וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית שתגן על מצרים: רצועת ביטחון של 14 ק"מ בגבול עזה

30.10.2014 / 12:10

גורם ישראלי בכיר אישר שרוחבה של רצועת הביטחון שהקמתה כבר החלה, הוא קילומטר וחצי. מטרתה: להקשות ככל שניתן על ההברחות מעזה. אלפי מצרים ייאלצו להתפנות אחרי שבתיהם ייהרסו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רצועת הביטחון שמצרים החלה להקים לאורך גבול רצועת עזה תהיה ברחוב של קילומטר וחצי ובאורך של 14 קילומטרים - כך אמר היום (חמישי) גורם ישראלי בכיר. המצרים, כפי שדווח בהרחבה בימים האחרונים, החלו בהריסה מסיבית של בתים הסמוכים לגבול. עד כה לא היה ידוע מה בדיוק רוחבה המתוכנן של אותה רצועת ביטחון שנועדה למנוע הברחה של אמצעי לחימה דרך מנהרות מסיני לעזה וההיפך.

בסך הכל - ייהרסו מאות בתים בצד המצרי של הגבול ולמעשה יביאו להגירה של קרוב לעשרת אלפים בני אדם המתגוררים בסמוך לאזור החיץ. המצרים כבר הקימו בתקופה האחרונה רצועת ביטחון ברוחב של חצי קילומטר, אולם הבינו שהמבריחים בונים מנהרות מבתים המרוחקים יותר מהגבול. נודע כי כל משפחה מצרית שביתה מיועד להריסה, מקבלת 48 שעות לפנות את הבית וכן 300 לירות מצריות (קצת יותר מ-150 שקלים), תוך הבטחה שהרשויות יסייעו לה בהמשך.

ידיעות נוספות מהמזרח התיכון:
איראן: "סוכל ניסיון חבלה של מדינה זרה בכור באראק"
דיווח: עשרות הרוגים בתקיפה של צבא סוריה על מחנה פליטים
לאחר שנה: 24 אלף פקידים של חמאס ברצועת עזה קיבלו שכר

הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
מאות בתים עוד ייהרסו. הריסות בתים ברפיח, אתמול/רויטרס

המבצע הצבאי של צבא מצרים צפוי להימשך שלושה חודשים לפחות. לשם כך קיבלה קהיר אישור מהצד הישראלי להכניס כוחות מיוחדים, מסוקי תקיפה, טנקים ושריוניות. בסך הכול יש לצבא מצרים 11 גדודים בתוך סיני. לדברי הגורם הבכיר, בידי מצרים וישראל קיים מידע ברור כי פעילי הטרור מארגון אנסאר בית אל-מקדס, שאחראים לפיגועים הקשים נגד צבא מצרים, מסתייעים בפעילים מוכרים בחמאס. כמו כן, בתוך עזה ישנה נוכחות קבועה של פעילי אנסאר בית אל-מקדס, שלמעשה מסייעים לפעילים בסיני מתוך הרצועה, בהעברת אמצעי לחימה ואימונים.

עוד הוסיף הגורם הבכיר כי פעילותה של מצרים השתפרה מאוד בתקופה האחרונה, ובכלל זה במישור המודיעיני שהיה בעייתי. על פי הערכת המצרים, ישנם עדיין כמה אלפי פעילים ג'יהאדיסטים בתוך סיני ולדברי הגורם, המצרים מונעים הברחות של חומרים דו-שימושיים, כמו צינורות מתכת או דשנים, היכולים לשמש גם לבניית רקטות.

סיכול ההברחות לעזה מתחיל בפעולות שמצרים מבצעת בגבול הדרומי שלה עם סודאן ובגבול המערבי עם לוב. למרות זאת, חמאס חידש לאחרונה את ייצור הרקטות בעזה, אם כי בקצב מופחת, תוך התמקדות ברקטות בטווח בינוני. יכולות הייצור שלו מוגבלות. בצד הישראלי יודעים על עיסוק רב של חמאס בנושא שיקום המנהרות: גם אלה ההגנתיות שנמצאות בשטח עזה, וגם ההתקפיות שנועדו לביצוע פיגועים ונהרסו על ידי ישראל. הגורם הסביר כי חמאס חפר בעבר מנהרות לתוך הצד הישראלי, כמו במקרה גלעד שליט, גם ללא שימוש במלט ובבטון. אולם ניכר כי הארגון זהיר בשלב זה בכל הקשור לאפשרות של חפירת מנהרות שיעברו תחת השטח הישראלי.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
המבצע צפוי להימשך שלושה חודשים. אזרחים בסיני מפונים לקראת הריסת הבתים, אתמול/רויטרס
הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
אזרחים מתפנים מאזור הגבול, אתמול/רויטרס
פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
משקמים את המנהרות. פעילי חמאס במנהרת טרור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully