וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטענות על שחיתות בעבודה: "מג'אדלה ומרגלית מעורבים"

אחרי שנטען שח"כ פרץ חשוד בקניית קולות בפריימריז, דווח בגל"צ כי גם השר לשעבר וגם חבר הכנסת מעורבים לכאורה בפרשה. ח"כ מצנע, שותפו למפלגה של פרץ: "קשה לי להאמין"

יח"צ - חד פעמי

(האזינו ליחימוביץ' חושפת את הטענות על פרץ)

אחרי שהבוקר טענה יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', כי ח"כ עמיר פרץ, שעבר ממפלגתה למפלגת התנועה לפני הבחירות, הוא השר הבכיר לשעבר שהיה מעורב לכאורה בתשלום לקבלני קולות, בגלי צה"ל פורסם כי בפרשה מעורבים לכאורה גם השר לשעבר ראלב מג'אדלה וח"כ אראל מרגלית. הבוקר (שלישי) פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי פוליטיקאי שכיהן בעבר בתפקיד ממלכתי כשר בכיר, וכן שרים וחברי כנסת נוספים, היו מעורבים לכאורה בתשלום לקבלני קולות, בתמורה לכך שיתמכו בהם בפריימריז.

בעיתון דווח עוד כי עדויות חדשות המגובות ברישומי יומן כבר הועברו לחוקרי המשטרה, שפתחו בבדיקת העניין. על פי הדיווח בגל"צ, פעיל בפריימריז טען כי ראה את מרגלית מוסר צ'קים לאחד מקבלני הקולות הגדולים במגזר הדרוזי. עוד דווח כי על פי החשד מג'אדלה קיבל כסף מהמועמדים בגלל השפעתו בקרב מגזר הערבי אליו הוא משתייך, ושימש למעשה כקבלן קולות בפני עצמו.

ח"כ מרגלית הכחיש בדף הפייסבוק שלו את הטענות: "נדהמתי לגלות את שמי משורבב לפרסומים הבוקר. אין לי שום חלק בפרשה הזאת, ובצורה יותר ספציפית אני אבהיר כי מעולם לא שילמתי דבר או נתתי דבר לאיש כדי שיצביע בשבילי. הגעתי למפלגת העבודה כדי להנהיג פוליטיקה אחרת. בשנתיים האחרונות אני עובד קשה יומם ולילה, אני חורש את הארץ כדי לגייס תמיכה על בסיס של הכרות אישית. אני יכול רק לנחש למי המוטיבציה לשרבב את שמי לפרשה הזאת ואני בטוח שיתברר במהרה שאין לי קשר לפרשה הזאת".

מסיבת עיתונאים של מפלגת התנועה, דצמבר 2012. יותם רונן
"יחימוביץ' מנצלת חסינותה למלחמה פוליטית". פרץ/יותם רונן

חברו למפלגה של פרץ, עמרם מצנע, שלאחרונה דווח על יריבות בינו לבין פרץ, גיבה אותו בראיון לגל"צ. "קשה לי להאמין שלהאשמות האלה יהיה ביסוס, אני מכיר את עמיר פרץ, ואני מאוד מקווה שלא ייצא מזה כלום", אמר. עם זאת, הוא אמר כי במקרה בו יוגש כתב אישום נגד פרץ, עליו להתפטר. "אני כשלעצמי חושב שנבחר ציבור שמוגשת נגדו תביעה או האשמה לבית משפט צריך להשעות עצמו מתפקידו", הוסיף.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום לחשדות לזיופים ואמר כי "המשטרה לא תהיה כלי משחק בידי אף גוף פוליטי. המשטרה תחקור ותעשה את עבודתה לחקר האמת". המפכ"ל הוסיף כי בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה נפתחה חקירה. הוא אף פנה לציבור וביקש: "בואו ניזהר בכבודם של אנשים. בשיח הציבורי אנו לוקים בו, ובהינף משפט יכולים לפגוע כל כך קשה באחרים". את הדברים אמר המפכ"ל בסיכום השנה של מחוז חוף במשטרה.

פרץ הכחיש ותקף את יחימוביץ'

במוקד הפרשה, לפי הדיווח, עומד פ', בעל תפקיד בכיר במטה הבחירות של אחד ממועמדי המפלגה לכנסת. הוא עבר בדיקת פוליגרף שאישרה כי עדותו, לפיה היה נוכח באירועים במהלכם הועברו כספים לקבלני קולות בתמורה לתמיכה בקבוצת מועמדים, היא עדות אמת. על פי עדותו, הוא נשכר לתפקיד כחודש לפני הפריימריז. בפרק הזמן הזה הוא בילה עם המועמד ששכר את שירותיו בנסיעות ברחבי הארץ, כחלק מהקמפיין להיבחר לרשימה. הניסיון, אגב, לא צלח, והמועמד נותר מחוץ למקומות הריאליים ברשימה לכנסת.

פ' סיפר כי בתום פגישות עם קבלני קולות הוא היה נשלח על ידי המועמד להביא פנקס צ'קים מהמכונית. "במקרים רבים הייתי עד למסירת התשלום בעבור התמיכה בקלפי", סיפר פ' לעיתון. "השר הבכיר לשעבר" (פרץ, לפי יחימוביץ'), טען פ', התלווה לאחת הפגישות, שנערכה בצומת בית קמה בדרום במהלך מבצע "עמוד ענן", בה סוכם כי קבלני הקולות יעבירו את תמיכתם לח"כ ולמועמד שבעבורו עבד פ', וכן יתמכו בשאר המועמדים שנכללו ב"דיל". בתמורה, טוען פ', מסר המועמד שעבורו עבד צ'ק בסך כמה אלפי שקלים. פ' מציין מספר מקרים נוספים, בין היתר כאלה ביום הבחירות ממש, ומקרה בו נפגש המועמד ששכר את פ' עם שר נוסף לשעבר, וציין כי גם במקרה זה שלף המועמד בתום הפגישה את פנקס הצ'קים והעביר המחאה לאותו שר לשעבר, לאחר שהבטיח לתמוך בו במרוץ לרשימה לכנסת.

בראיון לגל"צ הבוקר הכחיש פרץ את הדברים ותקף את יחימוביץ'. "ברור שמדובר פה בעניין פוליטי מהעניינים הפוליטיים היותר מכוערים שהיו", אמר. "אם כבר מישהו מדבר שידבר על הכל. אני נפרדתי מיחימוביץ', אין לי עניין להיות בסביבה הזאת. יושר אישי מלווה אותי לאורך ימי חיי. לבוא ולהשתמש בחסינות שלה כדי לנהל מלחמה פוליטית". "העובדות אינן נכונות ולכן אני כל כך מתקומם", המשיך פרץ. "אני נהגתי כלפי יחימוביץ' בהגינות בכל השלבים. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שהיא לא מעוניינת בשירותי, לא רציתי להמשיך את העניינים האישיים, כולם אמרו לי תתאפק ותירש אותה. אמרתי שקצתי בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully