וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז החקיקה: 37 זוגות בלבד נרשמו בברית הזוגיות

ההליך השנוי במחלוקת פתוח לזוגות חסרי דת כבר למעלה משנה וחצי, אולם ממוצע הנרשמים בו נמוך וכעת עומד על 1.4 זוגות בלבד מדי חודש. מנכ"ל חדו"ש: "החוק התגלה כמהלך מביך"

הליך ברית הזוגיות, המאפשר רישום זוגיות לבני זוג חסרי דת, כמעט ולא זוכה להיענות - כך עולה מנתוני משרד המשפטים שנמסרו לידי עמותת חדו"ש לחופש הדת. מהנתונים עולה כי מאז נכנסה החקיקה לתוקף לפני כשנה וחצי, בחרו בהליך 37 זוגות בלבד – כלומר שני זוגות בחודש בממוצע. כפי הנראה, הסיבה לחוסר הפופולריות של ההליך נובעת מכך שהוא פתוח אך ורק עבור בני זוג שהעידו על עצמם שניהם כי הם חסרי דת.

עוד עולה מהנתונים כי מרבית הזוגות שנרשמו עשו זאת בסמוך למועד החקיקה, וכי מספר חודשים לאחר אותו מועד חלה ירידה משמעותית במספר הנרשמים. למעשה, מתוך 37 הזוגות שבחרו בברית הזוגיות, 15 עשו זאת בחודשיים שלאחר החקיקה – ולאחר מכן קצב ההרשמה ירד ל-1.4 זוגות מדי חודש.

החוק ביוזמת ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אושר במרץ 2010, ומעניק לזוגות של חסרי דת מעמד של זוגיות רשמית – כאשר המונח נישואים שמור אך ורק להליך דתי. ההליך לא פתוח בפני זוגות בהם רק אחד מבני הזוג מוצהר כחסר דת, וכן לא בפני זוגות חד מיניים, פסולי חיתון, בעלי דתות שונות או זוגות המזוהים עם דת מסוימת אך מעוניינים ברישום זוגיות אזרחי.

החוק השנוי במחלוקת עורר התנגדות הן מצד גורמים דתיים רבים, והן מצד גורמים שטענו כי הוא אינו פותר את הצורך בנישואים אזרחיים. עם אישור החוק אמר שר החוץ אביגדור ליברמן כי "אישור חוק ברית הזוגיות הוא אחד מאותם הרגעים הנרשמים בדפי ההיסטוריה של הכנסת ושל מדינת ישראל".

מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לפרסום הנתונים כי "החוק נחל כישלון חרוץ. הוא הוצג כמהלך היסטורי אבל התגלה כמהלך מביך". כמו כן קרא רגב לליברמן לקדם הצעת חוק לנישואים אזרחיים אשר "תעניק פתרון אמיתי למאות אלפי האזרחים הישראלים שאינם יכולים להינשא בנישואים אורתודוכסיים או שאינם מעוניינים בכך. המצב הנוכחי מפלג את העם והופך את הזוגות הבודדים הנרשמים בברית הזוגיות למעין כת של מצורעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully