וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סוכל פיגוע של חמאס נגד ליברמן

21.11.2014 / 0:13

כוחות הביטחון סיכלו תכנית של הארגון, שרצה להעביר "מסר" לישראל ולפגוע בשר החוץ במהלך מבצע "צוק איתן". החוליה נחשפה בשבועות האחרונים לאחר שניסתה לרכוש טיל נ"ט כדי לפגוע ברכב שבו נוסע ליברמן

אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך מבצע "צוק איתן"/יותם רונן

כוחות הביטחון סיכלו תכנית לפיגוע נגד שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך מבצע "צוק איתן" - כך הותר אמש (חמישי) לפרסום. בפעילות של השב"כ, צה"ל והמשטרה, נחשפה בשבועות האחרונים חוליה של חמאס, שחבריה, תושבי אזור בית לחם, ניסו לרכוש טיל נ"ט מדגם RPG כדי לפגוע בכלי הרכב שבו נוסע השר. בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים בגין עבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לסחר באמצעי לחימה.

מחקירת חברי החוליה עולה כי בראשה עמד איברהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה שליד בית לחם, שריצה בעבר תקופות מאסר בגין פעולותיו בארגון. במהלך המבצע בעזה החל זיר לגבש תכנית לחיסול ליברמן מתוך כוונה שפיגוע זה יעביר "מסר" למדינת ישראל ויביא להפסקת הלחימה.

עוד בנושא צבא וביטחון
בניסיון להרגיע את השטח: הרשות עצרה עשרות פעילי חמאס
מצלמות ולחצני מצוקה: התכנית לחיזוק הביטחון בירושלים
פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון

פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
אספו מודיעין על שיירת השר. פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

לצורך ביצוע הפיגוע, גייס הבכיר את אחיו, זיאד סלים, בן 35, ואת עדנאן אמין מחמוד סביח, בן 31, שגם הם פעילי חמאס וריצו בעבר עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל. השניים הודו כי גויסו לחוליה וכי הסכימו לסייע בפגיעה באישיות ישראלית בכירה. בנוסף לכך, פנה ראש החוליה ליוסף אבראהים יוסף אל-שיח, בן 50, תושב אזור בית לחם ופעיל חמאס מוכר, וביקש ממנו סיוע בהשגת אמצעי הלחימה. עוד עלה מהחקירה כי חברי החוליה אספו מודיעין מקדים על שיירת הרכבים של השר ליברמן.

יש לציין כי בעקבות חקירת חברי החוליה נחשפו תכניות לביצוע פיגועים נוספים – בין היתר, תכננו פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קאסם, לבצע פיגוע ירי ודריסה נגד מתנחלים וחיילים באזור גוש עציון. במערכת הביטחון מצביעים על כך שמדובר בהמשך של מגמת העלייה בניסיונותיו של חמאס לשקם את תשתיות הארגון ביהודה ושומרון, מאז שנפגעו אחרי חטיפת שלושת הנערים ורציחתם בחודש יוני האחרון.

(עדכון ראשון 23:12)

פניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully