וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על הצתת בית הספר: "מעשה טרור לכל דבר"

30.11.2014 / 9:39

שר הביטחון כתב בטוויטר כי אירוע השחתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים הוא "נתעב, בזוי ומכוער". כמו כן, חרף נזקי השריפה, ההורים מסרבים להיכנע: "החיבוק מהחברים היהודים מעצים אותנו"

צילום: עומר מירון, יאיר אלטמן, כבאות ירושלים; עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (ראשון) להצתת בית הספר הדו-לשוני "יד ביד" בירושלים וכינה אותו "מעשה טרור לכל דבר". יעלון, שצייץ את הדברים בטוויטר, כתב כי האירוע הוא "בזוי, נתעב ומכוער".

בתוך כך, יום הלימודים בבית הספר החל הבוקר כרגיל. יו"ר ועד ההורים בבית הספר, חאתם מטר, אמר כי במקרה אמש נחצו קווים אדומים. "בבית ספר לא פוגעים, בייחוד לא בספרים ולא בתלמידים", אמר מטר. עם זאת, למרות התחושות הקשות בעקבות האירוע, ההורים ותלמידי בית הספר לא מוותרים על התכלית של המוסד, שבו לומדים יחדיו ילדים יהודים וערבים: "ממשיכים ביחד בלי שנאה ובלי פחד", נכתב על שלט שנתלה על חומת בית הספר.

מטר סיפר כי הקשר החזק בין חברי הקהילה נותן להם כוח. "יש להן כזאת מועקה בפנים", סיפר מטר על בנותיו, "עם זאת, החיבוק שקיבלו פה מהחברים שלהם היהודים ואחד מהשני והתמיכה שהקהילה נותנת אחד לשני, זה מעצים אותנו ומחזק אותנו כמה שיותר".

"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"

עוד על המתיחות בין יהודים לערבים בבירה:
הרב הצבאי הראשי: "להר הבית אין משמעות דתית לאיסלאם"
הורים בבירה: להפסיק לתת לנהגים ערבים להסיע את ילדינו
תלמידי הישיבה שנדקרו: "3 ערבים קפצו עלינו בפינה חשוכה"

בית הספר הדו לשוני בירושלים הבוקר, נובמבר 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
"ממשיכים ביחד בלי שנאה ובלי פחד". בית הספר "יד ביד" ביום שאחרי/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

הוא ציין כי טבעי שהורים וילדים יפחדו בעקבות האירוע, אולם תפקיד ההורים וצוות החינוך להרגיע ולהחזיר את כולם לשגרה מהר ככל הניתן. "ילדים שייפגעו זה יכול לקרות גם פה וגם במקומות אחרים. אנחנו לא המצאנו את הגלגל, גל הטרור הזה כבר נמצא שנים, בייחוד בירושלים, ובתקופה האחרונה זה התעצם", אמר מטר. "אנחנו עמלים כדי שכולם יחזרו לשגרה כמה שיותר מהר".

ראש העירייה ניר ברקת הגיע לבית הספר בעקבות האירוע ונפגש עם הנהלת בית הספר. "הבהרתי להם שלדעתי נכון להחזיר את הילדים כמה שיותר מהר לשגרה, וזה בדיוק מה שנעשה", אמר ברקת מחוץ לבית הספר. "יש פה קהילה מאוד מאוד חזקה ונחושה לצאת מהאירוע הזה מחוזקת. אין לי ספק שהקהילה פה תתגבר, תתמודד ואנחנו נחזיר גם את בית הספר ואת מערכת החינוך כולה לשגרה".

"בוודאי לא נעים לראות כיתה שרופה בבית ספר בלשון ההמעטה, אבל אין לנו ברירה, אנחנו צריכים להחזיר את העיר הזאת לשפיות ולגנות כל קיצוניות", הוסיף ראש העירייה. "הפעם זה מצד אחד, בשבוע שעבר זה היה מהצד השני. אנחנו צריכים לגנות את הקיצוניים וביחד לפעול כולנו להחזרת השפיות והדו-קיום בירושלים".

עוד באותו נושא

"הוצגנו כתומכי טרור בכתבה מגמתית של ערוץ 1"

לכתבה המלאה
כיתה שרופה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
נזקי ההצתה בבית הספר/טלי מאייר

בעקבות איומים שהושמעו בחודשים האחרונים נגד בית הספר והטרדות שספגו תלמידיו שהסתובבו בעיר לבושים בחולצות של מוסד החינוך, ביקשה המשטרה מבית הספר לרשת את המתחם במצלמות אבטחה. ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה כי המצלמות אכן הצליחו לתעד את המציתים, אולם קפוצ'ונים שחבשו הסתירו את פניהם.

נזק כבד נגרם לכיתה שהוצתה במבנה בית הספר ברחוב אריה בעהם שבשכונת פת בבירה, ושרידים של חומרי בערה נמצאו במקום. נזק נגרם לחלקים נוספים של המבנה כתוצאה מעשן ופיח. על קירות המוסד התגלו כתובות גזעניות, ובהן "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו"מוות לערבים".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully