וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע ליד אלון שבות: המחבל דקר את דליה 15 פעמים

20.11.2014 / 16:47

מתחקיר הפיגוע שאירע בשבוע שעבר עולה כי אחרי שדקר את דליה למקוס, ובטרם נורה למוות, ניסה המחבל לפגוע באזרחים שנאבקו בו במשך שלוש דקות וחצי. הכוח הצבאי הגיע למקום כחצי דקה אחרי שהאירוע הסתיים

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

המחבל שביצע את הפיגוע בסמוך לצומת אלון שבות שבגוש עציון לפני עשרה ימים דקר את הנרצחת, דליה למקוס, כ-15 דקירות – כך סיפר היום (חמישי) גורם ביטחוני מאחד היישובים באזור שנחשף לפרטים מתחקיר האירוע. עוד עולה מהתחקיר, שהוצג היום למפקדי פיקוד מרכז, כי אחרי שדקר את למקוס, ובטרם נורה למוות, ניסה המחבל מאהר חמדי אל-השלמון לפגוע באזרחים שנאבקו בו במשך שלוש דקות וחצי.

בין היתר סיפר הגורם האזרחי, בלט בתחקיר תפקודו של תושב בת עין שנקלע למקום ונאבק במחבל ממושכות עד שהכריע אותו. כמו כן, עלה כי הכוח הצבאי הגיע לזירת הפיגוע כארבע דקות מתחילתו, כשהאירוע כולו נמשך שלוש דקות וחצי.

עוד בוואלה! חדשות:
סטודנטים ערבים בתל אביב: "מחבלים מתאבדים - לוחמי התנגדות"
משפחות החיילים עודכנו: הדריסה בגוש עציון - כנראה פיגוע
כמו ב"לב אמיץ": התרגיל הענק של המשטרה נגד הפרות סדר

פיגוע הדריסה  והדקירה באלון שבות, נובמבר 2014. טלי מאייר
זירת הפיגוע ליד צומת אלון שבות/טלי מאייר

הפיגוע אירע בשעות הצהריים של ה-10 בנובמבר. בתיעוד הפיגוע נראה אל-השלמון דוהר לתוך הטרמפיאדה כשהוא נוהג בוואן של מאזדה בעל לוחיות זיהוי ישראליות. הוא ניסה לדרוס את הנוכחים שעמדו בתחנת ההסעה, טיפס מעל עמודי ההגנה שנמצאים בחזית התחנה ונעלם מהמסך. לאחר כמה שניות המחבל נראה רץ חזרה לכיוון התחנה ודוקר את למקוס, שנפצעה ומאוחר יותר מתה מפצעיה.

משם, פנה המחבל לעבר הכביש וניסה לתקוף אדם שיצא מכלי רכבו. הוא רדף אחריו לכיוון הכניסה לאלון שבות ונאבק בו. שם הוא, ככל הנראה, דקר אותו בפניו, כשלפתע הגיח השומר מהש"ג של אלון שבות וירה בו מטווח קצר. כשהוא פצוע, המחבל נראה רץ חזרה לכיוון תחנת ההסעה. משם הסרטון לא כל כך ברור, אולם נוסעים נראו עוצרים ומתקהלים בצד הכביש והדוקר נוטרל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully