וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים סימנו בעיגול אדום את "מנהיג המתנחלים" גליק

יהודה גליק, פעיל הימין שנפצע באורח קשה מאוד מירי, פורסם בכלי התקשורת הפלסטיניים בעבר כ"מנהיג המתנחלים שעולים להר הבית". "הכתובת הייתה על הקיר, על התקרה, על הרצפה ובכל מקום"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, ערוץ 9, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

יהודה גליק, שנפצע אמש (רביעי) באורח קשה מאוד מירי, מוכר בישראל כפעיל ימין בכיר. אולם בכלי התקשורת הפלסטיניים, הוא מתואר כ"מנהיג המתנחלים שעולים להר הבית". בחודשים האחרונים מרבה התקשורת הערבית בכלל, והתקשורת הפלסטינית בפרט, לעסוק כמעט באופן יום-יומי בכניסה של יהודים להר הבית. הדבר מוצג כמעשה פלישה המכין את הקרקע לבנייה מחדש של הר הבית והשם של יהודה גליק מופיע כמעט בכל הידיעות, בהן הוא מתואר כ"רב הקיצוני". במקרה הסתה אחד מיני רבים, גליק אף סומן בעיגול אדום סביבו בתמונות שפורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הנחשבת לכלי תקשורת מתון יחסית.

גליק, פעיל למען הר הבית, נפצע לאחר שנורה על ידי רוכב אופנוע מחוץ למרכז מורשת בגין, בסמוך לגן הפעמון בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעיר והוא אושפז במחלקת הטראומה במוסד הרפואי. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות לאיתור היורה, שנמלט מהמקום, והקימו מחסומים.

בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בזירת הירי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים משה אדרי ונציגי שירות הביטחון הכללי, הוחלט על סגירת הר הבית למבקרים ולמתפללים מוסלמים ויהודים עד להודעה חדשה. זאת, לאור מודיעין שהתקבל על כוונה לבצע מהומות במקום ובהמלצת גורמי הביטחון.

לקריאה נוספת:
ניסיון התנקשות: פעיל ימין למען הר הבית נורה בירושלים
מי הוא יהודה גליק פעיל הימין שנורה היום בירושלים?
האזינו לדיווח בקשר: "שיכינו מנות דם, יש לנו 3 פצעי ירי"

איומים על חייו של יהודה גליק שקיבלה אחותו בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
איומים על חייו של יהודה גליק שקיבלה אחותו בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

זמן קצר לפני שנורה, סיים גליק את נאומו בכנס שהתקיים במקום תחת הכותרת "ישראל חוזרת להר הבית". עדי ראייה סיפרו כי בסוף האירוע, ניגש אדם בעל מבטא ערבי לפעיל הבכיר ושאל אותו אם הוא אכן גליק. לאחר מכן, ירה בו כמה פעמים, עלה על האופנוע - ונמלט מהמקום.

חבר הכנסת משה פייגלין הגדיר את הירי "ניסיון רצח". "הכתובת הייתה על הקיר, על התקרה, על הרצפה ובכל מקום, במובן זה שכל יהודי שעולה להר הבית הוא יעד לאלימות", אמר והוסיף: "זה ממשיך בזריקות אבנים, במעקב שהיה אחרי יהודה, הסתה שהייתה באתרים, בעמודי פייסבוק של תנועות איסלאמיות שכולנו יודעים מי הן. גם אני הייתי נתון לדברים כאלו".

לדבריו, "יש רק דבר אחד שניתן לעשות – זה לפתוח עוד הלילה את הר הבית ליהודים. זו התגובה האינסטינקטיבית, כפי שידעה הציונות לעשות בעבר. ממה שאני מכיר את כוחות הביטחון הם יעשו ההפך - הם יסגרו את הר הבית ליהודים וזה יעודד את הערבים להמשיך לפגוע בנו ברחבי הארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יהודה גליק בכלי התקשורת הפלסטיניים. מען, צילום מסך
"להוריד את כל ההסתות מכל הכיוונים". גליק/צילום מסך, מען

לדברי חברו של גליק, יושב ראש המועצה האזורית חברון, יוחאי דמארי, הוא היה חשוף לאיומים בתקופה האחרונה דרך הפייסבוק, גם על ידי ערבים וגם על ידי פעילי שמאל.

גם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, שהגיע לזירת האירוע, התייחס להסתה נגד גליק. "מדובר על אירוע חמור מאוד, על פגיעה באדם בלב העיר ירושלים. אין ספק שזו תוצאה של הסתה שמתרחשת בתקופה האחרונה בעיר ואנחנו קודם כל מתפללים לשלומו של יהודה".

"אני בטוח שמשטרת ירושלים תעשה הכול כדי למצוא את המחבל שפגע בו ולמצות איתו את הדין", הוסיף. "אני קורא להוריד את כל ההסתות מכל הכיוונים ולהחזיר את ירושלים לשגרה. מדובר בהסתה, ברור לחלוטין שההסתה בתקופה האחרונה ובמיוחד בימים האחרונים היא בלתי נקלטת ואני מניח שכוחות הביטחון יעשו שיעורי בית ויבחנו מה צריך לעשות בשביל להוציא את המסיתים מחוץ לחוק ולא לאפשר למקרה כזה לקרות".

(עדכון ראשון: 23:47)

יהודה גליק בכלי התקשורת הפלסטיניים. מען, צילום מסך
גליק/צילום מסך, מען
יהודה גליק בכלי התקשורת הפלסטיניים. מען, צילום מסך
"הכתובת הייתה על הקיר". תמונתו של גליק, כפי שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען"/צילום מסך, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully