וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הצרפתי: "נכיר בפלסטין - בלי קשר למשא ומתן"

לורן פביוס אמר כי החלטה בדבר הכרה במדינה הפלסטינית תגיע "בזמן המתאים". לדבריו, "השאלה היחידה היא מהם הצעדים שיהיו הכי יעילים לתהליך השלום. אנחנו לא רוצים צעד סמלי בלבד"

שר החוץ של צרפת לורן פביוס ושר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בוועידה למען שיקום עזה בקהיר, אוקטובר 2014. רויטרס
פביוס ומקבילו האמריקני ג'ון קרי בוועידת המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה בקהיר, השבוע/רויטרס

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר היום (שלישי) לשרי ממשלתו כי "זה אך הגיוני" שצרפת תכיר במדינה פלסטינית – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. פביוס הדגיש כי החלטה שכזו תגיע "בזמן המתאים".

לדבריו, "השאלה היחידה היא מהם הצעדים שיהיו הכי יעילים". הוא הוסיף: "עד עכשיו, הקונספציה הייתה שהכרה חייבת להיות קשורה למשא ומתן. החל מהרגע שבו המו"מ אינו אפשרי, או שלא יכול להוביל להסכם, כמובן שצרפת תיקח אחריות".

עד בוואלה! חדשות:
האיחוד הרכיב "רשימה שחורה": יאסור כניסת מתנחלים
בית הנבחרים הבריטי הצביע בעד הכרה בפלסטין
באן ביקר בעוטף עזה: "נדהמתי ממנהרות הטרור"

הצבעה בפרלמנט הבריטי בעד הכרה בפלסטין. רויטרס
מפגינים מחוץ לבניין הפרלמנט הבריטי במהלך ההצבעה על הכרה במדינה הפלסטינית, אתמול/רויטרס

פביוס אמר את הדברים יום לאחר הדיון בפרלמנט הבריטי, שבסופו התקבלה ברוב של 274 קולות מול 12 מתנגדים החלטה בלתי-מחייבת הקוראת לממשלה בלונדון להכיר בפלסטין. בניגוד לכך, פביוס הבהיר: "אנחנו לא רוצים צעד סימבולי, אלא רוצים לקדם את השלום".

בתגובה להחלטת הפרלמנט הבריטי, נמסר ממשרד החוץ: "הדרך למדינה פלסטינית עוברת בחדר המשא ומתן". בהודעה שפרסמה שגרירות ישראל בלונדון, נכתב: "הכרה בינלאומית שולחת מסר מדאיג להנהגה הפלסטינית, לפיו הם יכולים לחמוק מההחלטות הקשות שעל שני הצדדים לבצע, ולמעשה פוגעת בסיכויים להגיע לשלום אמיתי. הכרה במדינה פלסטינית חייבת להיות התוצאה הסופית של שיחות שלום ישירות בין ישראל לרשות הפלסטינית".

גם ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, הצהיר כי בכוונת ממשלתו החדשה להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית. עם זאת, בניגוד להכרזה הצרפתית, לופבן הבהיר כי ההכרה תגיע רק במסגרת "משא ומתן על פי עקרונות החוק הבינלאומי". 134 מדינות ברחבי העולם הכירו בפלסטין, אולם אף מדינה החברה באיחוד האירופי נקטה צעד זה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים באו"ם. רויטרס
"הכרה בינלאומית שולחת מסר מדאיג להנהגה הפלסטינית". שר החוץ אביגדור ליברמן באו"ם/רויטרס

בתוך כך, גורמים באיחוד האירופי מסרו היום כי נבחנות דרכים חדשות להפעיל לחץ על ישראל במטרה לגרום לה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. לדבריהם, הדיונים בנושא נמצאים בראשיתם ואחת האפשרויות שהועלו היא איסור כניסה למדינות האיחוד למתנחלים שהורשעו בפשעים.

"עבודת הניירת נעשתה, אך הוקפאה לפי שעה", הסביר גורם בכיר באיחוד. "זאת בעצם רשימה שחורה של מתנחלים אלימים שהואשמו או הורשעו בפשעים, והיא תמנע מהם להיכנס לאירופה". רק 200-100 אנשים צפויים להופיע ברשימה, אך באיחוד מקווים שצעד כזה ישלח מסר ברור לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully