וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם לצה"ל: עזבו את שטח המחלוקת בכפר רג'ר

1.5.2013 / 0:05

כוח יוניפי"ל הפרוש באזור הגבול דרש מישראל להסיג את כוחותיה מהשטח הצפוני של הכפר, שחלקו בישראל וחלקו בלבנון. גורם ביטחוני בכיר: "המציאות מחייבת מענה מידי בשטח"

כוח יוניפי"ל של האו"ם, הפרוש בלבנון כדי לאכוף את הסכם הפסקת האש 1701 שנחתם אחרי מלחמת לבנון השנייה בין ישראל ללבנון, פרסם אמש (שלישי) הודעה שבה הוא דורש מצה"ל להסיג את כוחותיו מהחלק הצפוני של הכפר רג'ר בעקבות פעילות הנדסית שמבצעים כוחות הצבא בשטח.

חיילי יוניפי"ל בדרום לבנון. דצמבר 2012. רויטרס
כוח יוניפי"ל בדרום לבנון/רויטרס

הכפר רג'ר, שחלקו בשטח ישראל וחלקו הצפוני בשטח לבנון, נמצא בלב מחלוקת מדינית בין שתי המדינות מאז הנסיגה בשנת 2000. בעקבות החשש מפיגועי טרור וניסיונות הברחה של סמים ואמצעי לחימה מהצד הלבנוני לצד הישראלי, הוחלט בצה"ל להגביר את הדריכות סביב הכפר שהפך לנקודת תורפה בגבול.

במשך שנים מתעקשים בצה"ל להקים במקום גדר, אך בעקבות מחלוקת של אנשי הכפר והתנגדות חריפה של הצבא הלבנוני הוחלט להקפיא את המהלך. בחודשים האחרונים הוחלט בצה"ל לחדש את הפעילות בקטע הצפוני להקמת גדר ומכשול הנדסי. בעקבות דיונים רבים שנעשו בנושא וניסיון של צה"ל לבצע מהלך חד-צדדי, לטענת גורמים באו"ם, הוחלט ביוניפי"ל לפרסם מסמך ביקורתי נגד צה"ל.

"שני הצדדים אינם מעוניינים בהסלמה"

בהודעה נכתב כי על ישראל לא לקיים שום פעילות בקטע הצפוני של הכפר, מעבר ל"קו הכחול". עוד נכתב כי אין חולק על העובדה כי האזור מצפון לקו הכחול הוא שטח בשליטת לבנון ונסיגה ישראלית מהשטח אינה נתונה למשא ומתן. בתום ההודעה ציינו ביוניפי"ל כי שני הצדדים הודיעו כי הם אינם מעוניינים בהסלמה.

נציגים בכירים של יוניפי"ל העלו את הנושא בשיחות שנעשו בשנה האחרונה עם נציגי צה"ל, כולל בפגישות משולשות עם נציגי הצבא הלבנוני. מאז שנת 2006 תמכו כל מפקדי יוניפי"ל בהחלטה זו ואף הגישו הצעה מסודרת להתנהלות סביב הכפר ביוני 2011 אך צה"ל סירב להגיב בנושא בצורה רשמית למרות בקשות חוזרות ונשנות. עוד הדגישו ביוניפי"ל כי הפעילות ההנדסית שמבצע צה"ל בקטע הצפוני המוגדר כשטח כבוש מתנהלת בניגוד להסכם 1701.

ב-8 במאי אמורה להתקיים פגישה משולשת בין ישראל, לבנון ויוניפי"ל שבין היתר תעסוק בפעילות סביב הכפר רג'ר. נכון לעכשיו, החליטו בצה"ל להקפיא את בניית המכשול ההנדסי בקטע הצפוני עד לפגישה. גורם ביטחוני בכיר הגיב לפרסום ואמר כי "אירועי העבר והמציאות היום בגבול לבנון מחייבים מענה מידי בשטח לבלימת ניסיונות לבצע פיגועים או להבריח אמצעי לחימה וסמים. קו הגבול לא ברור בכפר ויש מחלוקת אבל הכול נעשה בתיאום".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully