וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים ליוו את הרב אבוחצירא בדרכו האחרונה

מוטי לוי

29.7.2011 / 16:28

הארון שנשא את גופתו של הרב אלעזר אבוחצירא שנרצח הלילה, עשה את דרכו להר הזיתים, שם נטמן הרב לצד אביו. במסע ההלוויה השתתפו עשרות אלפי בני אדם. כ-30 איש נזקקו לטיפול רפואי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו בצהריים (שישי) במסע הלוויה של הרב אלעזר אבוחצירא, שנרצח הלילה בישיבתו בבאר שבע. התהלוכה יצאה מישיבת פורת יוסף שברחוב מלכי ישראל בירושלים, דרך רחוב שבטי ישראל ומשם עלו המלווים לאוטובוסים שהסיעו אותם לבית העלמין בהר הזיתים, שם נטמן הרב לצד אביו. בראש הצעדה נסע רכב של ארגון זק"א בו נמצא ארונו של הרב. באזור הורגשו עומסי תנועה והמשטרה פינתה את הנהגים לדרכים חלופיות.

רצח הרב אלעזר אבוחצירא - הכותרות האחרונות:
בנו של הרב אבוחצירא ספד: "השם מנסה אותנו עכשיו"
"החשוד ברצח הרב לא היה מרוצה מהטיפול שקיבל"
הרב שנרצח בבאר שבע - נכדו של ה"באבא סאלי"

אלפים מלווים את הרב אלעזר אבוחצירא למנוחות. עומר מירון
רבבות בני אדם בהלוויה/עומר מירון

כוחות גדולים של מגן דוד אדום טיפלו במקום בכ-30 משתתפים שסבלו מהתעלפויות ומהתייבשות. שלושה מהם נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו לבתי החולים שערי צדק וביקור חולים בעיר.

שר הפנים אלי ישי שהגיע להלוויה אמר כי "אנחנו מזועזעים, שבורים ורצוצים על הטרגדיה הזאת. זה עניין של קדושים, קודש קודשים. (הייתה לו) עוצמה רוחנית, אהבת כלל ישראל, אהבת התורה. זו אבידה עצומה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע זעזוע עמוק על רצח הרב. לדבריו, "הרב היה מנהיג רוחני של ישראלים רבים, עזר להם בעצה ובצדקה, לעיתים אף נסתרת. הרב אבוחצירא היה נצר למשפחת אבוחצירא המפורסמת שרבניה שמרו על רוחניות עם ישראל ומורשת עם ישראל". מלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי "ראש הממשלה מתאבל עם יתר עם ישראל על האובדן הגדול".

אבוחצירא נרצח הלילה, על פי החשד על ידי אשר דהן, תושב אלעד בן 42 שהודה במעשה ומעצרו הוארך הבוקר בבית משפט השלום בבאר שבע ב-12 ימים. במשטרה מעריכים כי המניע לרצח הוא חוסר שביעות רצונו של דהן מעצה שהעניק לו הרב בענייני חיי הזוגיות.

אלפים מלווים את הרב אלעזר אבוחצירא למנוחות. עומר מירון
הרבנים הראשיים. ישיבת פורת יוסף, היום/עומר מירון

מסע הלוויה החל הבוקר כאשר גופתו של הרב הועברה מעירו באר שבע לישיבה בירושלים. הרב אבוחצירא נדקר למוות במרכז לימודים תורני בבאר שבע. צוות מד"א שהוזעק למקום פתח במאמצי החייאה, אולם לאחר זמן מה נאלץ לקבוע את מותו של הרב.

אלפים מלווים את הרב אלעזר אבוחצירא למנוחות. עומר מירון
כ-30 משתתפים נזקקו לטיפול רפואי. ישיבת פורת יוסף, היום/עומר מירון

החקירה הראשונית העלתה כי במהלך קבלת קהל בישיבת הרב בבאר שבע, דהן נכנס לחדרו סמוך לחצות והחל לדקור את אבוחצירא. הדוקר ניסה להימלט ונלכד על ידי אזרחים שהיו במקום והעבירו אותו לידי המשטרה.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

(עדכון ראשון: 13:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully