וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידה בינלאומית לשיקום עזה: ישראל תישאר בחוץ?

5.10.2014 / 21:06

בשבוע הבא תתכנס בקהיר ועידה של המדינות התורמות לרשות בהשתתפות שר החוץ קרי. המצרים חילקו הזמנות, וישראל - לראשונה זה שנים - לא התבקשה לשלוח נציג לוועידה בעניין עזה. "החמצה גדולה"

הרס בבית לאהיא בצפון ברצועת עזה אחרי תקיפת צה"ל. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
עבודות שיקום אחרי אחת ההפצצות ברצועה/רויטרס

מדינות העולם ידונו בשיקום רצועת עזה - ללא נציג ישראלי? בשבוע הבא צפויה להתכנס בקהיר ועידה בינלאומית של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, שתדון במאמצים לשיקום הרצועה. שרי חוץ בכירים מרחבי העולם, בהם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, מתכוונים להגיע לוועידה, אבל דווקא ישראל, אחת המדינות החשובות ביותר בכל הנוגע לעזה, טרם קיבלה הזמנה לשלוח נציג.

עוד בוואלה! חדשות
צה"ל: ירינו לעבר חוליה שחצתה מלבנון, אדם אחד נפגע
ארגוני טרור בעולם מצטרפים לדאעש
צום ליד מיטת הבן: מפקד סיירת צנחנים נלחם על חייו

הוועידה תתכנס בעוד שבוע בדיוק, ב-12 באוקטובר, בבירה המצרית, תחת חסותה של ממשלת מצרים. במקור אמורה הייתה הוועידה להיערך באוסלו, בירת נורבגיה, אולם הוחלט להעביר אותה לקהיר מתוך תפיסה שעדיף לקיים את הפגישה באזור המזרח התיכון. לוואלה! חדשות נודע כי המצרים כבר שלחו הזמנות לכל המדינות שאמורות להשתתף - וישראל, כאמור, לא קיבלה הזמנה.

יש לציין כי ישראל מוזמנת בקביעות לכינוסים של ועידת "המדינות התורמות", כולל הכינוס האחרון של הפורום, שהתקיים לפני שבועיים בניו יורק. מי שייצג אז את ישראל היה סגן שר החוץ, צחי הנגבי. אם הפעם ישראל אכן לא תוזמן, זו תהיה הפעם הראשונה מזה שנים שפגישה מסוג זה מתקיימת ללא השתתפותה.

"יכול להיות שישראל בכלל לא מעוניינת"

דיפלומטים אירופים אמרו לוואלה! חדשות כי מאחורי הקלעים מתקיימים מגעים כדי לראות אם בשבוע שנותר עד הוועידה, בכל זאת יוזמן נציג ישראלי. ארה"ב, נורבגיה (מובילת קבוצת התורמות לרשות הפלסטינית) ומדינות אירופה הבהירו למצרים שהן מעוניינות לראות נציג ישראלי מגיע לאירוע, מכיוון שהשתתפותה של ישראל תהפוך את הוועידה ליעילה יותר.

אחד הדיפלומטים אמר, עם זאת, כי "לא בטוח שהבעיה היא בצד המצרי. יכול להיות שישראל בכלל לא מעוניינת להשתתף בוועידה, כדי לא לשבת באותו שולחן עם נציגו של אבו מאזן, שהכריז עליה 'מלחמה דיפלומטית' לפני שבועיים. במקרה כזה, ישראל כנראה העבירה מסר למצרים שעדיף לא להזמין נציג מטעמה, כדי לחסוך לשני הצדדים את המבוכה".

במהלך הלחימה בעזה, קראו כמה שרים בכירים בממשלה - בראשם שר האוצר יאיר לפיד - לכנס ועידה בינלאומית עם מדינות ערב, שתעסוק בשיקום עזה. הוועידה שתתקיים בשבוע הבא בקהיר עונה בדיוק על ההגדרה הזו, וישתתפו בה לצד שר החוץ קרי גם שר החוץ הנורבגי, בורגה ברנדה, ונציגים בכירים של מצרים, ירדן, סעודיה, תוניסיה והליגה הערבית.

"עריכת ועידה כזו בלי נציג ישראלי, דווקא בתקופה בה הדיון על שינוי המצב האזורי והיחסים בין ישראל למדינות ערב, תהיה החמצה גדולה", אמר לוואלה! חדשות דיפלומט שמעורב במגעים לקראת הוועידה. במשרד החוץ בירושלים ביקשו לא להתייחס לנושא.

ארוחת הערב הנדירה של לבני ובכירי העולם הערבי

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully