וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא התראה: לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בת"א נסגרה

מבקשי מקלט שהגיעו לחדש את האשרות שלהם בלשכה שברחוב תובל הופתעו לגלות שהיא נסגרה. כעת לרשות הזרים עומדות 3 לשכות בלבד בכל הארץ. "משרד הפנים שוב עולה מדרגה בהתעמרותו במבקשי המקלט"

מבקשי מקלט ממתינים מחוץ לסניף משרד הפנים ברחוב תובל בתל אביב, מרץ 2014. דרור עינב
מבקשי מקלט מחוץ לסניף משרד הפנים ברחוב תובל בתל אביב, בחודש מרץ/דרור עינב

מבקשי מקלט שהגיעו שלשום (ראשון) לחדש את אשרת השהייה שלהם בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה שברחוב תובל בתל אביב הופתעו לגלות כי הלשכה נסגרה. בדיקות שונות העלו כי הרשות פתחה לשכה חדשה בבני ברק, אך הדבר לא עודכן באתר הרשות.

"הגיע המועד לחידוש האשרה שלי, אז הגעתי כמו תמיד למשרד הפנים בתל אביב אבל לא ראיתי שם עוד אנשים שבאו לחדש אשרה", סיפרה צ', מבקשת מקלט מאריתריאה. "כששאלתי אמרו לי על מקום בבני ברק. נסעתי לשם אבל לא מצאתי את המקום. ניסיתי לשאול אנשים, אבל הם לא ידעו מה אני רוצה ולא רצו לדבר איתי, אז נסעתי הביתה". למחרת חזרה צ' לחפש את הלשכה החדשה בבני ברק. "מצאתי את המקום. לפחות הפעם לא היה תור וזה היה מהיר כי אנשים עוד לא יודעים על זה".

עוד ידיעות בנושא:
סער על חוק המסתננים: "לא אתפשר גם בימיי האחרונים"
וינשטיין במתקפה: "להתנגד נחרצות לחוק עוקף בג"ץ"
למרות הנחיית המנכ"ל: רשות ההגירה ממשיכה לזמן זרים ל"חולות"

מבקשי מקלט ממתינים מחוץ לסניף משרד הפנים ברחוב תובל בתל אביב, מרץ 2014. דרור עינב
"הממשלה יוצרת במו ידיה את ריכוז מבקשי המקלט בדרום תל אביב"/דרור עינב

בנוסף לשינוי במרכז הארץ, גם הלשכה שפעלה בחדרה נסגרה, מה שהוביל לכך שבני ברק היא הלשכה הצפונית ביותר, אליה אמורים להגיע כל השוהים בבני ברק צפונה. בנוסף ללשכה זו פועלות שתי לשכות נוספות: בבאר שבע ובאילת, שם הלשכה הפועלת יומיים בלבד בשבוע.

הקיצוץ בכמות הלשכות המעניקות שירות למבקשי המקלט החל לפני כשנה, בסמוך לאישור תיקון החוק למניעת הסתננות שנפסל בסופו של דבר על ידי בג"ץ. לפני אישור התיקון עמדו לרשות מבקשי המקלט 24 לשכות ברחבי הארץ בהן יכלו לחדש אשרתם. לאחר צמצום מספר הלשכות לשלוש נוצרו תורי ענק ובשל כך, מבקשי מקלט רבים איבדו את אשרתם כשתוקפן פג ואף בוצעו מעצרים. כמות הלשכות הצטמצמה בהדרגה, כשבשיא השנה פעלו שבע לשכות ובאחרונה פעלו ארבע בלבד.

"משרד הפנים שוב עולה מדרגה בהתעמרותו במבקשי המקלט, ולא לומד מטעויות העבר. שלוש לשכות בלבד, אשר לא כולן פועלות באופן מלא, יובילו פעם נוספת למצב בו אלפים נאלצים להצטופף בתורי ענק, להסתכן באובדן העבודה שלהם עקב ההיעדרות הממושכת, ולהיות חשופים למעצרים", אמרו גורמים במוקד לפליטים ומהגרים. "צעדים מסוג זה הם דוגמה מובהקת לאופן שבו הממשלה יוצרת במו ידיה את ריכוז מבקשי המקלט בדרום תל אביב - אם הם היו יכולים לחדש את האשרות בכל רחבי הארץ, כפי שהיה נהוג בעבר, הדבר היה מהווה עוד גורם שיוכל לסייע לפיזור הטבעי שלהם. אנו קוראים למשרד הפנים לחדול מהערמת הקשיים המכוונת, להרחיב את מספר הלשכות ואת שעות הקבלה, ולאפשר למבקשי המקלט לחדש את אשרותיהם באופן הוגן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"לוקים בהבנת שירות יעיל ומקצועי מהו"

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "במסגרת מכלול צעדים אותם נוקטת הרשות כל העת להתייעלות שירותית וארגונית, הוחלט לרכז את מתן השירות למבקשי האשרות במבנה אחד רחב, מטופח, ראוי ומכובד. המבנה ממוקם במרכז הארץ, במקום נגיש לכולם ומכיל מרחב המתנה מסודר ומצויד כנדרש וכן מסביב למבנה ישנו מתחם המתנה מצויד. אם מכלול פעולות אלה מוגדר על ידי גופים שונים כ"התעמרות", הרי שהם לוקים בהבנת שירות יעיל ומקצועי מהו".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully