וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתכנן: בנייה מסיבית בהתנחלויות תמורת שקט פוליטי

27.10.2014 / 0:41

ערוץ 2 דיווח כי ראש הממשלה נמצא במגעים מתקדמים להקמת אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, הכשרת מאחזים וביצוע עבודות תשתית נרחבות. זאת, על מנת לשמור על קואליציה יציבה עם הבית היהודי

פגישת נתניהו ובאן קי מון. אמיל סלמן, מערכת וואלה!
מתעלם מהביקורת העולמית. ראש הממשלה נתניהו עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון/מערכת וואלה!, אמיל סלמן

מחזק את הקשר עם הימין: לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיימת מגעים מתקדמים עם מועצת יש"ע להרחבת הבנייה בהתנחלויות – כך דווח אמש (ראשון) בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, המשא ומתן החל בעקבות פגישה שקיים נתניהו עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ועם אחד מנהיגי יש"ע, זאב (זמביש) חבר ביום רביעי האחרון. זאת, בניסיון להרגיע את בנט ואנשי מפלגתו שאיימו לאחרונה בערעור יציבות הקואליציה.

על פי הדיווח, תאושר בנייה של אלפי יחידות דיור ביישובים כמו עלי זהב שהכללתם בגושי ההתיישבות נתונה במחלוקת. כמו כן, יבוצעו עבודות תשתית ותחבורה בהיקף גדול וייסללו 12 כבישים. בנוסף לכך, יוקמו כפרי סטודנטים, שלושה פארקים, טיילת לזכר הנערים. במסגרת ההסכם, גם יוסדרו מאחזים ותשופץ מערת המכפלה.

עוד בוואלה! חדשות על הבנייה בהנתחלויות:
ממשיכים לבנות: 71 יחידות דיור נוספות אושרו בהר חומה בשבוע שעבר
ארה"ב עונה לנתניהו: "ערכינו הובילו אותנו לממן את כיפת ברזל"
המתנחלים לנתניהו: "לא נשתוק לאורך זמן על ההקפאה"

לפיד: "מתנגד בתוקף לבנייה רחבת היקף בהתנחלויות"

עוד דווח כי על אף הביקורת העולמית על הבנייה ביהודה ושומרון, נתניהו מעוניין להביא לסיום "ההקפאה השקטה". זאת, במיוחד נוכח התבטאויותיהם של ציפי לבני ויאיר לפיד, ראשי מפלגות הקואליציה המזוהות עם יותר עם מחנה המרכז, שאינם מעוניינים ללכת לבחירות. על פי הדיווח בערוץ 2, לפיד עודכן במגעים של נתניהו ומועצת יש"ע ולא הביע התנגדות אליהם.

בתגובה לפרסום הבהיר לפיד כי הוא "מתנגד בתוקף למימוש תוכנית בנייה רחבת היקף בהתנחלויות, כולל הכשרת מאחזים". לדבריו, "התוכנית בעת הזו תוביל למשבר חמור ביחסי ישראל-ארה"ב ותפגע במעמדה של ישראל בעולם". הוא הדגיש כי אינו "מתנגד בדרך כלל לבנייה בתוך הגושים ולסיוע לאוכלוסייה במסגרת הגידול הטבעי, אולם בעת הזו יגרום הדבר לנזק כבד לישראל. כל נסיון לבנייה מחוץ לגושים יתקל בהתנגדות חריפה כמו גם יישום התוכנית הקיימת".

ציפי ליבני ויאיר לפיד ב דיון על חוק המשילות במליאת הכנסת. יואב דודקביץ'
לא רוצים ללכת לבחירות. השרים ציפי לבני ויאיר לפיד/יואב דודקביץ'

בשבוע שעבר נפגשו נתניהו, בנט ושר השיכון אורי אריאל. גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה אמרו לוואלה! חדשות כי בישיבה הבהירו השניים לראש הממשלה כי "מוטב שתהיה תשובה לגבי הקפאת הבנייה בהתנחלויות עד להצבעות אי אמון" שיתקיימו מחר. על פי הגורמים, זה כמה שבועות מתנהלים מגעים בין השלושה לגבי האפשרות של חידוש הבנייה בגושי ההתנחלויות.

נושא הבנייה בהתנחלויות נמצא במחלוקת חריפה בין נתניהו לשר השיכון. בביקור בהתנחלות איתמר שבשומרון לפני שבועיים, קרא השר אריאל לנתניהו לחדש את הבנייה במקום. "די לתירוצים, די להסברים, הגיע הזמן להפסיק את ההקפאה והגיע הזמן לבנות באיתמר ובחברון כמו בכל ארץ ישראל", אמר. "חוסר בנייה מתפרש כפרס לטרור". אריאל הוסיף כי אל לנתניהו להעמיד אותם בפני מבחן וכי המשך ההקפאה עלול להוביל להתערערות מצבה של הקואליציה.

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
יכולים להיות מרוצים. השרים נפתלי בנט ואורי אריאל/נועם מושקוביץ

מפלגת העבודה גינתה את העסקה. "נתניהו מוכר את כל האינטרסים המדיניים של מדינת ישראל בתמורה לעוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה", נמסר בתגובה מהמפלגה. "אם זה הפתרון של נתניהו למשבר המדיני החריף, או למצוקת יוקר הדיור בישראל, אז הוא איבד לגמרי את הכיוון. אנו קוראים ללבני ולפיד להסיק את המסקנות הנדרשות ולעשות מעשה. הטיפות שנופלות עכשיו על ראשם הן לא גשם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully