וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל וארה"ב יקיימו תרגיל הגנה אווירי "הגדול אי פעם"

6.1.2012 / 0:01

ברקע האיומים המתמשכים מטהרן, ישראל וארה"ב מגיבות בצורה ברורה: אלפי חיילים משני הצבאות יתרגלו שימוש במערכות הגנה מטילים שישוגרו מאירן. האמריקנים כבר החלו להתפרש בישראל

כמה ימים בלבד אחרי שהסתיים התמרון הצבאי האירני הגדול במצרי הורמוז, מסתמן שהאיומים המתמשכים המגיעים מטהרן נגד ישראל וארצות הברית זוכים לתגובה הולמת. ארצות הברית תערוך באביב את תרגיל ההגנה האווירי הגדול ביותר בתולדות יחסיה המשותפים עם ישראל, כדי לתרגל שימוש במערכות הגנה מפני טילים בליסטיים שישוגרו מאירן לעבר ישראל במקרה של מלחמה עתידית.

כהכנה לתרגיל, שיתקיים באחד החודשים הקרובים ושנקרא "אתגר רציני 12", ביקרו בשבוע שעבר בישראל קצינים בכירים מהצבא האמריקני, וצוותים שונים משורותיו כבר הגיעו לארץ כדי להכין את התשתית לתרגיל. כשיתחיל התרגיל עצמו, יבואו לישראל חיילים אמריקנים רבים, וישתתפו בו בסך הכל אלפי לוחמים ממערכים שונים. הם יתרגלו, בין היתר, שימוש במערכות ה"חץ" ו"כיפת ברזל" וסוללת פטריוט. האמריקנים יביאו עמם את טילי ה-THAAD החדישים ואת מערכות ההגנה Aegis, לצד מכ"מים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיל החץ. יעמוד במרכז הניסוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצין בכיר בחיל האוויר אמר לוואלה! חדשות כי התרגיל ייערך בפיקוד מערך ההגנה האווירי, וכי קצינים מהחיל יהיו אחראים בו על היירוטים, "ולא הקצינים האמריקנים". לדבריו, במהלך התרגיל, שיתחיל בהדמיות ממוחשבות, ישוגרו טילים בליסטיים, שהמערכות תידרשנה ליירטם לפי החלטות של החמ"לים המשותפים לשני הצבאות.

דובר צה"ל: התרגיל נקבע זמן רב מראש

בימים האחרונים איימה אירן כי היא "אינה ממליצה" לכלי שיט אמריקנים לחלוף מול חופיה. עם זאת, דובר צה"ל אמר הערב לסוכנות הידיעות AP כי התרגיל נקבע זמן רב מראש, ואינו קשור לאירועים האחרונים באזור.

"מטרת התרגיל היא לא רק לבחון את יכולות המערכות, המכ"מים והחיישנים, אלא גם לחזק את מידת שיתוף הפעולה של צה"ל וארה"ב", אמר הקצין.

לדבריו, בתרגיל ישתתפו כוחות מכלל זרועות צה"ל, כדי להבטיח שהטילים שישוגרו במהלכו לא יסטו ממסלולם ויפגעו באזרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שר ההגנה האמריקני: "ברור שמדובר בימים של חרדה"

ארצות הברית מייחסת חשיבות רבה לאימונים המשותפים עם ישראל ולשיתוף יכולות צבאית עמה. בהתייחסו לדיווחים כי ישראל מתכוננת לקראת תקיפה צבאית אפשרית באירן, ולדיווחים לפיהם היא עלולה לצאת אליה מבלי להודיע קודם לכן לארצות הברית, אמר בחודש שעבר מזכיר ההגנה האמריקני, לאון פאנטה, כי ברור לו שמדובר ב"ימים של חרדה", והבהיר: "בכל מערכת יחסים הדוקה, חייב להיות אמון וביטחון הדדי, וגם לישראל יש אחריות לדאוג ליעדים המשותפים שלנו".

עוד אמר פאנטה, בנאום בכנס סבן בוושינגטון, כי מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל גדולה יותר מאי פעם. לדבריו, "ישראל יכולה לסמוך על שלושה עקרונות – מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל, מחויבותה ליציבות אזורית ומחויבות למנוע מאירן להתחמש בנשק גרעיני".

הרמטכ"ל האמריקני: "מקדמים תכנית לתקיפה באירן"
תרגיל פיקוד העורף: בודקים את "התסריט גרוע ביותר"

לפנייה לכתב bohbot@walla.co.il

(עדכון אחרון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully