וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוי מהאוויר: טייסים במילואים תומכים במחאה

אל"מ (במיל') זאב רז, שהוביל את תקיפת הכור בעירק, ותא"ל (במיל') נחמיה דגן, שקיבל עיטור על חלקו במבצע נועז של סיירת מטכ"ל במצרים, הביעו את תמיכתם במחאה החברתית: "נתניהו מורח"

עוד חיזוק למחאת האוהלים: טייסי מילואים מוכרים בחיל האוויר, בהם כאלו שהשתתפו בתקיפת הכור הגרעיני בעירק ובמבצעים משותפים עם סיירת מטכ"ל, הביעו באחרונה את תמיכתם במחאה החברתית נגד יוקר המחיה ובעד "צדק חברתי". אלוף-משנה במילואים זאב רז, היה טייס קרב בחיל האוויר, ועמד בראש המבנה שתקף את הכור הגרעיני בעירק במהלך מבצע "אופרה" בשנת 1981. רז אף קיבל על כך את צל"ש הרמטכ"ל. במהלך שירותו המבצעי רשם מספר הפלות של מטוסי אויב, ביניהן הפלת מטוס המיג-23 הראשונה בעולם. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא מתח ביקורת ישירה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "העובדה שהוא לא נפגש עם ראשי המחאה או נציגים ממנה מעידה על חוסר הרצינות שלו לטפל בנושאים הבוערים הללו. הוא הקים ועדה כדי למרוח את הנושא".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
ליברמן מציג: התכנית הכלכלית לפתרון יוקר המחיה
טרכטנברג: ”מתחייב להגיש המלצות עוד לפני החגים”
מארגני המחאה מנמיכים ציפיות: ”לא מצפים למיליון”

מה נדרש לעשות כדי להרגיע את הרחובות ולשפר את המצב הכלכלי למעמד הביניים ומטה?

"אני לא רואה איך בנימין נתניהו מטפל בנושא. מדובר בהזנחה של שנים שיכולה הייתה להיפתר במיסוי על ההון. לצערי אנחנו מבינים את זה היום, ובדרך הקשה. הפסדנו שנים יפות במשק הישראלי, שהיו יכולות לצמצם פערים מהותיים. אם המערכות לא יתעשתו תידרש החלפת שלטון. מה שעצוב הוא שאני לא רואה חלופה, בניגוד למה שקרה בארצות הברית, כשהדמוקרטים החליפו את הרפובליקנים. ציפיתי שיקום מנהיג או שניים, כריזמטיים, מתוך האוהלים – אבל זה לא קורה".

רז מאמין כי אי-ההתמודדות עם המחאה מצד נתניהו, והזנחת הטיפול בפערים ההולכים וגוברים יובילו לתסכול, "ולא צריך להיות גאון כדי להבין שהתסכול הזה יוביל את השכבה הצעירה לחפש מקומות אטרקטיביים יותר למגורים בעולם. במלים פשוטות – הם ירדו מהארץ". כוותיק המערכת הביטחונית, גם הוא מודה שניתן לקצץ בתקציבי הביטחון.

הפגנת מחאה של 200,000 בני אדם ברחוב קפלן, תל אביב, במחאה על שחיקת מעומד הביניים ויוקר המחיה, ובקריאה לצדק חברתי, 6 באוגוסט 2011. Ariel Schalit, AP
גם טייסים בכירים איתם. הפגנת הענק בתל אביב בראשית החודש/AP, Ariel Schalit

לא רק רז עם הצעירים משדרות רוטשילד בתל אביב. תת-אלוף במילואים נחמיה דגן, טייס מסוקים בשירותו הצבאי, קיבל את עיטור המופת על חלקו במבצע "ירגזי", במהלכו פעלו כוחות סיירת מטכ"ל בעומק מצרים. מאוחר יותר הוא גם מונה לקצין חינוך ראשי, והגה את הפרויקט המוכר "תרבות יום א'". במכתב שהופץ באינטרנט בקרב טייסי חיל האוויר כתב דגן כי "אתה משלה את עצמך שביבי יבין, שהם יבינו. הם לא מתעניינים בך, או בי, או בשוכני האוהלים. הם שכחו מאין באו, למה נבחרו ומי אמור לשרת את מי. הם, השרים וכל חברי הכנסת, הם ממסד פרזיטי, אטום ומנותק. יש בין חברי הכנסת והשרים אנשים טובים, אבל הרוב הוא ריקבון שמשחית את הארגז כולו".

(עדכון ראשון: 22:30, 31.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully