וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תומך באייזנר ולא משרת בצבא של רוני דניאל

איתי מזרב

22.4.2012 / 10:41

לאחר שסא"ל אייזנר הודח מתפקידו בגלל הכאת פעיל שמאל, הפרשן הצבאי רוני דניאל הזהיר כי המוטיבציה לקצונה תרד - איתי מזרב, מ"פ במילואים, סבור שהטיפול מעודד קצינים חדשים

עם שידור התמונות הקשות בהן נראה סא"ל שלום אייזנר מכה פעילים אירופאים, החלה מסכת ההתגוננות הלאומית. ארגוני מילואימניקים שלחו מכתבים והסבירו לציבור שאי אפשר לשפוט סמח"ט שמקבל מאות החלטות ביום על כמה שניות של פזיזות. פקודים לשעבר של אייזנר טענו שבכלל מדובר באיש ערכי ממדרגה ראשונה. כחוט השני, לובשי המדים יצאו נגד ההליכים להדחתו של הסמח"ט. השיא היה כאשר בתכנית "אולפן שישי" איים הכתב הצבאי רוני דניאל שאם תמשיך ה"משפטולוגיה הנוראית הזאת" נגד סא"ל אייזנר, אנשים לא ירצו יותר להיות קצינים.

איזה מסר אמור לעבור לצופים של חדשות ערוץ 2, כאשר לאחר שידורן של התמונות החדשות המראות כי הסמח"ט תקף ארבעה פעילים שלא הפעילו נגדו אלימות, הפרשן הצבאי הבכיר מצדד בו? איזה צבא מדמיין רוני דניאל בראשו כאשר הוא אומר שההליכים נגד אייזנר פוגעים במוטיבציה לקצונה? האם זה צבא שמחבק התנהגות אלימה שכזו? או אולי זה צבא שפשוט מאמין בתרבות הטיוח הכל כך ישראלית. רוני, כקצין אני מבקש ממך, אל תאיים עלי. כמ"פ חי"ר במילואים, איני יכול להסכים איתך. אנחנו לא נפסיק לרצות להיות קצינים בגלל ההליכים נגד אייזנר, ההיפך הוא הנכון-אנחנו נמשיך לרצות להיות קצינים ב-ז-כ-ו-ת ההליכים נגדו. בצבא של רוני דניאל, באמת אין לי עניין להיות קצין. אבל בצבא של בני גנץ, שמיהר להשעות את הקצין, להורות על הליכים נגדו ולאחר שבחן את החומרים גם הדיח אותו מתפקידו, בצבא זה אני גאה מאוד להיות מ"פ, והיום אפילו עוד יותר.

לא כמו פלנגות ממדינת עולם שלישי

כקצין צעיר בצה"ל, יצא לי לפקד על אירוע של הפרת סדר בשטחים שלפחות על פי התמונות שראינו, זכור לי כקשה הרבה יותר מהאירוע בבקעה. במקרה שלי, רוכבי האופניים האירופאים התחלפו במאות פלסטינים שצבאו על חיילי במחסום בזעם נוראי על כך שמספר חיילים מגדוד אחר ירו קודם לכן באזרח תמים בכפר דהרייה שבדרום הר חברון. אני, קצין צעיר בדרגת סגן, פיקדתי על האירוע והבאתי אותו לסיומו הטוב, כאשר כל חיילי בריאים ושלמים. אין לי ספק שאם הייתי משתמש בפטנט של אייזנר - אחיזת הנשק המפורסמת ומחסנית לפרצופם של המפגינים - האירוע היה נגמר אחרת, ולא לטובה. אני אולי הייתי סגן, אבל אייזנר הוא סגן אלוף. ממנו, דווקא בגל הניסיון שלו והמציאות שהוא חי יום יום כבר כל כך הרבה זמן, אני מצפה להרבה יותר. כשאני מסתכל על סמח"ט בפעולה, אני רוצה להיות גאה בצבא הגנה לישראל ולא להרגיש שאני מסתכל על פלנגות ממדינות עולם שלישי.

אם קציני המילואים רוצים לקחת חלק בשיח הציבורי סביב פרשת הסמח"ט המכה, עליהם לומר בקול גדול שהם גאים להיות חלק מצבא שחוקר, בודק, חושף ומוקיע התנהגות אלימה כמו זו שנקט אייזנר. אין שום דרך לשפוט אחרת את התמונות הקשות ולא חסר אפילו בדל של מידע כדי לקבוע שהתנהגותו היתה בלתי מקצועית ובלתי ערכית. צה"ל טוב מזה, ולכן אנחנו גאים לשרת בו.

איתי מזרב משרת כמפקד פלוגה במילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully