וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר תעה בדרך, התמוטט ליד בית חולים רמב"ם – וניצל

13.10.2014 / 3:27

בני זוג מגרמניה שביקשו להגיע לשכונת בת גלים בחיפה ירדו בטעות בכניסה למוסד הרפואי, שם לקה התייר בלבו. שני צוותי רפואה ביצעו בו פעולות החייאה והצילו את חייו. "אם המקרה היה מתרחש כמה מטרים קדימה, ייתכן שהיה מת"

תייר שתעה בדרכו והגיע לשערי בית החולים רמב"ם בחיפה ניצל ממוות, לאחר שלקה בלבו והתמוטט בכניסה למוסד הרפואי. "היה לו מזל גדול. אם המקרה היה מתרחש כמה מטרים קדימה ולא היה יורד בטעות ליד בית החולים, אם כל הבלבול הזה לא היה קורה - בהחלט ייתכן שהוא היה משלם על כך בחייו", אמרה מתאמת ההחייאה ברמב"ם, אילנה סימן-טוב דודלס.

התייר ורעייתו, מטיילים מגרמניה, הגיעו בשבוע שעבר לשער האחורי של בית החולים, במקום לבית המלון אליו ביקשו להגיע בשכונת בת גלים הסמוכה. כעבור זמן קצר חש הגבר ברע והתמוטט ברחוב. רעייתו, אחות במקצועה, החלה במתן עזרה ראשונה. המאבטח אילן וינרסקי, שהבחין בהתרחשות שנקלטה במצלמות הביטחון של בית החולים, קרא לאחות הכללית מאיה לבל שהזעיקה למקום צוות החייאה.

עוד בוואלה! חדשות:
"תופעה נדירה": למה הברקים הבעירו את הצפון?
נפתרה התעלומה: נמצאה צלמת תמונתו של חלל "צוק איתן"
אישום: התחזה לבן 15 – והטריד נערות בפייסבוק

חשד: שפך חומצה על פני בת 16 כי סירבה להינשא לו. ערן גילווארג
"אין ספק שהרגשות החיוביים של בני הזוג כלפי ישראל גדלו עוד יותר". חדר המיון ברמב"ם/ערן גילווארג

במקביל, עובר אורח שהבחין בנעשה הוביל למקום ההתרחשות ניידת נט"ן שעברה שם באותו הזמן. שני צוותי ההצלה החלו בפעולות החייאה בתייר, שהיה מחוסר הכרה וללא כל סימנים חיוניים. לאחר כמה דקות החל הגבר להגיב לפעולות צוותי ההחייאה, והוא הובהל עם ניידת מגן דוד אדום אל חדר ההלם בבית החולים. משם הוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ לבבי ברמב"ם, שם שהה בימים האחרונים עד שמצבו התייצב. אמש הוא הועבר להמשך טיפול במחלקה לכירורגית לב.

"מהירות התגובה של מוקד הבקרה ושל העוברים והשבים, וזמינות כל הצוותים הרפואיים, היו חלק מהותי בהצלת חייו של האיש", הוסיפה דודלס. "לשמחתנו ולשמחת רעייתו, חייו ניצלו".

האחות הכללית לבל סיפרה כי לבני הזוג פינה חמה בלב לישראל והם מבקשים להודות לצוות הרפואי. "מדובר בזוג נוצרים אוהבי ישראל, שתכננו את החופשה שלהם כאן לפרטי פרטים. כמובן שלא כך הם חשבו שיבלו את זמנם בחיפה, אבל אם היו להם רגשות חיוביים כלפי ישראל קודם לכן, אין ספק שכעת הרגשות הללו גדולים עוד יותר. זוגתו של המטופל הייתה מלאת הערכה וקומפלימנטים לכל מי שעזר והציל את חיי בעלה. אנחנו בסך הכול עשינו את העבודה שלנו, אבל עבורם זה הרבה יותר מזה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully