וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל גברה על ארה"ב ותספק להודו טילים בכחצי מיליארד דולר

25.10.2014 / 18:39

גורם ביטחוני בהודו מסר כי ארצו, הנחשבת לרוכשת הנשק הגדולה בעולם, דחתה הצעה לרכוש טילים נגד טנקים מארצות הברית, ותחת זאת חתמה על עסקה לרכישת אלפי טילי "ספייק" של חברת רפאל

טיל נגד טנקים מסוג ספייק בייצור רפאל. מתוך אתר רפאל, אתר רשמי
הודו תרכוש לפחות 8,000 טילים מישראל. טיל מסוג "ספייק" הנקרא בעברית "גיל"/אתר רשמי, מתוך אתר רפאל

הישג גדול לתעשיות הביטחוניות בישראל: הודו בחרה לרכוש מישראל טילים מונחים נגד טנקים מסוג "ספייק", הנקרא בעברית "גיל", ודחתה הצעה מתחרה לרכוש את טילי "ג'אוולין" האמריקניים, למרות לחצים מצד ארצות הברית. גורם ביטחוני בהודו הודיע כי ארצו תרכוש לפחות 8,000 טילים ויותר מ-300 משגרים בעסקה ששווייה 525 מיליון דולרים. ה"גיל" הוא טיל מסוג "שגר ושכח" הנישא על ידי כוחות חיל רגלים ומסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור. חברת רפאל הישראלית היא המייצרת את הטיל, אולם היא סירבה להגיב לדיווח.

ממשלתו החדשה של נרנדרה מודי מעוניינת להעצים את היכולות הצבאיות של המדינה על רקע חיכוך גובר בגבול עם סין וחילופי אש עם פקיסטן בחבל קשמיר. "הביטחון הלאומי הוא הדאגה העליונה של הממשלה", ציטט הגורם את שר הביטחון של הודו, ארון ג'ייטלי, שאמר את הדברים למועצת הרכש הצבאי שהחליטה על העסקה. "יש להסיר בזריזות את כל החסמים וצווארי הבקבוק בתהליך הרכישה על מנת שלא תתעכב".

עוד בוואלה! חדשות:
"הדמעות לא מפסיקות לרדת, בא לי להתעורר מהסיוט"
אחרי הרג הנער: הפרות סדר בכמה מוקדים באזור רמאללה
בעקבות הפיגועים: מצרים הכריזה על מצב חירום בסיני

חייל יורה טיל נגד טנקים מסוג ספייק בייצור רפאל. מתוך אתר רפאל, אתר רשמי
טיל מסוג "שגר ושכח" המסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור/אתר רשמי, מתוך אתר רפאל

הטיל הישראלי גבר אמור על ה"ג'אוולין" האמריקני, תוצרת לוקהיד מרטין וריית'און. שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל ניסה לקדם את מכירתו להודים שעה שראש הממשלה מודי ביקר בוושינגטון בסוף ספטמבר. האמריקנים עדיין מקווים לספק אותו להודים במסגרת מגעים נרחבים יותר להעמיק את היחסים הביטחוניים בין וושינגטון לניו דלהי באמצעות הגדלת הייצור בהודו. חשיבות השוק ההודי לארצות הברית – וכן לישראל – גדלה מאוד היות שהמדינה נחשבת כיום לרוכשת הנשק הגדולה בעולם.

הודו צפויה להשקיע עד 250 מיליארד דולרים בניסיון לשדרג את הצבא שלה, המבוסס ברובו על טכנולוגיות סובייטיות. הודו מעוניינת לצמצם את הפער בינה לבין יריבתה האסטרטגית סין, המוציאה פי שלושה ממנה על תקציב הביטחון השנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully