וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתת רעב של האסירים הביטחוניים

10.9.2014 / 0:20

האסירים הודיעו על צעד המחאה בעקבות התאבדותו של אסיר פלסטיני בן 37 בכלא "אשל" בבאר שבע. בשב"ס הוחלט להגביר כוננות בכל בתי הסוהר בהם יש אסירים ביטחוניים מחשש לפרובוקציות

רכב של שירות בתי הסוהר בביהמ"ש בלוד. יולי 2014. דרור עינב
האסיר לא הוגדר אובדני/דרור עינב

האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל הודיעו אמש (שלישי) כי ישבתו היום רעב, בתגובה להתאבדותו של אסיר פלסטיני בכלא אשל בבאר שבע - כך מדווחת רשת "אל-מיאדין".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
זינוק של פי 3 במספר החרדים המחפשים עבודה
ניסוי "מוצלח חלקית" במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2"
האצבע של דאעש: הסימן המסתורי של הארגון

האסיר שהתאבד, פלסטיני בן 37 מחברון, נעצר לפני חודשיים במהלך מבצע "שובו אחים" בחשד לעבירות ביטחוניות. אף שבמוקד המעצרים שבעקבות חטיפת שלושת הנערים היו חברי חמאס, האסיר האמור הזדהה דווקא עם תנועת פתח, ובעבר אף ריצה מאסר על עבירות פליליות.

הוא נמצא אתמול תלוי בשירותים בתאו שבכלא על ידי חברו לתא. סוהרים וצוות טיפול נמרץ שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה והשיבו לו את הדופק, אך בבית החולים נקבע מותו. בעקבות ההתאבדות, החלה מחאה ספונטנית של האסירים האחרים שלא התפתחה ליותר מהקמת רעש. יחד עם זאת, בשב"ס החליטו להגביר את רמת הכוננות בכל מתקני הכליאה בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים, וזאת מתוך הערכה כי האירוע עלול להלהיט את הרוחות בקרבם ואולי אף לעורר תגובות פרובוקטיביות.

בשב"ס, כמו גם במערכת הביטחון, מודעים לאפשרות שמוות של פלסטינים בכלל, וכאלה כלואים בפרט - יכולים לעורר מחאה והתפרצות אלימה, ולכן נוקטים בכלים שימנעו מצב כזה.

בחודשים האחרונים הוחלט בקבינט המדיני-ביטחוני להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. בין היתר, הומלץ להוציא את הטלוויזיות מהתאים של האסירים, לבטל את האפשרות לקנות בקנטינה ולקבל עיתונים וכן לצמצם ביקורים. במתקני הכליאה בישראל כלואים למעלה מ-5,000 אסירים ביטחוניים, כאלף מהם אסירי חמאס.

(עדכון ראשון: 16:59)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully