וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע בפיגוע בבית הכנסת: "המחבל אמר 'לך', והקשבתי"

23.11.2014 / 17:22

שמואל גולדשטיין, שנפצע באורח קשה בפיגוע בבית הכנסת בעיר ומאז השתפר מצבו, שחזר את האירועים הקשים. "אחד המחבלים הכה בי בגרזן שלוש פעמים". לדבריו, "הפלתי את המחבל השני ואז נפלו ממנו האקדח והגרזן"

צילום: שי מכלוף, זק"א, רויטרס; עריכה: טל רזניק

שמואל גולדשטיין, שנפצע באורח קשה בפיגוע שאירע בשבוע שעבר בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, שחזר היום (חמישי) את הרגעים הדרמטיים של חדירת המחבלים. "היינו באמצע התפילה - שמענו יריות וכולם קפצו למטה", סיפר גולדשטיין. בפיגוע הקשה נרצחו חמישה בני אדם - משה טברסקי, בן 59, אריה קופינסקי, בן 43, אברהם שמואל גולדברג, בן 68, קלמן לוין, בן 55, ורב-סמל מתקדם זידאן סייף, בן 27, שנפצע אנושות ומאוחר יותר מת מפצעיו.

"אחרי היריות אחד המחבלים הסתובב עם הגרזן והכה בי שלוש פעמים - בגב, בראש ובאוזן", תיאר גולדשטיין את תחילת האירוע. "הוא עשה עוד סיבוב בבית הכנסת וראיתי בינתיים שהאקדח של המחבל השני נתקע אז לא פחדתי ממנו". לדבריו, "ראיתי את המחבל השני עם הגרזן שעמד עם הגב אליי. באתי אליו, הפלתי אותו ונפלו ממנו האקדח והגרזן. אנשים חשבו שהיה רק אקדח אחד, גם למחבל השני היה אקדח. אחד המחבלים בא אליי ואמר לי: 'לך מפה'. הקשבתי לו וברחתי החוצה".

גל טרור בישראל - סיקור מיוחד
פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון
בניסיון להרגיע את השטח: הרשות עצרה עשרות פעילי חמאס
מצלמות ולחצני מצוקה: התכנית לחיזוק הביטחון בירושלים

הפצוע מהפיגוע בבית הכנסת משחזר: "המחבל אמר לי 'לך מפה' - אז הקשבתי לו". שי מכלוף
"בחור אחד נתן לי חולצה והציל את חיי". הפצוע שמואל גולדשטיין, היום/שי מכלוף

גולדשטיין עדיין מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם. מצבו מוגדר בינוני והוא הולך ומשתפר. "כשיצאתי החוצה, בחור אחד נתן לי את החולצה שלו והוא הציל לי את החיים. זה עצר לי קצת את הדם". גולדשטיין סיפר כי בנו מרדכי, שהיה עמו בבית הכנסת, הצליח להימלט משם. "כל הזמן שאלתי איפה הבן שלי? הוא היה איתי בכל התפילה. בהתחלה אמרו לי שהם שמעו שבן 12 הצליח לברוח. שאלתי עוד פעם ועוד פעם ואמרו לי שהוא הצליח לברוח. עכשיו הוא בסדר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חוקרי מז"פ בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. AP
בפיגוע נרצחו חמישה בני אדם. זירת האירוע בבית הכנסת בירושלים, בשבוע שעבר/AP

גולדשטיין סיכם ואמר: "אני רוצה להגיד תודה לכולם. אני מודה לקדוש ברוך הוא על החיים שלי, שנשארתי בחיים. ראיתי המון ניסים. אם אנחנו רוצים שאלוהים ישמור על ירושלים, אנחנו צריכים להתחזק, לדוגמה בשמירת שבת". כשהוא נשאל אם יחזור לבית הכנסת שבו אירע הפיגוע: "אמרתי לעצמי שזה ממש חלום רע, אני צריך לחשוב אם ללכת לאותו בית כנסת שבו היה לי חלום רע". הוא גם נשאל על הצורה שבה צריכים לטפל במחבלים: "אני לא יודע איך צריך לטפל במחבלים. עדיף לעשות דברים כדי שתהיה לנו זכות שהקדוש ברוך הוא ישמור עלינו, מאשר לחשוב על הריסת בתים או שלילת תושבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully