וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: "מדינה פלסטינית היא דבר בלתי קביל"

יהושע בריינר

10.7.2013 / 23:30

שר התחבורה הצטרף לבכירים שיצאו נגד מדיניותו המוצהרת של נתניהו: "מעולם לא הובאה הצעה כזאת לממשלה". השר אריאל על המו"מ: "הפעם לא ניתן את הלחי השנייה, ניאבק בכל הכוח"

התבטאות נוספת של שר בכיר בניגוד למדיניותו הרשמית של ראש הממשלה בנימין נתניהו: שר התחבורה ישראל כץ אמר הערב (רביעי) כי מדינה פלסטינית "היא דבר בלתי קביל". בכינוס של מליאת מועצת יש"ע בירושלים הביע כץ את התנגדותו להקמה של מדינה נוספת בין הים לירדן, וטען: "מעולם לא הובאה הצעת החלטה כזאת לממשלה שאני חבר בה. זה דבר בלתי קביל, בעיקר בגלל הזכות שלנו על הארץ הזאת". הוא הוסיף כי בעיניו "הפתרון המדיני הנכון הוא ישות אוטונומית פלסטינית עצמאית עם זיקה מדינית אזרחית לירדן, ניתוק אזרחי מעזה וחיבורה האזרחי למצרים".

כץ, שרק בשבוע שעבר נבחר פעם נוספת ליו"ר מזכירות הליכוד, איננו השר היחיד שהשתתף במועצת המליאה. גם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל התייחס לתהליך המדיני עם הפלסטינים ולתוצאותיו האפשריות. "מתנהל משא ומתן ומדיני ודברים שכאלו צריך להרוג כשהם קטנים – אחרת זה יותר קשה, יותר מסובך ולא בטוח שנצליח", אמר השר לחברי המליאה. הוא הדגיש את הצורך להתנגד בתוק, לוויתור על חלקים מארץ ישראל: "עכשיו זה הזמן לפעול. בראש ובראשונה זה מוטל עלינו, ואנחנו לא מצלצלים מספיק בפעמונים. הפעם לא ניתן את הלחי השנייה, ניאבק על ארץ ישראל בכל כוחנו. אנו עוסקים בזה כל יום".

שר הדתות, נפתלי בנט וסגן השר, הרב אלי בן דהן, מכריזים על רפורמה בשירותי הדת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
"הסוגיות המדיניות לא מעניינות את הסינים". השר בנט/נועם מושקוביץ

יו"ר מפלגתו של אריאל, שר הכלכלה נפתלי בנט, התייחס גם הוא למשא ומתן המדיני. בנט המבקר בסין חזר על עמדתו בנושא, ואמר כי ישראל צריכה "להוביל את הדיפלומטיה הכלכלית במקום להתעסק בסוגיות המדיניות וב'כיבוש'. הסוגיות המדיניות לא מעניינות את הסינים".

בשבוע שעבר היה זה שר התיירות, עוזי לנדאו, שאמר כי מדינה פלסטינית "היא כרגע בכלל לא דבר ריאלי". בראיון ליומן החדשות של ערוץ 7, הסביר לנדאו: "הרשות הפלסטינית חתמה איתנו כישות אחת על הסכם מפת הדרכים, והתפרקה לאחר מכן למדינה בפועל בעזה ולרשות ביהודה ושומרון, שהעומד בראשה חושש ללכת לבחירות כי אולי יפסיד, ואומרים לנו שהוא פרטנר? האם זה דבר שאפשר לחתום אתו ולקבל שקט לעשרים שנה? זה לא ריאלי בכלל". גם סגן שר הביטחון דני דנון השמיע לאחרונה עמדות דומות, ובראיון ל"טיימס אוף ישראל" אמר כי מפלגת הליכוד מתנגדת לעקרון שתי המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully