וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: טיפולים לשינוי נטייה מינית - מסוכנים

5.10.2014 / 18:15

המשרד קיבל את עמדת הסתדרות הפסיכולוגים ופרסם הודעת אזהרה מפני טיפולים שמציעים גורמים שונים במטרה לשנות נטייה הומוסקסואלית להטרוסקסואלית. "נטייה מינית היא חלק מזהותו של אדם"

הומואים. ShutterStock
"מספר עדויות לנזק אפשרי"./ShutterStock

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) הודעת אזהרה לציבור מפני טיפולי המרה הנערכים במטרה לשנות נטייה מינית הומוסקסואלית להטרוסקסואלית. במשרד הבריאות התבססו בהודעתם על נייר העמדה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל לגבי טיפולי המרה, שמציעים גורמים שונים במטרה לשנות נטייה מינית, וקבעו כי "אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה" וכי "יש אף מספר עדויות לנזק אפשרי".

שרת הבריאות, יעל גרמן, התייחסה להחלטת המשרד לאמץ את נייר העמדה. "נטייה מינית מטבעה איננה דבר שניתן או שצריך לשנות אותו", אמרה. "נטייה מינית היא חלק מזהותו של אדם ואינה נדרשת ל'טיפול' או ל'המרה'".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
צה"ל: ירינו לעבר חוליה שחצתה מלבנון, אדם אחד נפגע
בשבדיה מבהירים: "הכרה בפלסטין - רק במסגרת מו"מ"
במשטרה נערכים למלחמת חיסולים לקראת שחרור שירזי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נטייה מינית היא חלק מזהותו של אדם". גרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגון הו"ד (הומואים דתיים) הביעו סיפוק מההודעה של משרד הבריאות, לאחר שנים שבהם הובילו אנשיו את המאבק נגד טיפולי ההמרה, אשר נפוצו בעיקר בחברה הדתית והחרדית. משנת 2009 אוספים בארגון מאות עדויות של צעירים שעברו "טיפולים" שכאלה. "קיבלנו מעל 5,000 פניות, מתוכן 30% מהמגזר החרדי, ויש גם חילונים", ציין מנהל הארגון, הרב יוסף רון.

לדבריו, מי שמגיע לטיפול המרה שכזה מגיע מעמדת חולשה. "הגברים שעמם שוחחנו מגיעים לטיפול בדרך כלל ממקום מאוד לא מקבל. מגיל צעיר אמרו להם שהומוסקסואליות היא דבר רע ושניתן לשנות זאת. הם מגיעים במצב של חוסר ביטחון ותחושה שהם לבד בעולם, ואז מגיע המטפל, שקודם כל מעניק להם אוזן קשבת וחיבוק. מכאן מתחילים תירוצים, כמו אימא דומיננטית מדי, או אבא עדין ועוד הסברים פסיכולוגיים לכאורה. מדי פעם מתקיימות סדנאות מרוכזות וסגורות, שאין עליהן כל פיקוח".

העדויות שאסף הארגון של הרב רון הועברו להסתדרות הפסיכולוגים, שהקימה ועדת מומחים. הוועדה שמעה חוות דעת של מומחים ועדויות שונות ובסופם פרסמה את נייר העמדה השלילי בנוגע לטיפולי ההמרה. "הבסיס המקצועי והעדויות האמפיריות להצלחתם של טיפולי המרה הוא קלוש למדי", נכתב בנייר העמדה, שיצא בשנת 2011. "הפסיכולוג הסביר איננו יכול להתעלם מגוף הידע המצטבר הקיים, המורה שטיפולי ההמרה אינם יעילים. טיפול המרה יוצר 'סדר יום' טיפולי מוכתב מראש, לכן עלול לחטוא למהות הטיפול הפסיכולוגי, כמקובל בכללי האתיקה המקצועית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"יש עדיין אטימות"

עוד נכתב בנייר העמדה, כי "ההתרשמות היא שרוב העוסקים בתחום של טיפולי המרה אינם נמנים על מקצועות בריאות הנפש המוכרים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים. בהיעדר חוק פסיכותרפיה, העיסוק בתחום כה מורכב ורגיש על ידי 'מטפלים' לא מוסמכים, אינו ראוי מבחינה אתית ומקצועית ויש להזהיר את הציבור בפני הסכנות הצפויות לציבור מצד 'מטפלים' כאלה".

לטענת הרב רון, הבעייתיות טמונה בהיעדר חוק פסיכותרפיה, אשר יפקח על מי שמציעים טיפולים נפשיים למיניהם. "אחת הבעיות היא שהרוב המכריע של המטפלים הם לא אנשי מקצוע מוסמכים. אין חוק שמסדיר זאת", אמר. "אנחנו רואים שלאט לאט בציבור הדתי יש יותר קבלה של הומוסקסואליות, אבל בחלקים מסוימים יש עדיין אטימות וחוסר רצון לשמוע. אני מקווה שההודעה של משרד הבריאות תביא לשינוי בתודעה וגם מקווה שבהמשך תהיה גם חקיקה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully