וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הח"כים שנסעו לקטאר: "מייצגים טרור"

18.8.2014 / 13:59

שר החוץ תקף את שלושת חברי הכנסת מבל"ד שהיו בקטאר בזמן "צוק איתן" ופגשו שם את מנהיג התנועה הנמלט עזמי בשארה: "מקומם מאחורי סורג ובריח". ח"כ קריב: "לבחון הסרת חסינותם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ זחאלקה, זועבי וגאטס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שני) בחריפות את חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס מסיעת בל"ד, שנסעו לקטאר במהלך מבצע "צוק איתן", ונפגשו שם בחשאי עם מנהיגה לשעבר של המפלגה, עזמי בשארה.

בפוסט שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו כתב ליברמן: "נסיעתם של חברי סיעת בל"ד, המפלגה שהוקמה ומונהגת על ידי עזמי בשארה, מי שהואשם בריגול חמור וברח ממדינת ישראל, מוכיחה שוב ובאופן נחרץ לאלו שעוד פקפקו בכך, שאין להם כל מקום בכנסת ישראל". לדברי שר החוץ, "בעוד ישראל נמצאת עדיין במערכה קשה נגד הטרוריסטים מארגון החמאס, חברי בל"ד נוסעים לקטאר ומפגינים תמיכה בחאלד משעל וחבר מרעיו".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
רפורמת ארנונה בנגב: "לוקחים מהחזקים למען החלשים"
לחץ מערבי על בית הדין בהאג למנוע חקירה נגד ישראל
הפרידה והרצח: מסלול הבריחה של בן עמי

אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
על היועץ המשפטי לממשלה לבדוק מהם מקורות המימון של הנסיעה. ליברמן/יותם רונן

ליברמן כינה את בל"ד "רשימת הגיס החמישי המייצגת את ארגוני הטרור בכנסת ישראל", והבטיח כי חבריה ימצאו את מקומם "הרחק מבית הנבחרים ומאחורי סורג ובריח". ליברמן גם כתב כי על היועץ המשפטי לממשלה לבדוק מהם מקורות המימון של הנסיעה, ומי שילם על הוצאות האירוח של חברי הכנסת.

אמש דווח בחדשות 2 כי שלושת חברי הכנסת נסעו בזמן המבצע לקטאר, שם ערכו בין היתר סדרת ראיונות לכלי תקשורת ערביים, ובראשם לרשת אל-ג'זירה, שגיבתה את חמאס לכל אורך הלחימה. בהמשך כאמור נפגשו עם בשארה, שנמלט מישראל ב-2007 כדי להימנע מהעמדה לדין באשמת סיוע לארגון חיזבאללה בזמן מלחמת לבנון השנייה. מהמפלגה נמסר בתגובה לפרסום כי חבריה אכן נסעו לקטאר, וכי "ייתכן שבמפגש עם אקדמאיים נכח גם בשארה". עוד אמרו במפלגה, כי הנסיעה מומנה על ידי חבריה.

אלא שההסבר הזה לא מניח את דעתם של חברי כנסת שונים בימין. ח"כ מירי רגב (הליכוד) אף פנתה הבוקר במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין בעקבות הנסיעה. "נכון יהיה לחקור את חברי הכנסת שנסעו לארץ הטרור, בפרט בימים שידוע לכל שהטרור ממומן על ידי ראשי קטאר, ושבקטאר שוהים ראשי חמאס שמקבלים הגנה", אמרה והוסיפה כי יש לבחון הוצאתם מחוץ לחוק.

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), פנתה ליו"ר ועדת האתיקה בבקשה לדעת האם הח"כים מבל"ד הגישו וקיבלו את האישורים הנדרשים לנסיעתם בהתאם לתקנון הכנסת. "אם לא, יש לבחון את הסרת חסינותם ולהפעיל את כל הסנקציות העומדות בפני הוועדה נגד חברי הכנסת", מסרה.

סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום, המשיכה באותו הקו ואמרה ש"מפלגת בל"ד, כמו חמאס, רוצה בהמשך הרג אזרחים בשני הצדדים". לדבריה, "לא יתכן שהם יבקרו במדינה המממנת את הטרור נגד מדינת ישראל והדבר יעבור בשתיקה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully