וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ערכאה קבעה: ג'וליאן אסאנג' יוסגר לשבדיה

בית משפט מחוזי בלונדון דחה את ערעור מייסד ויקיליקס על ההחלטה להסגירו לשבדיה, שם הוא מבוקש על אונס. הוא יוכל לערער לעליון, אך יצטרך לשם כך להוכיח שבמקרה יש עניין לציבור כולו

מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', יוסגר לשבדיה, שם הוא מבוקש לחקירה בחשד לאונס שתי נשים. כך קבע היום (רביעי) בית משפט מחוזי בלונדון בריטניה, שדחה את הערעור שהגיש אסאנג' בן ה-40 על החלטת בית משפט עירוני להסגירו, מפברואר האחרון.

לאסאנג', המשוחרר ממעצר בערבות תחת תנאים מגבילים נוקשים, עדיין שמורה הזכות לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון של בריטניה, במהלך השבועיים הקרובים. פרקליטו אמר היום שהוא אכן שוקל להגיש ערעור. יש לציין כי בית המשפט העליון יכול להחליט אם לדון בערעור או לא. לפי החוק הבריטי, כדי שבית המשפט לא ידחה את הערעור על הסף, על המערער להוכיח שהנושא העומד לדיון הוא בעל עניין לציבור כולו.

אסאנג' מבוקש לחקירה בשבדיה בגלל תלונותיהן של שתי צעירות שהתנדבו בוויקיליקס, המכונות בשבדיה "Miss A, ו"Miss W". הן טוענות כי אנס אותן בעת ביקור שלו בשטוקהולם באוגוסט בשנה שעברה. הוא תושאל על ידי המשטרה הבריטית, הכחיש את ההאשמות וטען כי קיים עם השתיים יחסי מין בהסכמה.

עוד בוואלה! על ג'וליאן אסאנג':
ויקיליקס מפסיק להדליף: "החרם גמר לנו את הכסף"
ג'וליאן אסאנג' נגד פייסבוק
ג'וליאן אסאנג' - בין "100 המשפיעים" של טיים
וויקיליקס: בקרוב הסרט

ג'וליאן אסאנג' מחוץ לבית משפט הדן בערעור על הסגרתו לשבדיה, לונדון, בריטניה, 2 בנובמבר 2011. רויטרס
תומכיו טוענים כי מאחורי התיק כולו עומדים גורמים המנסים להשתיק את אותו ואת האתר שהקים. אסאנג' היום מחוץ לבית המשפט בלונדון/רויטרס

תומכיו של אסאנג' טוענים כי מאחורי התיק כולו עומדים גורמים המנסים להשתיק את אותו ואת האתר שהקים, העומד בין היתר מאחורי פרשת "קייבל-גייט": חשיפתם של כרבע מיליון מסמכים סודיים של מחלקת המדינה האמריקאית בשנה האחרונה. בחודש שעבר הודיע אסאנג' כי ויקיליקס מקפיא את פעילותו בשל המשבר הכלכלי אליו נקלע עקב החרם שמטילים עליו בנקים, חברות אשראי ושירותי סליקה, בלחץ הממשל האמריקאי, המונע ממנו לגייס תרומות.

פרקליטיו של אסאנג' - בהם עורך הדין היהודי-אמריקאי הידוע אלן דרשוביץ - טוענים כי הוא לא יזכה למשפט צדק בשבדיה, וכי אסור להסגירו אליה שכן הוא עלול להיות מוסגר ממנה בהמשך לארה"ב, שם הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות בגלל הדלפת הענק. עוד טוענים הסנגורים כי בקשת ההסגרה אינה במקומה שכן אסאנג' אינו מבוקש למעצר אלא רק לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully