וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל דחתה בקשת טורקיה להציב ספינה שתספק חשמל לעזה

2.12.2014 / 15:08

גורמי ביטחון הסבירו כי מתאם הפעולות בשטחים דחה את בקשתה של ממשלת טורקיה משום שאין ברצועה תשתיות מספקות כדי לחבר את הספינה לבתים. תחת זאת, הוצע להשתמש במשאיות לסיוע באספקת החשמל

תחנת הכוח המרכזית של עזה. עאדל חנא, AP
בטורקיה מבקשים לסייע לפתור את המצוקה. תחנת הכוח ברצועת עזה/AP, עאדל חנא

ממשלת טורקיה ביקשה מישראל לאפשר הגעה של ספינה המספקת חשמל לחוף עזה, אך ישראל דחתה את הבקשה. במסגרת ניסיונותיה של טורקיה לסייע לחמאס לפתור את המצוקות ההולכות וגוברות ברצועה, היא העבירה לאחרונה בקשה רשמית לישראל כדי שזו תאפשר לה להכניס לאזור חוף עזה ספינה רחבת ממדים המסוגלת לייצר חשמל בהיקף גדול עבור התושבים. הבקשה הועברה לבחינת מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

על פי גורמי ביטחון, בתום בדיקת מומחים התברר כי אין ברצועת עזה תשתיות מספקות כדי לחבר בין אספקת החשמל מהספינה לאזורי המגורים השונים. בשל כך הוחלט לדחות את בקשת טורקיה. עם זאת, עלו רעיונות אחרים לסיוע באספקת חשמל לתושבי הרצועה, כמו משאיות בעלות טורבינות ניידות המסוגלות לייצר חשמל באופן מקומי ובכך לגשר על המחסור בחשמל עד להקמת תשתיות קבועות בשטח. הנושא עדיין נדון בין הצדדים.

עוד על שיקום עזה:
בעקבות ההצפות: האו"ם הכריז על מצב חירום בעזה
למרות הקלת הסגר: 10 משאיות ליצוא נתקעו בכרם שלום
ישראל תאפשר שיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"

נושא: ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה נפגש עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
נשיא טורקיה ארדואן וראש ממשלת חמאס הנייה/AP

ברצועת עזה קיימת לא רק בעיית תשתית של מערכת החשמל, אלא גם מחסור חמור בסולר. גורם ביטחוני סיפר כי נעשים מאמצים לסייע לפתרון מצוקת החשמל וכי רק ביום שישי האחרון נפתח במיוחד מעבר כרם שלום להכנסת סולר מכספי תרומות עבור תחנות הכוח הפלסטיניות.

בחודשים האחרונים חשף שירות הביטחון הכללי כמה תשתיות טרור בגדה המערבית, שנוהלו ומומנו בידי מפקדת חמאס בטורקיה, בהנהגתו של סאלח עארורי. אחת התשתיות התכוונה לבצע הפיכה ברשות הפלסטינית ולחסל את בכיריה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully