וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ביטל שחרורו המוקדם של הקצין בכיר שאנס

גלעד גרוסמן

2.2.2012 / 16:39

זאהר, לשעבר אלוף-משנה בצה"ל שהורשע באונס פקידה בלשכתו, אמור היה להשתחרר באוגוסט אחרי ארבע מתוך שש שנות מאסר, אך בג"ץ קיבל את עתירת הפרקליטות: "הוא אינו מביע חרטה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בג"ץ קיבל היום (חמישי) את העתירות נגד שחרורו המוקדם של עאטף זאהר, וביטל את החלטת ועדת השחרורים הצבאית על הקלה בעונשו. זאהר, לשעבר אלוף משנה בצה"ל, נידון לשש שנות מאסר והורדה לדרגת טוראי מאחר שהורשע באונס ובביצוע עבירות מין בפקידה בלשכתו. זאהר מכחיש גם היום את האישומים נגדו וטוען כי היה מדובר ברומן. ועדת השחרורים של שב"ס החליטה לשחררו לאחר ארבע שנות מאסר, באוגוסט האחרון והורתה לשלבו בתכנית שיקום אזרחית לעברייני מין, אך בעקבות הגשת העתירות השחרור עוכב, והיום נקבע שהוא בוטל באופן סופי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאטף זאהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט חנן מלצר כתב בפסק הדין כי "ועדת השחרורים טעתה כשהתעלמה מכך שהעובדה שזאהר אינו מביע חרטה ואינו מפנים את החומרה שבמעשיו מהווה שיקול משמעותי נגד שחרורו, ומנגד לא הוצג כל שיקול בעל משקל ממשי שיכול לגבור על כך". השופט מלצר גם הציע שזאהר יקח חלק בתכנית טיפולית, "בין אם במסגרת השב"ס ובין אם פרטית ובין אם במהלך חופשותיו" - מה שיוכל להוות שיקול לטובת שחרור מוקדם בעתיד.

מאיגוד מרכזי הסיוע נמסר בתגובה כי "בית המשפט העביר מסר ברור לציבור נפגעי עבירות המין כי עמדתם חשובה גם בהליך השחרור, וכי מסע הייסורים שעברו לא היה לשווא".

"ההחלטה לשחררו לקתה בחוסר סבירות קיצוני"

עאטף, שעמד כאלוף-משנה בראש מינהל אוכלוסיות מיוחדות בצה"ל, הורשע בשנת 2007 באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. הוא נידון לשש שנות מאסר בכלא צבאי, והורד לדרגת טוראי. בראשית אוגוסט החליטה ועדת שחרורים צבאית בראשות אלוף-משנה ארז פורת לשחרר את עאטף בתוך 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. בהחלטתה התבססה הוועדה על כך שהקצין עזב את השירות הצבאי מבלי יכולת לחזור אליו, איבד את מעמדו ודרגתו, ריצה עונש ממשי ומעל לשני שלישים ממנו, ו"שילם מחיר יקר", כך לפי החלטת הוועדה.

יו"ר הוועדה עצמו, אל"מ פורת, היה בדעת מיעוט כשהתנגד לשחרור: לטענתו, דרגתו ומעמדו של עאטף בעת ביצוע העבירות, והשפעתן על הצבא, חייבו את דחיית העתירה. פרקליטות המדינה עתרה לבג"ץ נגד השחרור בטענה כי ההחלטה מהווה "תוצאה הלוקה בחוסר סבירות קיצוני", וכי יש בה "כדי להביא לפגיעה חמורה באינטרס הציבורי, לפגיעה חמורה בחוסנו של הצבא ובאמון בשדרת הפיקוד בו".

לקריאה נוספת
לפני חצי שנה: בג"ץ הורה לעכב את שחרורו של אל"מ עאטף זאהר
אחיו של הקצין שאנס: "סימנו מטרה כי הוא דרוזי"
הנאנסת נגד שחרור זאהר עאטף: "איפה מידת הדין?"
הפרקליטות לבג"ץ: לא להקדים שחרור האל"מ שאנס

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully