וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שנזקק לחסדי העירייה ידע שצבי בר השקעה בטוחה"

גלעד גרוסמן

19.11.2013 / 15:08

עם תחילת שלב העדויות במשפטו של ראש עיריית רמת גן לשעבר, הנאשם בעבירות שחיתות, אמר התובע: "קשר מושחת נרקם בין יזמי הנדל"ן לבין בר בשל מעמדו, סמכויותיו ואישיותו"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

"השילוב בין מעמדו, סמכויותיו ואישיותו של צבי בר הציב אותו בעמדת מפתח בכל הנוגע לתכניות הנדל"ן בעיר רמת גן. בר הבין זאת היטב וכך גם הנאשמים האחרים. הבנה זו היא שעמדה בבסיס הקשר המושחת שנרקם ביניהם", כך אמר הבוקר (שלישי) התובע במשפטו של ראש העיר רמת גן לשעבר, עו"ד טל פרג'ון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בנאום הפתיחה של התביעה, עם תחילת שלב העדויות במשפטם של בר ושל יזמי הנדל"ן בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

ראש עיריית רמת גן צבי בר בעת הקראת הדין בעניינו בבית המשפט המחוזי בת"א, פברואר 2013. דרור עינב
בר בבית המשפט/דרור עינב

לדברי פרג'ון, בר היה ראש עיר פעיל, כריזמטי, ריכוזי, יש שיאמרו דורסני. כאשר בר רצה לקדם פרויקט, הוא ידע לרתום כל משאב שעמד לרשותו. הוא הוסף שכהונתו כראש עיר ארכה 25 שנים, "מאפיין ייחודי נוסף שהעצים את כוחו של בר והבהיר לכל מי שהיה זקוק לקשרים בעיריית רמת גן וזקוק לחסדיה כי בר הוא השקעה בטוחה בעניין זה".

בר, בן 78, נאשם בלקיחת שוחד מקבלנים בהיקף כולל של כשני מיליון שקל, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בר לקח שוחד מיזמי נדל"ן ברמת גן ובמחוז תל אביב, במסגרת ארבע פרשיות שונות, בתמורה לקידום האינטרסים הכלכליים שלהם.

בתחילת היום העידה חוקרת משטרתית, ובהמשך היום צפוי להעיד חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן, שבעת שכיהן כראש האופוזיציה ברמת גן הגיש תלונה במשטרה נגד בר, שהובילה לאחר כמה שנים לכתב אישום. "למדינת ישראל יש קושי אמיתי עם השלטון המקומי, שהפך לכר פורה לשחיתות שלטונית ולחדירה של פשיעה מאורגנת", אמר שאמה-הכהן לוואלה! חדשות לפני עדותו. "התיק הזה הוא תיק חשוב, מכיוון שצבי בר היה מראשי הערים המרכזיים והוותיקים בישראל. התיק גם הוביל לנורמה שראש עיר צריך להתפטר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום". בשבוע הבא צפוי להעיד עד המדינה בפרשה, איש העסקים עמנואל ארביב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully