וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להם לחיות: מאה מיני בעלי חיים וצמחים בסכנה

ארגון השימור העולמי פרסם דו"ח ראשון מסוגו המפרט את 100 המינים הנמצאים בסכנת ההכחדה הגדולה ביותר. ברשימה גם זן ישראלי נכחד. בארגון מזהירים: "אין להם תחליף"

בדו"ח מדאיג וראשון מסוגו שפרסם ארגון השימור העולמי, מופיעים מאה מינים של בעלי חיים וצמחים הנמצאים בסכנת ההכחדה הגדולה ביותר. הדו"ח, אותו גיבשו 8,000 מדענים, פורסם בכנס של הארגון המתקיים בימים אלה בדרום קוריאה והוא מביע חשש כבד להיעלמותם של בעלי החיים והצמחים מ-48 מדינות שונות.

סקר הציפורים של רשות הטבע והגנים, ינואר 2012. רשות הטבע והגנים
"ההגנה על המינים הנמצאים בסכנת הכחדה הופכת קשה יותר ויותר"/רשות הטבע והגנים

החשש בקרב אנשי הארגון הוא שהמינים המופיעים ברשימה לא יאריכו ימים בשל העובדה שאינם מועילים לבני האדם. "קהילת התורמים ותנועת השימור נשענים יותר ויותר על גישה של 'מה הטבע יכול לעשות עבורנו', לפיה המינים הללו ערכיים לבני האדם", הסביר פרופ' ג'ונתן ביילי מהאגודה הזואולוגית בלונדון בהודעה שפרסמה לכלי התקשורת. "ההגנה על המינים הנמצאים בסכנת הכחדה הופכת קשה יותר ויותר. יש לנו החלטה מוסרית וחשובה לקבל: האם למינים הללו יש את הזכות לשרוד או שמא יש לנו את הזכות להכחידם?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לנו החלטה מוסרית וחשובה לקבל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגיבון האינאני - זן של קוף שגדל במחוז האינאן שבסין, הגמד העצלן בעל שלוש האצבעות – ממשפחת היונקים, וכן הטריטון הלוריסטני, מעין לטאה, הם רק חלק מהמינים המופיעים ברשימה. בין היתר, מופיע בה גם נציג ישראלי: צפרדע מסוג עגלשון שחור-גחון, שבודדים מסוגו התגלו בשמורת החולה בשנה שעברה, לאחר 70 שנים בהן היה קיים חשש כבד להכחדתו.

עגלשון שחור גחון נתגלה מחדש בעמק החולה, ישראל. 17 בנובמבר 2011. רויטרס
העלגשון שנמצא בשמורת החולה/רויטרס

"כל המינים המפורטים ברשימה הם ייחודים ואין להם תחליף. אם ייעלמו, כל סכום כסף שבעולם לא יוכל להחזיר אותם", אמר אחד ממחברי הדו"ח, אלן בוצ'ר, גם הוא מהארגון הלונדוני. "עם זאת, אם ננקוט בפעולה מיידית, נוכל להעניק להם סיכוי לשרוד". לדברי מחברי הדו"ח, חלק מן המינים המוזכרים בו מספקים הטבות כלכליות לבני האדם, כמו למשל שלפוחית השחייה של הדג הצהוב המקרקר ששימשה לרפואה מסורתית.

"לכל המינים יש ערך לטבע ובתוך כך לבני האדם", אמר יו"ר ועדת הישרדות המינים של הארגון, ד"ר סימון סטיוארט. "למרות שערכם של חלק מן המינים לא מתגלה במבט ראשון, כולם תורמים לתפקודו הבריא של כדור הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully