וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים הותקפו בתל אביב בתום הפגנת מחאה נגדם

חמישה מפגינים נעצרו אחרי הפגנה סוערת כשרדפו אחר פליטים וניסו לפגוע בהם. פליט הוכה וחלון רכב בו נסעו סודנים נופץ. השבוע נעצרו 11 בני אדם בחשד לתקיפות אחרות נגד זרים

יח"צ - חד פעמי

(צלם: דניאל בוק, עריכה אמיר קוטיגרו)

מאות בני אדם, בהם חברי כנסת ופעילים משכונות דרום תל אביב, הפגינו אמש (רביעי) בשכונת התקווה נגד המדיניות כלפי הפליטים והעובדים הזרים המתגוררים בשכונות דרום העיר והיעדר מדיניות הממשלה בנושא. בתום ההפגנות הוכה פליט אחד, ושלושה צעירים נעצרו בחשד שתקפו אותו. בנוסף, תקפו מפגינים מכונית שבה נסעו שלושה זרים ממוצא אפריקני. איש לא נפגע במקרה זה, אך שמשותיה של המכונית נופצו לגמרי, וכך גם פנסיה האחוריים. שוטרים שהיו במקום הדפו את המפגינים, והמכונית המשיכה בדרכה.

17 בני אדם נעצרו במהלך הערב, מהם 11 בגירים וארבעה קטינים. העצורים חשודים בהפרת סדר, וחלקם בתקיפה ובאחזקת סכין. שני עצורים, תושבי תל אביב, חשודים בביזה של חנויות השייכות לפליטים. כמו כן התקבלו במשטרת תחנת לוינסקי שתי תלונות של נתינים זרים ממוצא סודני, שהתלוננו על כך שהותקפו. המשטרה תחליט במהלך הלילה האם לבקש להאריך את מעצרם של חלק מהעצורים.

לפני כן, מפגינים רדפו אחרי שני זרים, ושוב נבלמו על ידי כוחות המשטרה. במקרה אחר ניסו מפגינים לתקוף את אחד הפליטים, והמשטרה עצרה שני חשודים נוספים בביצוע המעשה.

במקביל, רצו כ-100 בני אדם לכיוון התחנה המרכזית בעקבות פעיל שמאל שהפגין. שוטרי יס"מ ופרשים חסמו את דרכם, והתפתח עימות גם עם השוטרים. המפגינים השליכו עליהם בקבוקי זכוכית ומקלות של שלטים. לפי החשד, הם גם ניסו לתקוף עוברים ושבים נוספים, בהם אישה צעירה שאמרה לוואלה! חדשות: "קראו לי אשכנזית שמאלנית מסריחה וניסו לתקוף אותי".

מפגינים ניסו לתקוף זרים בתום הפגנה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב. דרור עינב
שמשותיה של המכונית נופצו. תל אביב הערב/דרור עינב

עימותים נרשמו גם בתחילת ההפגנה בין פעילי שמאל ותושבי השכונות. פעילי השמאל גורשו בקריאות "שמאלנים הביתה" ונאמר עליהם כי הם מנסים לסכסך ולהפריע למהלכה של ההפגנה. כמו כן נעצר כתב עיתון "הארץ", שכפי הנראה כבר נעצר בעבר בהפגנה דומה. בקהל קראו "ביבי הביתה" ו"נגרש אותך מהממשלה". המשנה לראש העיר תל אביב, ארנון גלעדי, התקבל בקריאות בוז שמנעו מקולו להישמע והפריעו לו לדבר. "לפני שבע שנים אמרתי כבר את הדברים וקראו לי גזען. עכשיו אנחנו אוכלים את פירות הביאושים שממשלות ישראל לא טיפלו בהם. יש צורך לגרש אותם ומיד". בתגובה קראו לו מהקהל: "לך הביתה, שנים לא עשית כלום".

במהלך ההפגנה נשאו המפגינים שלטים כגון: "שגרת חיינו: הזנחה, פשע, אונס ואלימות", "מי ישמור על הבנות שלי", "אלי ישי צדק", "יאיר לפיד, קח פליטים דרפורים לבית שלך", "פ' זה פחד", "רחובותינו כבר לא בטוחים לילדים שלנו", "ביבי תחליט – סודן או ישראל", "מסתננים צאו לנו מהבית" ועוד.

מפגינים ניסו לתקוף זרים בתום הפגנה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב. דרור עינב
חמישה בני אדם נעצרו/דרור עינב

ולריה, תושבת השכונה וחברת ועדת הפעולה, שעלתה מברית המועצות לשעבר בשנת 95', אמרה במהלך ההפגנה הערב: "עשר שנים היה פה שקט ושלווה ואז נהיה בלגן. אין פה כמעט אנשים צעירים, כולם עוזבים, בגנים יש ילדים של אפריקאים. אנשים מבוגרים מפחדים לצאת מהבית. הממשלה צריכה להפסיק את הבלגן ולהחזיר לנו שלווה לחיים". אחת מתושבות השכונה הוסיפה: "כמו שביבי הפתיע את כולנו עם הדיל עם מופז בלילה, שיפתיע אותנו ויגרש אותם. הוא יכול לעשות את זה".

אילה סילבני, תושבת שכונת נווה שאנן אמרה מעל במת האירוע כי "הפצצה האטומית נמצאת כבר כאן. התשתית בשכונות שלנו קורסות ואנחנו לא נפסיק להילחם על הבית שלנו". נואם נוסף טען כי "ישראל לא צריכה להיות קורבן של סכסוכים אחרים בעולם. תשימו את מופז כשר לענייני פליטים ותטפלו כבר בבעיה הזאת. התושבים בשכונה סובלים מפשע, מהזנחה – אנשים מפחדים לצאת מהבתים שלהם".

דליה, תושבת שכונת יד אליהו אמרה לוואלה! חדשות: "באתי להזדהות עם הכאב של האנשים כאן. אני מרגישה שלמרות שזה הבית שלי אני לא יכולה לצאת אחרי שבע בערב מהבית, זה מסוכן. שיעבירו את המסתננים לבית של לפיד. אני לא גזענית, אני רוצה לחיות בשקט. יש פה הרבה צביעות. כל היפי נפש – למה לא לוקחים אותם אליהם, לצפון תל אביב? זאת חוצפה להטיף לנו מהמגדל ברמת אביב".

חברי כנסת נאמו אף הם מעל לבמת ההפגנה. ח"כ דני דנון אמר כי "יש פה אנשים מתוסכלים שמרגישים ששכונותיהם הפכו למחנה פליטים. לא צריך להתבייש, צריך להגיד את זה חד וחלק: צריך לגרש את המסתננים ממדינת ישראל. לכל יפי הנפש וארגוני הסיוע, אני אומר – מה עם הזכויות של תושבי שכונות הדרום? לא צריך לשכוח את זכויותיהם של היהודים שגרים במדינת ישראל". ח"כ מירי רגב התבטאה אף בחריפות יותר גדולה ואמרה: "הסודנים הם הסרטן בגוף שלנו. נעשה הכל להחזיר אותם למקום מוצאם. קודם כל נדאג לעניי ארצנו וכל השמאלנים שהגישו בג"ץ – בושה להם שהם עצרו את הגירוש. לא ניתן לשמאלנים, לאנרכיסטים לעשות את זה. נגן על הילדים שלנו, הנשים שלנו עד שאחרון הסודנים יעזוב". בתגובה לדברי חברי הכנסת, קראו לעברם התושבים: "איפה הייתם כל השנים? מה פתאום נזכרתם עכשיו?

הפגנה נגד המסתננים בתל אביב, מאי 2012. דרור עינב
"ישראל לא צריכה להיות קורבן"/דרור עינב

חבר הכנסת בן ארי שילהב את הקהל, שקיבל אותו בקריאות "ראש הממשלה הבא", ואמר: "הלב שלי יחד עם הלב שלכם, החרדה שלי היא החרדה שלכם והדאגה שלי היא הדאגה שלכם. בשלוש השנים האחרונות הגענו לחמישים אלף מסתננים. נשים לא יכולות ללכת לשוק בלי שיגנבו להן את התיק ובחורים צעירים לא מוצאים עבודה. ביבי, ישי, אהרונוביץ' – תתעוררו! סודנים לסודן! שהצפונבונים השמאלנים שונאי ישראל יטיפו לנו מוסר? השבוע נפל דבר, אהרונוביץ' התעורר מהשינה וסייר פה בשכונה. מה הייתה המסקנה של המפכ"ל – לתת להם עוד עבודה. עוד עבודה – עוד חמישים אלף מסתננים. אני קורא מכאן למפכ"ל שילך הביתה ולאהרונוביץ' הביתה! אי אפשר לצאת מהבית כי יש פה מטרידים ואנסים. נגמר זמן הדיבורים והגיע הזמן למעשים".

שלמה מסלאווי, נציג שכונות הדרום בעירייה, אמר כי "אין שום מלחמות באריתריאה ו-85% מהפליטים בארץ הם משם ואפשר כבר עכשיו להחזיר אותם ותוך שבוע לסיים את הגדר בדרום. בסודן, מדינה גדולה, יש מספיק מקום ללא מלחמה. אנחנו צריכים לדאוג למדינה שלנו".

ממוקד הסיוע לעובדים זרים נמסר בתגובה לאירועים בתום ההפגנה: "אנחנו חרדים לשלומם של תושבי השכונות כמו גם לשלומם של הזרים והפליטים, אשר משלמים את מחיר ההסתה וההתבטאויות האלימות של חברי הכנסת והשרים. אנו קוראים לנבחרי הציור לנהוג בשיקול דעת, ולהבין את האחריות שמוטלת על כתפיהם לשלום תושבי השכונות ומבקשי המקלט, אחרת כולנו נשלם את המחיר".

חשד לתקיפות נוספות

בתוך כך נודע כי 11 בני אדם , בהם תשעה קטינים, נעצרו במהלך השבוע האחרון בחשד לתקיפת זרים, לפני ההפגנה שנערכה הערב בתל אביב. מעצרם של שישה קטינים הוארך ושני בגירים שנעצרו היום יובאו מחר בבוקר להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. השאר שוחררו למעצרי בית.

על המעצרים הוחלט לאחר שנתין זר התלונן במשטרת תחנת שכונות לפני כשבועיים כי הותקף על ידי קבוצת צעירים ובאלות ובגז מדמיע. עד כה איתרה המשטרה שלושה מתלוננים על אירועים דומים ובמשטרה חושדים שישנם קורבנות נוספים. כל העצורים הם תושבי שכונות בדרום תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully