וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוי דאעש במכתב מצמרר להוריו: "מפחד שאמות בקרוב"

6.10.2014 / 9:04

הצעיר האמריקני פיטר קאסיג, שנחטף לפני שנה על ידי "המדינה האיסלאמית" והוצג בסרטון בסוף השבוע, העביר מסר למשפחתו: "החלק הקשה ביותר הוא לא לדעת אם לשמור על תקווה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פיטר קאסיג, הצעיר האמריקני שמוחזק בשבי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), כתב להוריו כי הוא מפחד למות. לדבריו, הוא נמלא עצב כשהוא חושב על הסבל שחטיפתו מסבה למשפחתו.

מכתבו של קאסיג הועבר בחודש יוני להוריו אד ופולה, ותוכנו פורסם אמש. במכתב, בנם בן ה-26 מחזק את רוחם, ומודה להם על מחויבותם כלפיו, אך גם מכין אותם לאפשרות כי ימות בקרוב. וכך כתב להוריו, תושבי תושב אינדיאנה: "בוודאי שאני מפחד למות, אבל החלק הקשה יותר הוא לא לדעת, לתהות, לקוות או לשאול האם כדאי לי בכלל לקוות".

"אני עצוב מאוד שכל זה קרה", ממשיך קאסיג, "ואני עצוב ממה שאתם עוברים בבית. אם אמות, אני מניח שלפחות נוכל - אתם ואני גם יחד - להתנחם בידיעה שזה קרה בגלל הניסיון שלי להקל על סבלם של אחרים".

לקריאה נוספת
עדות זוועה מכובאני: לוחמי דאעש אנסו ורצחו בת 8
לבנון: דאעש וג'בהת א-נוסרה תקפו מוצבי חיזבאללה

פיטר קאסיג – שבוי אמריקני המוחזק בידי דאעש. AP
פיטר קאסיג בזמן עבודתו עם פליטים בסוריה/AP

ארגון "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש) איים להוציא להורג את קאסיג בסרטון שפורסם בסוף השבוע האחרון, שבו תועדה רציחתו של נהג המונית הבריטי אלן האנינג. קאסיג נפל בשבי הארגון ב-1 באוקטובר 2013, בזמן שהיה בסוריה כדי להגיש סיוע לפליטי מלחמת האזרחים.

שבוי לשעבר שהיה עצור עם קאסיג אמר כי במהלך השבי, הצעיר האמריקני התאסלם מרצונו ושינה את שמו לפיטר עבדול-רחמאן. רמז לכך ניתן למצוא באחת השורות שבמכתב שכתב קאסיג להוריו: "אני מתפלל מדי יום, ואני לא כועס בגלל המצב הזה. אני נמצא במצב מסובך מבחינת אמונה, אבל אני שלם עם עצמי".

בסוף השבוע, פנו הוריו של קאסיג אל החוטפים, וביקשו מהם לשחרר את בנם. "אנחנו לא מאמינים שאלימות היא הפתרון לבעיות שסיבכו את כולנו. יש כל כך הרבה שמעבר לשליטתנו", אמר האב אד בהודעה המוקלטת. "ביקשנו מהממשל שלנו לשנות את פעולותיו, אבל כמו לבן שלנו, גם לנו אין יותר שליטה על הממשל האמריקני מאשר שלכם יש על הזריחה. אנו קוראים לשובים להראות רחמים, ולהשתמש בכוחם כדי לשחרר את בננו לחופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully