וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לרצח אבוטבול: ילד השמנת שהפך לעבריין

אמיר זוהר

7.8.2011 / 12:25

מרשת המסעדות בנתניה, דרך סכסוכים עם משפחות הפשע החזקות והמסוכנות בישראל ועד לבידוד בכלא וההימלטות לגלות - פרנסואה אבוטבול, בנו של פליקס האגדי, חי ומת כמו בסרט מאפיה איטלקי

ראש משפחת הפשע פרנסואה אבוטבול, שחוסל בשבוע שעבר בתחנת דלק בשרון, נולד כילד שמנת נתנייתי מיוחס אשר הפך לגבר וולגרי, יהיר, גדול, אלים ועשיר, עם עשרות חיילים ומלכחי פינכה מקצועיים, אבל הרבה יותר יריבים ושונאים. לצד אופי ילדותי וחנופה, פרנסואה היה ידוע גם באלימות שלו, בקללות ובהשפלות. הוא אפילו הצמיד אקדחים לראשם של יריבים. בעקבות הרצח של אביו האגדי, פליקס, והמאסר הממושך שנגזר על אחיו הצעיר אסי, הוא נקלע לחיים של בדידות בתאי מעצר או דירות מקלט יוקרתיות, וסיים את חייו בגיל 40 על ידי צרור כדורים בתחנת דלק נידחת.

עוד על רצח פרנסואה אבוטבול:
פרנסואה אבוטבול נורה למוות בתחנת דלק בשרון
אסי אבוטבול לא הורשה לצאת מהכלא להלוויית אחיו
"משפחת אבוטבול נמחקה מעל מפת הפשיעה בישראל"

תחילת המצוד

המצוד אחריו החל בשלהי 2007. "נסעתי לנוח בפריז אחרי חמש שנים בכלא", הוא אמר לי אז בשיחת טלפון מצרפת, "ואני פותח כאן סניף של מסעדת 'בת האיכר'". השבתי לו שהוא נמלט, כי המשטרה הזהירה אותו שיש סכנה לחייו, על רקע סכסוך חדש עם שני העבריינים הנתנייתים, ויקי עטיה וריקו שירזי. הוא דרש שותפות במסעדת בשרים חדשה בבעלותם, והם בתמורה דרשו שותפות ברשת מסעדות "בת האיכר" המצליחה שלו.

פגישת משא ומתן אחת נערכה בין הצדדים במשרד האחורי של "בת האיכר". במהלכה פרנסואה הטיח בשירזי ועטיה, "איך אתם מעזים לדרוש שותפות ברשת עם מחזור של 300 אלף שקל ביום, ומביאים מסעדה שלא עובדת". בחדר התפתח ויכוח שבסיומו שירזי סטר לפרנסואה. זמן קצר אחרי הפגישה פרנסואה עזב לצרפת, ואילו בארץ ניסו אלמונים להצית את המסעדה שייצגו שירזי ועטיה. "אף אחד לא יכול לתת לי סטירה", הסביר לי פרנסואה בהומור באותה השיחה מצרפת.

היריבים שלו צחקו למשמע התשובה, ואילו הקרובים דאגו, שכן המלחמה יצאה לדרך והחזית אף הורחבה, לעבר מסעדת "בית השייח", הצמודה ל"בת האיכר". מחלוקת מינורית על תוואי הגדר נשמרה על עצימות נמוכה במשך 10 שנים, אבל מאחר והבעלים הוא בן משפחה של עבריין המקורב לשירזי ועטיה, סחפו גם אותו למערבולת. ב-9 למרס 2008 נורה צרור יריות לעבר הבעלים של "בית השייח" והוא נפצע. כאשר ביקשתי מפרנסואה להגיב על הירי, הוא אמר לי מה שאמר למשטרה, שאכן יש לו מחלוקת עם השכן אבל הוא פותר את ענייניו בדרכים לגיטימיות, בבתי משפט וכי פרקליטו הגיש תביעה נגד המסעדן השכן יום לפני הירי. משמע, המניע שלו הפך לאליבי שלו.

פרנסואה אבוטבול חוסל בתחנת דלק בשרון. שלומי גבאי
זירת החיסול של פרנסואה אבוטבול/שלומי גבאי

רצח אלון גלעדי

הפנייה לבית המשפט נראית כמו עוד אחד מהתרגילים האלה, שפרנסואה למד בבית אבא, פליקס, אשר זכה לתהילה על כך שהכניס לישראל שיטות פעולה של ארגוני פשע מצרפת ואיטליה. פרנסואה העריץ את אביו, אבל הם גם הרבו להסתכסך והוא התחצף אליו ברמה שאף אחד לא העז, עד כדי כך שאביו ניתק ממנו מגע לתקופות ארוכות.

למזלו, פרנסואה ידע לעשות כסף לבד. במשך 10 שנים הוא שלט ביד רמה על כמה ממועדוני הקלפים והקוביות החזקים בנתניה, ולידם הפעיל בנק להלוואות בריבית. במקביל הוא הקים את רשת המסעדות ובתי המאפה, "בת האיכר", שהפכה לתרנגולת שמטילה ביצי זהב, לא לפני שדאג לייבש את בתי הלחם שפעלו אז בסביבה.

ככל שפרנסואה הצליח יותר, כך הוא נהיה אכזרי יותר, מספרים אנשים שהכירו אותו. למשל, היה לו מנהג לעבור בדוכנים בשוק ולקחת מהקופות כספים שלטענתו היו חייבים לו בעלי באסטות. המנהג הזה קומם עבריין עולה מהשוק בשם אלון גלעדי, והוא החל להתעמת עם פרנסואה, ואף היכה אותו ורדף אחריו לעיני כל הסוחרים. אחרי כמה ניסיונות חיסול הדדיים נאלץ האב פליקס להתערב.

פליקס הג'נטלמן תיעב את ההתנהגות הברוטלית של בנו והעריך מאוד דווקא את התעוזה של גלעדי. לפי גורמים במשטרת נתניה דאז, הוא זימן את גלעדי לשיחה בה הבהיר לו, שעם כל הכבוד, פרנסואה הוא בנו וקשה לו להשלים עם פגיעות בו. פליקס הציע לגלעדי לצאת לתקופת התאווררות בלוס אנג'לס, וכך היה, אבל חודש לאחר מכן הוא חוסל בלוס אנג'לס על ידי שני עבריינים שנשלחו מישראל. הם הורשעו ונשפטו ל-10 שנים בכלא.

מאז הרצח הבינו במשטרה שפרנסואה ממשיך להלך אימים, והוא סומן כיעד מועדף של יחידת הסוכנים בימ"ר מרכז, שאנשיה הצליחו להשתיל בצוות המאבטחים שלו סוכן בשם אדר רוקח. הסוכן תיעד את פרנסואה נוהג באלימות הטיפוסית לו, מכה ומשפיל אנשים.

בסופו של דבר, בזמן שפרנסואה השיג לעצמו עסקת טיעון של חמש שנים בפועל, הסתבך פליקס בסכסוך עקוב מדם עם האחים אברג'יל, הפעם בגלל בנו השני, אסי. בחודש מאי 2002 נרצח יעקב אברג'יל, האח הנערץ על יצחק אברג'יל. בתגובה מהירה חוסל בשפלה "החייל" המבצע, חבר קרוב של אסי. פליקס נרצח בפראג באוגוסט 2002 והשותף שלו, חנניה אוחנה, חוסל בגני תקווה במרס 2003. זאב רוזנשטיין, השותף השלישי בטריו, ניצל מאינספור ניסיונות חיסול בדיוק כמו אסי אבוטבול, שניצל מרימון אחד במרכז פראג, מטיל לאו בדרום נתניה ומכמה צרורות של יריות פה ושם. גם הוא סומן כיעד של יאחב"ל, עד שנשפט ל-18 שנות מאסר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

פרנסואה נותר לבד

בסיטואציה הזו, עם קואליציה מרוסקת, ללא אביו ואחיו, שוחרר פרנסואה מהכלא והחל לחפש לבד שותפים חדשים לקואליציה של ביזנס ופשע. כאמור, הוא ניסה את מזלו ללא הצלחה עם החבר'ה מהשכונה, שירזי ועטיה, זה לא הלך. הדוד צ'רלי שניסה להיכנס איתו לעסקי המימון, חטף צרור לבטן והושבת. פרנסואה נותר לגמרי לבד.

יום אחד בשנת 2009 ראיתי אותו עם שומר ראש ורכב מפואר במגרש החניה של שוק הכרמל, ממתין בשמש, בודד ומוטרד, לסימן חיים מכיוון הבאסטה של האחים גילקרוב. אחרי חצי שעה הבחנתי שאחד האחים אכן ניגש אליו, הסתודד איתו כמה דקות והם נפרדו בלחיצות ידיים. יצאתי מהתצפית שלי וניגשתי אליו. "עוד מעט אני פותח בשוק הכרמל סניף של בת האיכר", הוא אמר, ולי כבר נראה פאתטי לשאול מה עם הסניף בפריז.

בינתיים בנתניה, הבעלים של "בית השייח" חיפש פתרון למסעדה הסגורה. הרבה לפני הסכסוך עם פרסואה, חברו שירזי עטיה ושות' לאחים כראג'ה, במסגרת הניסיונות להעמיק אחיזות בתחומי הסחר ברכב, הלוואות, גבייה וכדומה. כל המעורבים הבינו מיד את הפתרון המסתמן: האחים כראג'ה יפעילו את "בית השייח" ונראה את פרנסואה הולך נגדם. אלמלא השכילו בלשי יאחב"ל להקליט אז את פרנסואה מאיים על אשתו בתוך המסעדה שלו, מה שהביא ל-23 חודשי מאסר נוספים עבורו, היינו עדים לעימות שלו נגד הכראג'ות כבר אז.

"שיטת המקרר"

פרנסואה כמעט יצא מדעתו ב-83 חודשי מאסר שהוא ריצה בשתי פעימות ובתנאים של בידוד מוחלט, שיטת הכליאה החדשה שמכניסה ל"הקפאה עמוקה" בכירים בארגוני פשיעה. השיטה הזו כבר מעוררת בהלה בקרב חברי ארגוני הפשע שעוד נותרו כאן, שכן הכליאה בשיטת "המקרר" כבר גרמה נזקים אישיים ורגשיים לחלק גדול מהאסירים הרלוונטים.

פרנסואה שוחרר בתחילת השנה והיה המום ומבוהל, לנוכח התנפלות התקשורת וההודעות מהמשטרה והשב"ס על הסכנה לחייו. הוא ידע שההתראות מדויקות, שכן בזמן שהיה בכלא הוצתו חלק מהסניפים של "בת האיכר" ועל אחרים הושלכו רימוני הלם, מה שאילץ את המשטרה לסגור את הרשת לתקופות קצובות. בזמן הזה השתלטו האחים כראג'ה על בית השייח ועל עוד כמה בתי קפה אסטרטגיים בעיר, למורת רוחו של הדוד צ'רלי, שניצל אז מניסיון התנקשות נוסף.

למעשה, פרנסואה ידע שהקרב הוכרע, אולם הוא ניסה להשיב מלחמה באמצעות חבירה מעוררת רחמים למשפחת הפשע ג'רושי מרמלה. כאשר נראה שמסתמן פתרון, הוא הסתכסך גם עם הג'רושים שנכנסו איתו לשותפות ב"בת האיכר" בנתניה, והם באקט של מחאה, הוציאו את הציוד שהביאו לסניף המרכזי המחודש, ונעלו את הדלתות בהתרסה אל מול פניו הנפולות.

מאז השחרור פרנסואה ניסה לסחוט רגשית את ריקו שירזי, שבסיטואציות מסוימות נחשב לאדם בעל ראש פתוח ולב רחב, מה גם שהוא היה חבר קרוב של משפחת אבוטבול, ובעל רגשות עמוקים לאבא פליקס ולאח אסי. שירזי ופרנסואה הפגינו בשנים האחרונות כמה מפגני סולחה מתוקשרים. אחת הסולחות לכאורה נערכה במספרה במרכז העיר נתניה, שבה נוהג שירזי לשהות גם כאשר הוא אינו מסתפר. בסיום הפגישה הם הסתודדו מחוץ למספרה דקות ארוכות, מאפשרים לכל המודיעים של המשטרה להבחין בהם מדברים ואף נפרדים בחיבוקים ונשיקות, כל אחד למרצדס המבהיקה שלו.

פרנסואה ושירזי למדו מפליקס המון על סולחות מזויפות שמאחריהן אין דבר, למעט חנופה מאוסה, כיפות אדומות ומצגי שווא של "הכל בסדר", בשעה שמאחורי הגב הנשק כבר נדרך, ראה רצח אלון גלעדי.

עוד באותו נושא:
במשטרה חושדים: אבוטבול ניסה לפגוע בשירזי
"אבוטבול - תחילת המלחמה בפשע המאורגן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully