וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות צו ההריסה: המדינה פועלת להכשיר את עמונה

יהושע בריינר

30.6.2013 / 12:02

היום תגיש המדינה לבג"ץ את עמדתה בנוגע לפינוי המאחז, אותו הורה בית המשפט להרוס עד 15 ביולי. לוואלה! נודע כי בכירים במערכת הביטחון סיירו במקום כדי להביא להכשרתו

בעוד ששר החוץ האמריקני מדלג בין ירושלים לרמאללה בניסיון להשיג התקדמות מצד ישראל והפלסטינים לכיוון משא ומתן לשלום, המדינה בדרך להכשרת מאחז בלתי חוקי בשומרון: משרד הביטחון בוחן את הסדרת המאחז עמונה, זאת על אף שבג"ץ הורה להרוס אותו עד ל-15 ליולי. היום (ראשון) בשעות הצהריים צפויה המדינה להגיש את עמדתה לבג"ץ בעניין הפינוי, ואולם לוואלה! חדשות נודע כי הבוקר קיימו בכירים במערכת הביטחון סיור במאחז על מנת למצוא דרכים להכשרת המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוכשר? המאחז עמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, הגיע למקום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, ראש המנהל האזרחי, מוטי אלמוז, יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות, גלעד אלטמן, וכן היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי. הבכירים סיירו לצדו של בכיר מועצת יש"ע זאב (חבר) זמביש, כאשר עיקר הסיור עסק בדרכים להכשרת המאחז מבלי להרוס אותו.

המתנחלים טוענים כי הצליחו לרכוש 70% מהקרקעות במקום מידיהם של בעליהם הפלסטינים ועל כן אין צורך בהריסה. בסיור הבוקר באו בכירי מערכת הביטחון לצפות מקרוב במבנים שנטען כי נרכשו, וכן לנסות לפתור את אחת הבעיות המרכזיות, שהיא כביש הגישה למאחז העובר דרך קרקעות פרטיות. במהלך הסיור עמדו הבכירים ביחד עם זמביש על פתרון לבעיה בדמות סלילת כביש גישה חדש למאחז, שלא יעבור על קרקעות פרטיות. בין היתר, נמצאה דרך ציבורית, המכונה "מטרוקה", אשר עוברת בין שטחים חקלאיים ולא בתוך שטח פרטי, ואנשי משרד הביטחון אף נסעו עליה פיזית על מנת לוודא כי מדובר בדרך רחבה דיה שתאפשר את סלילת הכביש. על פי הפתרון המוצע, חלק קטן מהמבנים יפונה, וחלק אחר יועבר את תוך השטחים שעליהם טוענים המתנחלים לבעלות, כך שיימנע פינוי המאחז כולו.

"יש להכשיר את עמונה, ויפה שעה אחת קודם"

היום צפויה המדינה להגיש בקשה לבג"ץ לדחות את מועד הפינוי, על מנת לבחון את מעמד הקרקעות במאחז לאור טענות המתנחלים. בחודשים האחרונים מפעילים אנשי מועצת יש"ע, ביחד עם נציגי ציבור מהימין, לחץ כבד על משרד הביטחון להודיע לבג"ץ כי יש לדחות את הפינוי. בעקבות כך ובניגוד לעמדתם עד כה, החליטו תושבי עמונה לשתף פעולה עם אנשי מועצת יש"ע. זאת, על אף ההבדלים האידיאולוגיים בין הצדדים.

מי שאמון על הפתרון להכשרת היישוב הוא זאב (זמביש) חבר, ראש הזרוע המיישבת של מועצת יש"ע "אמנה", המוכר היטב במסדרונות משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון. זמביש נחשב לרוח החיה מאחורי הקמתם של יישובים רבים ביהודה ושומרון ולמי שמושך בחוטים בכל הקשור להסדרת מאחזים. גורמים בימין ממשיכים להתעקש כי מדובר בקרקעות שנרכשו כדין. "עלינו לכאן, לעמונה, באישור וברשות והמדינה וצריך לבדוק את הסוגיה ולהכשירה, ויפה שעה אחת קודם", מסרו.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "אנו מאשרים את קיום המפגש אך איננו מתכוונים להתייחס לתכנים שעלו בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully