וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו באשקלון: "ראש העיר הוא כיפת הברזל שלנו"

20.11.2014 / 21:15

תושבי העיר הביעו תמיכה באיתמר שמעוני על רקע החלטתו להפסיק עבודת פועלים ערבים בסביבת מוסדות חינוך בעיר. אחת המפגינות: "הוא לא גזען". שמעוני: "דואג לביטחון התושבים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

עשרות מתושבי אשקלון הפגינו הערב (חמישי) בעד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני והביעו תמיכה בהחלטתו השנויה במחלוקת להפסיק עבודת פועלים ערבים בסביבת מוסדות החינוך בעיר. המפגינים, שהתקהלו בסמוך לבניין העירייה, הניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "לא מפקירים את הילדים", "שומרים על הילדים", "שמעוני כיפת הברזל של אשקלון".

שמעוני עצמו יצא אל המפגינים והסביר שוב את החלטתו, שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות. "הדאגה היחידה שלי היא לדאוג לביטחון תושבי אשקלון וזה מה שאני אעשה", אמר. הוא הוסיף כי הוא מבין שישנם פוליטיקאים שמריחים ריח של בחירות ומנסים לתפוס טרמפ על גבו. "אני מציע לכל הפוליטיקאים, מימין ומשמאל, שיבואו לאשקלון ויראו את תחושות התושבים".

עוד על החלטת ראש העיר אשקלון:
משרד הפנים לשמעוני: בטל הפסקת עבודת הערבים באשקלון
גורמים במשרד המשפטים על אשקלון: על פניו ההוראה לא חוקית
נתניהו על אשקלון: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה באשקלון, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר פורום גני הילדים בוועד ההורים העירוני, קרין לוי, חיזקה את ידו של שמעוני. "ראש העיר שלנו לא גזען, מדובר בביטחון הילדים", אמרה. "זה לא שהוא הפסיק להם את העבודה לגמרי, אלא אמר להם לעבוד כשהילדים לא נמצאים. תארו לכם שהיה קורה משהו. ההחלטה של שמעוני מוצדקת וכולנו, כל הורי הגנים, מחזקים אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"שמעוני פשוט הציל אותנו"

המפגינים הפנו אצבע מאשימה לשרים ולחברי הכנסת וטענו שהם מתעלמים מרחשי לב הציבור ומתנהגים כיפי נפש. "העיר הזאת עברה משבר קשה ב'צוק איתן' ושמעוני פשוט הציל אותנו", אמר אחד המפגינים. "גם בהחלטה זו הוא פשוט שומר על ביטחון הילדים בגן. לא יכול להיות שעובד ערבי יעבוד בזמן שהילדים בגנים ופתאום הוא יחטוף ג'ננה וחס וחלילה עם גרזן ביד ייכנס לאחד הגנים. מה יגידו אז כל יפי הנפש?!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום הורה משרד הפנים לשמעוני לבטל את החלטתו שעוררה סערה ציבורית. בתגובה להוראה, הדגישו בעירייה כי הקבלנים המעסיקים את הפועלים נעתרו לבקשתו של שמעוני ולכן "אין לו מה לעשות עם ההנחיה הזאת". במקביל, שיגרה לשכת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מכתב לשמעוני ובו ביקשה לקבל ממנו הבהרות בעניין. "הימנעות מהעסקת עובדים בשל היותם ערבים והעברת מסר בידי אישיות ציבורית, שלפיו העסקת עובדים ערבים אינה רצויה, אינה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ותכליתן החוקתית כבדת המשקל, ועלולה להיות בעלת השלכות חמורות מבחינה ציבורית ומשפטית", נכתב.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully