וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני תבין הובא למנוחות: "לא ייתכן שהוא התאבד"

16.11.2014 / 20:38

חבריו ובני משפחתו של איש העסקים המקורב לאולמרט וזקן, שגופתו נמצאה ביום שישי עם פצע ירי בראש, התקשו להאמין ששם קץ לחייו. "הוא אפילו לא השאיר מכתב אחר לכתו, הרגו אותו"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

מאות חברים ובני משפחה ליוו היום (ראשון) את איש העסקים בני תבין בדרכו האחרונה. תבין, שגופתו נמצאה ביום שישי עם פצע ירי במכוניתו בתל אביב, הובא למנוחות בבית העלמין בנס ציונה. הוא הותיר אחריו בת זוג, שני בני ושתי בנות.

גופתו של תבין נמצאה בשדות שליד בית העלמין קריית שאול בתל אביב. הגופה התגלתה בזמן ששולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, העידה בבית המשפט במסגרת תיק טלנסקי המתחדש. זקן, ששמעה על כך, ביקשה להפסיק את הדיון.

השופט סירב, אך לאחר כשעה וחצי, שבמהלכן המשיכה להיחקר, הופסקה עדותה בעקבות עימות חריף עם אולמרט. גורמים בצד של אולמרט טוענים כי זקן ניסתה להעביר מסר לאולמרט דרך תבין לפני שחתמה על הסדר הטיעון עם הפרקליטות, שלפיו לא תחתום, אם תקבל ממנו חצי מיליון שקלים. כשזומן להעיד בתיק שיבוש מהלכי המשפט נגד אולמרט בחודש מאי האחרון, הוא שמר על שתיקה.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לפיגוע בירושלים: בן 32 נדקר במברג ליד העיר העתיקה
תיעוד: גנב משאית פלסטיני פורץ מחסום - וממשיך בנסיעה
"זן אלים מאוד": חשש בהולנד מהתפרצות שפעת עופות

הלווייתו של בני תבין בבית העלמין נס ציונה, נובמבר 2014. דרור עינב
ההלוויה בנס ציונה, היום/דרור עינב

מכריו של תבין סירבו להאמין ששם קץ לחייו. "בני תבין לא התאבד", אמר בביטחון ניר, מפקדו של תבין בסיירת הצנחנים, לוואלה! חדשות בתום ההספד שנשא בהלוויה. "מהרגע הראשון אמרתי: לא ייתכן שהוא התאבד. הרגו אותו. בני לא השאיר מכתב אחר לכתו, גם המקום שבו הוא כביכול סיים את חייו לא מסתדר לי עם האופי שלו", הסביר.

שמוליק, אחד מחבריו הטובים של תבין, סיפק סיבה נוספת לטענה שתבין לא התאבד בירייה. "ביום חמישי היינו צריכים להיפגש, לדבר על כמה נושאים", סיפר. "הוא התקשר אליי ב-8:00 בבוקר, היו לנו תכניות לקדם, הכול היה רגיל, שום דבר לא היה שונה מימים אחרים. הוא אמר לי שהוא יהיה איתי בקשר בהמשך היום ויתקשר אליי בשעה 11:00, אז יודיע לי איך אנחנו מקדמים את התוכניות שלנו".

"בשעה 11:30 התקשרתי אליו, ראיתי שהוא לא עונה", המשיך שמוליק. "לא יכול להיות שהטלפון שלו יהיה סגור והוא לא יענה לי. הסתכלתי במקרה באינטרנט וראיתי שהיה כתוב על חבר משותף של שולה זקן ואהוד אולמרט שהתאבד. אמרתי לעצמי 'אוי ואבוי, רק שזה לא יהיה הוא'. מיד התחלתי לרעוד, ניסיתי לצלצל, לכתוב לו, אבל שום דבר לא קרה. צלצלתי אליו לעבודה ושם סיפרו לי שמצאו אותו ירוי בראש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הלם, מבוכה וחוסר יכולת להבין מה קרה"

לדברי שמוליק, תבין לא הושפע מהסכסוך המשפטי בין אולמרט לזקן. "הוא לא דיבר על זה בכלל", ציין. "לדעתי, לא היה לזה שום קשר, אלא אם כן יש משהו סודי. אני לא מאמין שהוא היה עושה כזה דבר, אלא אם כן זה משהו פלילי ואז זה איום ונורא".

תבין היה גם לוחם בשירות הצנחנים, ואף קיבל צל"ש על לחימתו בלבנון. "אחת התכונות הבולטות שהיו לך, הכריזמה האדירה שבה ניחנת, יכולת למגנט כל אדם בדקות ספורות ולסחוף אותו אחר חלומותייך בהתלהבות", סיפר גיסו, רמי דקל.

איש העסקים בני תבין. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
אלי תבין/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

למרות שתבין היה חבר מרכז ליכוד בולט, לא נכחו בהלוויה הרבה מאנשי המפלגה. בין המעטים שכן הגיעו, היה גם חבר הכנסת לשעבר, מיכאל קליינר. "הלם. זו המילה הנכונה לתאר את התחושה שאפפה את כל מי שהכיר את בני תבין", אמר בבית העלמין. "הלם, מבוכה וחוסר יכולת להבין מה קרה. לא נראה לי שמישהו אי פעם ידע או יבין למה הסתיימו חייו של בני תבין בטרם עת, כל כך הרבה בטרם עת".

הוא גם שימש עוזרו של איש העסקים והקבלן, דודי אפל. לפני פחות משנתיים וחצי, סיים תבין לרצות עונש מאסר בן שנתיים שנגזר עליו בגין תיווך לשוחד בפרשת "מגדלי הזוהר". אפל, שהורשע אף הוא בפרשה, השתחרר בשבוע שעבר והיום הגיע להלוויה – אך סירב לשוחח עם כלי התקשורת.

דוד אפל בהלווייתו של בני תבין, בית העלמין נס ציונה, נובמבר 2014. דרור עינב
דודי אפל בהלוויה, היום/דרור עינב

בני משפחתו של תבין, עדיין המומים ממותו, ספדו לו אף הם. "אין לי מילים לתאר את הצער והכאב", אמרה בדמעות אילנית, בת זוגתו של תבין בהווה. "אני חייבת לעמוד פה ולהודות, להודות לך על מה שהיית ועל מי שהיית בשבילי ועל כל מה שעשית בשביל הילדים שלנו. קיבלת אותות ועיטורים, עקרונותיך היו נר לרגליך, עקרונות לפיהם גדלת וחונכת, היה חשוב לך כל הזמן לעזור ולתרום. כולנו יודעים שככל שעושים יותר ונותנים יותר, כך יותר נפגעים ופוגעים. אתה שילמת את מחיר החיים, מחיר כבד ביותר".

בתו הצעירה של תבין נפרדה ממנו בדמעות. "עוד לא נקלט לי שהחיים יישארו בלעדיך", אמרה. "אני עדיין מחכה שתבוא, תיכנס בדלת ותגיד 'למה את בוכה?'. לא אכפת לי מה יגידו עליך. הערצתי אותך, אני גאה בך, היית בן אדם חזק ואין גבר כמוך, אני כל כך מתגעגעת אליך אבא. איך אגדל בלעדיך?".

"כבן למפקד באצ"ל, הוא חי על הקצה"

תבין הוא בנו של אלי תבין, מפקד האצ"ל באירופה. ח"כ לשעבר קליינר השווה את שתיקתו בפרשת הולילנד לשתיקתו של אביו שנתפס על ידי הסזון, עונה ולא פצה את פיו. "בני גדל בבית חרותניקי של אהבת הארץ והמולדת, הקרבה למען הזולת", ספד לו. "החיים לאורם של מיתוסים כאלה עיצבו את בני כאדם המהלך על הקצה, שבוחן גבולות, בעיקר של עצמו. ביום חמישי האחרון כנראה, מסיבה עלומה כלשהי, גבול נחצה, לא נראה לי שמישהו מאלה שהוזכרו מאז האירוע - אולמרט, שולה זקן והעיתונות החוקרת, יודעים מספיק או ידעו מספיק כדי לפענח את הסיפור הזה".

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
"בני נקרע מהסיפור שלהם". שולה זקן ואהוד אולמרט בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

לדבריו, "הכול ספקולציות. בני תבין היה איש עמוס סודות ושתיקות שלא הותירו יותר מקצות חוט שקשה להאמין שאפשר לחבר למשהו. הרי כך בדיוק עובדים במחתרת - ממדרים". על אופיו של תבין אמר: "בני, שהיה מנהיג טבעי ועשוי ללא חת, נמשך לסכנה כמו פרפר לאש, הוא לא היה בוגד לעולם בחבר, ברור לי שהוא נקרע מהסיפור על אהוד ושולה שנגד את הווייתו. אם הוא הגיע לחקירת משטרה בנושא הזה, הוא שתק. גם עינויי שב"כ לא היו מצליחים להוציא ממנו מילה מפלילה נגד מישהו".

הוא הביע ספקנות לגבי האפשרות שהתעלומה סביב מותו של תבין תיפתר. "האם יהיה ניתן להשלים את הפאזל? לא נראה לי שמישהו ידע. אם מישהו ידע הוא כנראה עשוי מאותם חומרים של בני ולכן אנחנו לא נדע. דבר אחד ברור: חייו של בני הסתיימו ללא מכתב. אם היה יכול להשאיר מכתב אני יכול לנחש שהיו כתובות בו שתי מילים: לא בגדתי".

לפניות לכתב דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully