וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בקריסה: המורדים טוענים שהשתלטו על הגבולות

ניר יהב

20.7.2012 / 2:23

מדיווחים הן של המורדים והן מעירק, צבא סוריה הפסיד את השליטה על מעברי גבול הן בגבול הטורקי והן העירקי. בנוסף, פעילי אופוזיציה דיווחו על הרוגים במטה המשטרה בדמשק

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אחיזתו של אסד בסוריה מתפוררת: "הצבא הסורי החופשי" – צבא המורדים בשלטונו של בשאר אסד – הולך ומשתלט על יעדים אסטרטגים ברחבי המדינה. על פי דיווחים הערב (חמישי) מהמדינה, חלק ממעברי הגבול בין סוריה לעירק ולטורקיה נמצאים כעת בשליטת המורדים. רשת אל-ערביה דיווחה כי המורדים השתלטו על מעבר ג'ראבלוס – מעבר גבול בין סוריה לטורקיה, הנמצא 400 קילומטרים צפונית-מערבית לבירה דמשק, זאת במקביל לדיווחים של גורמי שלטון בעירק לפיהם המורדים הסורים השתלטו על כל מעברי הגבול בין המדינות. לטענת גורמים בעירק, המורדים הרגו 21 חיילים סוריים, בעת שהשתלטו על מעברי הגבול.

דיווח: אסד נמלט ללאטקייה - מתכנן תגובה לפיגוע. רויטרס
המשטר מוסיף לקרוס. דמשק, אתמול/רויטרס

כמו כן, פעילי אופוזיציה דיווחו כי חמושים תקפו שלוש ניידות במטה משטרה בדמשק וכתוצאה מכך נהרגו עשרות אנשי ביטחון ורבים נפצעו. פעיל האופוזיציה, אבו ראתב, סיפר כי ראה שלוש גופות בניידת אחת. "אמרו כי עשרות אנשי ביטחון וצבא אסד נהרגו ונפצעו בפיצוץ. אמבולנסים הגיעו ולקחו אותם משם".

יממה לאחר הפיגוע בדמשק, שבמהלכו נהרגה הצמרת הביטחונית של סוריה, ממשיכים המורדים לגרוף הישגים בשטח. לדבריהם, "הצבא הסורי החופשי" השתלט הערב גם על העיירות יברוד ודמר שבפרברי דמשק, כמו גם על מתקן של מנגנון הביטחון הפוליטי בעיר תל שבפרברי הבירה הסורית. במהלך היום התנהלו עימותים קשים ברחבי סוריה, ובעיקר בדמשק ובפרבריה. לפי דיווחי האופוזיציה, 138 בני אדם נהרגו במהלך היום ברחבי המדינה מאש כוחות הביטחון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ובינתיים: אסד מופיע בטלוויזיה מארמונו בדמשק

אך למרות שמשטרו קורס, בשאר אסד עדיין נמצא בדמשק – כך לפחות טוענת התקשורת הממלכתית של סוריה, שהציגה הערב אותו בפגישה עם שר ההגנה החדש, פהד ג'אסם אל-פריג', המחליף את השר דאוד ראג'חה שנהרג בפעולת החיסול אתמול בדמשק. השניים נועדו לאחר הטקס בו הושבע השר. זו הפעם הראשונה שאסד נראה בציבור זה תשעה ימים. התמונות מזימות לכאורה את הדיווחים שנפוצו במהלך הימים האחרונים, וביתר שאת בעקבות הפיגוע אתמול, על כך שהנשיא נמלט מהעיר. לפי כמה מהם, הוא עבר לעיר הנמל לאטקייה.

בתוך כך, נחל היום אסד ניצחון במישור הדיפלומטי: סין ורוסיה הטילו הערב וטו על החלטה שניסו מדינות המערב להעביר במועצת הביטחון של האו"ם, המאיימת בהחמרת הסנקציות על סוריה במידה שלא תפסיק להשתמש בנשק כבד נגד אזרחיה המתקוממים ולא תסיג את כוחות הצבא מהערים במדינה.

זו כבר הפעם השלישית בעשרת החודשים האחרונים שבה שתי המעצמות משתמשות בכוח הווטו שלהן, כדי לסכל מהלך להפעלת לחץ על הנשיא בשאר אסד. במערב הגיבו היום בזעם על המהלך הרוסי-סיני. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, כינה אותו "בלתי נסלח", ואילו בבית הלבן אמרו כי הוא "מצער מאוד".

עוד בסוריה
אסד נמצא בדמשק? ”תועד בטקס השבעת שר ההגנה”
”אסד נמצא בעיר לאטקייה, מתכנן משם את תגובתו”
”ארה”ב וישראל דנו בהפצצת הנשק הכימי של אסד”

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully