וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן חשף: קיבלתי הצעה להיכנס לממשלה עם לפיד והרצוג

16.11.2014 / 18:46

חבר הכנסת מיהדות התורה סיפר כי דחה את ההצעה שקיבל לפני שבועיים בגלל ש"ליברמן לא רצה להצטרף למרצ, וברור שאנחנו לא הולכים לממשלה עם לפיד". דרעי: "חייבים ללכת לבחירות בהקדם"

חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, 16 בנובמבר 2014. אהרן ברוך ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ יעקב ליצמן, בכנס היום/מערכת וואלה! NEWS, אהרן ברוך ליבוביץ

חילוקי הדעות בקואליציה ממשיכים לתת את אותותיהם: חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) חשף היום (ראשון) כי לפני כשבועיים דחה הצעה להיכנס לממשלה עם יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג (העבודה), ושר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "איווט ליברמן לא רצה להצטרף למרצ", הסביר ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, "ואצלנו ברור שאנחנו לא הולכים לממשלה עם לפיד". לדברי ליצמן, "מה שנשאר עכשיו זה ממשלה עם נתניהו, ובימים אלו כל שעה יש משבר חדש".

בכנס, המתקיים במלון ניר עציון בירושלים, התפתח דיון בין הח"כים החרדים על אפשרות לשינויים בקואליציה. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, טען כי חייבים ללכת לבחירות בהקדם, אך בינתיים הסיעות החרדיות לא קיבלו הצעה ממשית על השולחן. "אין אפשרות להקים ממשלה חדשה", אמר דרעי, "עם נתניהו ובלי נתניהו. לכן, כל הדיבורים בימים האחרונים זה בגלל מבוי סתום שנקלעו אליו ראשי הקואליציה שהיו בטוחים שיש להם קואליציה עד 2016, אבל הקדוש ברוך הוא יושב בשמים ורואה את כל העוול שנעשה לנו וכעת הקואליציה בפירוק והם בוחנים אפשרויות. אנחנו לא נשחק לידיים של אף אחד".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לפיגוע בירושלים: בן 32 נדקר במברג במרכז העיר
הוארך מעצר החשוד המרכזי ב"לאומי קארד"
"עוד צעד לשוויון": שני אבות או אמהות בתעודות הזהות

חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, 16 בנובמבר 2014. אהרן ברוך ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חברי הכנסת משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן בכנס/מערכת וואלה! NEWS, אהרן ברוך ליבוביץ

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "הקואליציה הנוכחית הוקמה ללא חרדים, ולאחר זמן קצר הקואליציה התפוררה. היא מתנהלת כמו קיוסק. קיבלנו הצעות להיכנס לקואליציה והבסיס שלנו הוא שעם יאיר לפיד לא יושבים. מטרתו היא לחסל חלילה את עולם התורה ואנחנו לא יושבים באותו שולחן. מה שקורה עכשיו זה התפוררות גלויה בתוך הקואליציה".

לדברי גפני, המגזר החרדי סובל כשנציגיו יושבים באופוזיציה. "אנחנו מקבלים מכות שכל אחד ואחד מרגיש אותם, ויש פה משמעות לכל החלטה", הסביר. "אנחנו לא צריכים להרים דגל לבן, אבל אנחנו ציבור חזק מאד. אנחנו נמתין כמה ימים ובינתיים מי שבישל את הדייסה, שיאכל אותה לבד".

הח"כים החרדים נשאלו אם הם מתכוונים לשבת בממשלה עם נתניהו לאור העובדה שהוא הקים ממשלה עם לפיד והותיר אותם בחוץ. "שלא יהיה ספק - אנחנו מעוניינים להיכנס לקואליציה, זו הדרך היחידה להשפיע בצורה טובה", השיב דרעי. "כל ההשתדלות שלנו בבחירות זה להיכנס לקואליציה, גם בכנסת וגם ברשויות, אולם לצערי אין אפשרות להקים קואליציה לפני הבחירות, מבחינת הסיכויים הפרקטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully