וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: ביום שלישי יחל תהליך בחירת האפיפיור

8.3.2013 / 19:00

הוותיקן הודיע כי 115 הקרדינלים שהתאספו בכנסייה הקתולית ברומא יחלו בהליך המורכב כבר בשבוע הבא. בשלב זה, אין מועמד בולט שצפוי להחליף את האפיפיור הפורש בנדיקטוס ה-16

בחירת יורשו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שסיים את תפקידו באופן רשמי בסוף החודש שעבר תחל ביום שלישי הקרוב, כך הודיע הערב (שישי) הוותיקן. לפי ההודעה, קבוצה של 115 חשמנים (קרדינלים) תחל ב-12 במרץ ברומא את הליך הבחירה המורכב, שבסופו ייבחר האפיפיור ה-266 ברוב של שני שלישים לפחות. בשלב זה, אין מועמד בולט שצפוי להחליף את האפיפיור היוצא, שהודיע באופן מפתיע על התפטרותו בתום שמונה שנים בתפקיד.

נאומו האחרון של האפיפיור בנדיקטוס ה-16. הוותיקן, 27 בפברואר 2013. רויטרס
פרישה מפתיעה לאחר שמונה שנים בלבד בתפקיד. בנדיקטוס ה-16/רויטרס

ביום שני החלו בכנסייה הקתולית השיחות המקדימות בין הקרדינלים שיבחרו את האפיפיור החדש. הקרדינלים ישתתפו בפגישות פתוחות ובכינוסים סגורים שיימשכו עד תחילת ה"קונקלבה" - הטקס המסורתי של בחירת האפיפיור בקפלה הסיסטינית.

החשמן הצרפתי אנדרה וינט-טרואה סיפק מעט פרטים על הליך הטרום-קונקלבה. "נערוך פגישות לאורך כל השבוע כדי להכיר זה את זה טוב יותר, וכדי להבין בפני אילו שאלות אנו ניצבים", אמר. "לפני שנתחיל, לא אוכל להגיד מה יהיו אותן שאלות או מי יהיה האדם הטוב ביותר להשיב עליהן", הוסיף במסתוריות.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16, הוותיקן, 11.2.13. AP
האפיפיור הבא ייבחר ברוב של לפחות שני שלישים מהקרדינלים/AP

החשמן סירב לספק ניחושים לגבי זהות האפיפיור הבא או היבשת שממנה יגיע. "הכל אפשרי בעולם הזה", אמר וינט-טרואה. "זה לא שרק אנג'לו סקולה קיים בקרב האיטלקים. יש עוד רבים ביניהם שיוכלו להיות אפיפיור". בדבריו, התכוון החשמן לאחד המועמדים הבולטים להתמנות לתפקיד - הארכיבישוף של העיר מילאנו.

ב-28 בפברואר נחת בנדיקטוס ה-16 בעיירת הנופש קאסטל גנדולפו בדרום איטליה, שם ישהה ללא התואר הרם. אלפי מאמינים בוותיקן התאספו לצפות במסך שעליו שודרה המראתו של האפיפיור, שאליה הגיע בשיירת מכוניות. בדרכו אל עיירת הנופש, צייץ האפיפיור בטוויטר: "תודה על כל האהבה והתמיכה. מי ייתן שתמיד תחוו את האושר הנובע מהצבת ישו במרכז חייכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully