וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: מפלס הכנרת עלה ב-22 ס"מ ביממה אחת

קובי דוד

8.1.2013 / 8:45

מפלס הכנרת, כפי שנמדד הבוקר, עומד על 211.5 מטרים מתחת לפני הים - שיא של כל הזמנים בעלייה במפלס האגם ביממה בודדת. מזג האוויר הסוער צפוי להימשך גם בימים הקרובים

צילום: דניאל בוק, ניב אהרונסון, מאל בן אוליאל, קובי אליהו, אביב אברמוביץ' יוסי אבישי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מפלס הכנרת עלה ביממה האחרונה ב-22 סנטימטרים, שיא של כל הזמנים בעלייה במפלס האגם ביממה בודדת. מפלס הכנרת, כפי שנמדד הבוקר (שלישי), עומד כעת על 211.5 מטרים מתחת לפני הים. אתמול אמר הלל גלזמן, ראש מדור ניטור ונחלים ברשות הטבע והגנים, כי זרימת המים בנחלי הצפון חריגה מאוד בחורף הנוכחי. "מבדיקה ראשונית של מומחים בשטח, נראה כי זרימה כזו נרשמה רק לפני כעשור", אמר גלזמן לוואלה! חדשות. "מדובר בכמויות גשם אדירות שלא פוסקות לרגע".

בשל ההצפות: נתיבי איילון נסגרו לתנועה לשני הכיוונים
התחזית: הסופה תימשך גם היום, יותר קר - וגשם באילת

מפלס הכנרת ממשיך לעלות. עידן חיון, ג'יליס
צבע המים נובע מהסחף וזרימה הבוצית אל מי האגם. הכנרת, הבוקר/ג'יליס, עידן חיון

אתמול נגרמו גם נזקים חמורים לשטחי חקלאות וליבולים. כמה כלי רכב ניזוקו מנפילות עצים, שלושה בני אדם נפצעו וקניון עזריאלי במודיעין הוצף. בקרן לנזקי טבע העריכו כי בעקבות מזג האוויר הסוער בימים האחרונים ובימים הבאים, יגרמו נזקי הסערה לנזקים של עשרות מיליוני שקלים. בקרן אמנם לא קיבלו עדיין את מכלול היקפי הנזק שגרמה הסערה, אך כבר מצביעים על נזקים גדולים ליבולי חממות של עגבניות, חציל ופלפל וכן נזקים למטעי אבוקדו, לפרדסים ולשטחי גידול שהוצפו בשל זרמי המים. עיקר הנזק מתנקז בשטחי חקלאות במרכז הארץ, ועד כה התקבלו למעלה מ-150 פניות על נזקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפלס הכנרת ממשיך לעלות. עידן חיון, ג'יליס
הכנרת כפי שצולמה מחוף גינוסר, הבוקר/ג'יליס, עידן חיון

מזג האוויר הסוער צפוי להימשך גם בימים הקרובים. היום, ימשיך לרדת גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, וילווה בסופות רעמים בודדות. יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה וינשבו רוחות סוערות, ושלג יירד בחרמון. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים, ולקראת הלילה יתפשט הגשם לדרום הארץ, עד אילת .שלג יחל לרדת גם בפסגות הרי הצפון.

מחר, יום רביעי, יהיה גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות יוסיפו לרדת וייעשה קר במיוחד. שלג יירד בחרמון, בהרי הצפון, בפסגות הרי המרכז, כולל בירושלים ויתכן גם בהר הנגב. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים. בחמישי יוסיף לרדת גשם לפרקים ברוב אזורי הארץ. בבוקר עדיין ירד שלג בהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז והגשם ייחלש ויתמעט משעות הערב. עדיין יהיה קר במיוחד. בשישי יהיה עדיין קר מהרגיל. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן עם גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

מפלס הכנרת ממשיך לעלות. עידן חיון, ג'יליס
הכנרת, הבוקר/ג'יליס, עידן חיון
מפלס הכנרת ממשיך לעלות. עידן חיון, ג'יליס
הכנרת, הבוקר/ג'יליס, עידן חיון
מפלס הכנרת ממשיך לעלות. עידן חיון, ג'יליס
הכנרת, הבוקר/ג'יליס, עידן חיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully