וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום ביולוגי? בעפולה התכוננו לכל תרחיש

קובי דוד

30.11.2011 / 18:30

תרגיל "להבה כתומה" נערך הבוקר בצפון, כחלק מהגברת ההיערכות של ישראל לאיומי טרור בלתי קונבנציונאלי. התרגיל דימה מתן מענה רפואי לעד 5,000 אזרחים והציג "מוכנות לכל תרחיש"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה: יאיר דניאל)

משרד הביטחון, בשיתוף משרד הבריאות, קיים הבוקר (רביעי) תרגיל המדמה התמודדות עם מתקפת טרור בלתי קונבנציונאלי בצפון הארץ. באירוע תורגלה התפרצות של מחלה מדבקת בערי הצפון.

התרגיל נוהל על ידי מטה עוזר שר הביטחון להתגוננות ובשיתוף משרד הבריאות והתקיים במחוז צפון, בערים: עפולה, טבריה, נצרת ונצרת-עילית.

האחריות הלאומית לטיפול באירועי טרור בלתי קונבנציונאלי מוטלת על פי החלטת ממשלה על משרד הביטחון, המרכז את הטיפול ברמה הלאומית ומנהל את התרגיל באמצעות צוות לניהול משבר לאומי, בראשותו של עוזר שר הביטחון להתגוננות.

תרגיל "להבה כתומה" מתקיים כחלק מסדרת תרגילים בתחום הטב"ק (טרור בלתי קונבנציונלי), המתקיימים מדי שנה. בחודשים הקרובים צפוי משרד הביטחון לקיים תרגילים נוספים בתחום, כחלק מהגברת ההיערכות של מדינת ישראל לאיום זה.

במסגרת התרגיל תורגלו גופי משרד הביטחון, משרד הבריאות, פיקוד העורף, בתי החולים, קופות החולים, הרשויות המקומיות, משטרה, מד"א, כיבוי אש, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ, רשות המים וגופים נוספים.

כחלק מהתרגיל הוקמו ברשויות המקומיות מרכזי טיפול לנחשפים אשר דימו מתן טיפול מונע לאזרחים, אשר קיים חשד כי נחשפו למתקפת הטב"ק. כל מרכז נחשפים תורגל למתן מענה לעד 5,000 אזרחים ביממה. בתי החולים תירגלו טיפול במי שכבר לקו בתסמיני המחלה.

תרגיל להבה כתומה 6 בבית החולים העמק בעפולה, נובמבר 2011. שלומי גבאי
התרגיל דימה מענה רפואי לעד 5,000 אזרחים/שלומי גבאי

מטרת התרגיל נועדה לשפר את רמת הכשירות והמוכנות של כלל המערכות הלאומיות הרלוונטיות, להתמודדות עם אירוע טרור ביולוגי. השנה התקיים התרגיל עם דגש על מחוז צפון, אשר בו יפעלו משרד הבריאות וגופי המטה הלאומיים הצפויים להתמודד עם אירוע ביולוגי חריג.

זאב שניר, עוזר שר הביטחון להתגוננות, ציין כי "התרגיל נועד לתרגל ולשפר את יכולת ההתמודדות של מדינת ישראל עם איום הטב"ק. חשוב שאזרחי ישראל יידעו שישנם אנשים במערכת הביטחון ובמערכות נוספות, אשר תפקידם הקבוע הוא להכין את מדינת ישראל להתמודדות עם איומים אלה. מדינת ישראל נמצאת בקדמת החזית העולמית בהיערכות למקרים אלה, אך אנו מחויבים לבחון את עצמנו באופן קבוע ולשפר עוד יותר את היכולות והמוכנות שלנו, אל מול מגוון תרחישים אפשריים".

עוד בנושא
על רקע האיומים: בישראל יתרגלו פיגוע רדיולוגי
חיל האוויר מתכונן? יארח תרגיל עם יוון ואיטליה
צפו: פיקוד העורף מתרגל נפילת טילים בגוש דן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully