקרה, אך עלה החשד כי המג"ד הסתיר את העובדה כי הוא זה שנהג בג'יפ. זאת ועוד, התברר בחקירה כי חג'בי נהג בג'יפ אף שלא חידש את הרישיון.

חקירה נוספת העלתה כי במהלך ביקורת נמצא שארבעה כלי נשק נגנבו מהנשקייה בגדוד. הנגד שאחראי על הנשקייה בגדוד זומן לחקירה, אולם טרם התייצבותו הוא התאבד, והחקירה לא העלתה פרטים נוספים באשר לגניבה. כמו כן, חייל בשירות סדיר צולם כשהוא מאונן בשירותים ולאחר פרסום הסרטון התאבד החייל. במקרה נוסף שאירע בגדוד התלוננו שני לוחמים נגד מפקד מחלקה על כך שדיבר אליהם באופן המוגדר כהטרדה מינית ואף נבדק חשד כי התקיים ביניהם גם מגע פיזי. לטענתם, התלונה הועברה למג"ד ולמח"ט, אך אלו בחרו שלא לדווח על כך למצ"ח - ולהדיח אותו מהגדוד.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

מג"ד גדוד סא"ל צבר לירן חגבי במבצע בג'נין. אמיר בוחבוט ושלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully