וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ישראל פועלת בתוך סיני לעצירת מסתננים

לפי הדו"ח של ארגוני זכויות אדם, כוחות צה"ל פועלים למניעת כניסת גורמי טרור ומבריחים בטרם הגעתם לגבול ישראל. צה"ל: "נאלצנו למנוע כניסת מסתננים עד להגעת כוחות מצריים"

ארגוני זכויות אדם מאשימים את ישראל בשליחת כוחות צה"ל אל תוך חצי האי סיני, על מנת למנוע כניסת מסתננים לישראל עוד בטרם הגעתם לגבול. על פי דו"ח של "אמנסטי אינטרנשיונל" וכמה ארגונים נוספים, שממצאיו פורסמו היום (שישי) בסוכנות הידיעות AP, ישראל "פועלת למנוע חדירת גורמי טרור עוינים והברחות על רקע פלילי", והכוחות מנעו מכמה קבוצות כניסה, והחזיקו אותן "עד להגעת כוחות מצריים".

הדו"ח מצטט בין היתר חייל מילואים ישראלי, אשר טוען שיחידתו הוצבה בחודש יוני כמה מאות מטרים בתוך השטח המצרי על מנת לעצור מסתננים מאפריקה. הוא תיאר שלושה מקרים שבהם יחידתו טיפלה במסתננים בצד המצרי של הגבול, והעבירה אותם לטיפול כוחות הביטחון המצריים. על פי הדיווח, גורם צבאי בכיר בסיני הכחיש כניסת חיילים ישראלים למצרים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל פועל במרחב הגבול במקום בו לא הושלמה הגדר, זאת על מנת למנוע חדירה של פעילות חבלנית עוינת, כמו גם הברחות פליליות והסתננות גבול בלתי חוקית. בשבועות האחרונים, נאלצו כוחות צה"ל, מספר פעמים, למנוע כניסת מסתננים, במהלך ניסיונות כניסה לא חוקיים לשטח מדינת ישראל, עד להגעת כוחות מצריים אשר לקחו את המסתננים. פעילות כוחות צה"ל נעשית כדין".

בתקופה האחרונה מדווחת המדינה על ירידה משמעותית במספר המסתננים לישראל מגבול הדרום. מנתונים שהציגו נציגי רשות האוכלוסין וההגירה בישיבת הממשלה בתחילת השבוע שעבר, עלה כי בחודש יולי נכנסו לישראל 248 מסתננים, שכולם הועברו מידית למתקני שהייה ולא הגיעו למרכז הארץ, לעומת כ-1,000 מסתננים בחודש יוני וכ-2,000 בחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully