וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: "נתניהו פחדן, ומבלף בנושא איראן"

29.10.2014 / 7:41

בריאיון למגזין "אטלנטיק" צוטט גורם בכיר בממשל אובמה, שהוסיף: "אין לראש הממשלה אומץ לפעול צבאית נגד הגרעין". הפרשן הבכיר ג'פרי גולדברג הוסיף: "גורמים בממשל תיארו אותו כשחצן, אטום, לוקה באספרגר"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, אלי מנדלבאום, לע"מ, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

"נתניהו מבלף בנושא איראן ואין לו את האומץ לפעול צבאית נגד תכנית הגרעין שלה" - כך לפי גורמים בכירים בבית הלבן. בריאיון לפרשן הבכיר ג'פרי גולדברג במגזין "אטלנטיק", הסביר אמש (שלישי) אחד הבכירים כי "הדבר הטוב בנתניהו, זה שהוא מפחד לפתוח במלחמות. הדבר הרע, זה שהוא לא יעשה דבר כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים או עם מדינות ערב".

הגורם הוסיף כי נתניהו "מעוניין אך ורק לשמור על הישרדותו הפוליטית. הוא לא רבין, הוא לא שרון, הוא בוודאי לא מנחם בגין. אין לו אומץ". פקיד בכיר אחר בבית הלבן אמר דברים דומים, תיאר את נתניהו כ"פחדן" ('chickenshit' במקור) בכל מה שנוגע לאיראן ואמר כי בבית הלבן לא מאמינים לאיומיו לגבי תקיפה באיראן. "גורמים בממשל אובמה תיארו באוזניי את נתניהו כסרבן, קצר ראייה, ריאקציונר, אטום, רברבן, שחצן ולוקה באספרגר", כתב גולדברג מפי גורמים שדיברו עמו במהלך השנים.

גולדברג מסביר בכתבה כי בשנים 2012-2010 האמריקנים חששו שנתניהו עשוי לממש את איומיו להפציץ באיראן, בין השאר בגלל העובדה שלצדו כיהן "שר הביטחון הקאובוי, בוגר הקומנדו אהוד ברק". אולם כיום, לדבריו, בכירי הממשל סבורים כי "ביבי מבלף. הוא לא בגין ב-1981" (השנה בה הופצץ הכור הגרעיני בעיראק).

עוד על יחסי ישראל-ארה"ב:
נתניהו על הביקורת האמריקנית: "בנינו כמו כל ממשלות ישראל הקודמות"
דעה: הבעיה האמיתית של האמריקנים היא לא עם יעלון
הבית הלבן: "הרחבת ההתנחלויות אינה תואמת את המאמצים לשלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
"נתניהו סרבן, קצר ראייה, ראקציונר, אטום, רברבן, שחצן ולוקה באספרגר"/AP

הדברים הקשים של בכירי הממשל מגיעים ימים בלבד לאחר סערה קודמת ביחסי ישראל-ארה"ב, על רקע סירובם של בכירי ממשל אובמה להיפגש עם שר הביטחון, משה יעלון, במהלך ביקורו הממלכתי בוושינגטון בשבוע שעבר. בכירי הממשל "התקשו למצוא זמן" לפגוש את שר הביטחון, וזאת בשל התבטאויותיו החריפות והמעליבות כנגד ארה"ב בתחילת השנה.

בין הבכירים שנמנעו מפגישה עם יעלון היה סגן הנשיא ג'ו ביידן, שדווקא מצא זמן להיפגש לפני כמה חודשים עם קודמו של יעלון, השר לשעבר אהוד ברק, שהגיע לוושינגטון לרגל עסקים.

גורמים בלשכת ראש הממשלה הגיבו להתבטאויות של הבכירים בבית הלבן, ומסרו כי הוא "ימשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי ישראל ועל זכויותיו ההיסטוריות של העם היהודי בירושלים". הם הוסיפו כי "שום לחץ לא ישנה זאת".

אתמול בשעות הבוקר התייחס נתניהו לביקורת כלפי ההחלטה האחרונה לבנות בשכונות בירושלים שמעבר לקו הירוק. "אנחנו נמשיך לבנות בירושלים בירתנו הנצחית", הצהיר בטקס הנחת אבן הפינה לנמל החדש באשדוד. "שמעתי טענה שהבנייה שלנו בירושלים בשכונות היהודיות מרחיקה את השלום, הביקורת הזאת היא שמרחיקה את השלום. האמירות הללו מרחיקות את הפלסטינים מהשלום".

(פרסום ראשון: 28/10/2014, 22:04)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully