וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות מפגינות נגד שחרור המחבלים: "די לטירוף"

26.3.2014 / 20:25

בני משפחה שרוצחי קרוביהם אמורים להשתחרר התייצבו מול בית ראש הממשלה בבירה: "יש מנדט לומר לא למי שמחשיבים עצמם ידידים". ח"כ יוגב: אובמה והאמריקנים צבועים ולא מוסריים

עשרות מהמשפחות השכולות שרוצחי יקיריהן עתידים להשתחרר בפעימה הרביעית, ואחרות שרוצחי יקיריהן כבר שוחררו בפעימות הקודמות, מפגינות הערב (רביעי) מול בית ראש הממשלה בירושלים. בני המשפחות שהגיעו למקום הניפו את תמונות הנרצחים, וחלקם קראו קריאות כמו "מוות למחבלים" ו"רוצחים לא משחררים". הם קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול מחדש את הוצאתה לפועל של הפעימה הרביעית, המתוכננת לסוף השבוע הקרוב, ובמסגרתה אמורים להשתחרר גם ערבים אזרחי ישראל. את ההפגנה יזמו הארגונים "ישראל שלי" ו"אלמגור" יחד עם המשפחות השכולות.

מאיר אינדור, יו"ר ארגון אלמגור, אמר: "לא יעלה על הדעת שנחזיר כעת לרחובות המשולש מחבלים עם תעודות זהות כחולות שיוכלו לחנך דור נוסף שימשיך בעקבותיהם. הממשלה צריכה לעשות הערכה מחדש בהקשר לפעימה הרביעית".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי "דם אחינו ואחיותינו זועק מהאדמה. איך הגענו לשפלות וחוסר המוסריות של האמריקאים ברשות אובמה שהביאו אותנו לזה?". הוא התייחס גם לשר החוץ האמריקני המנסה להביא להסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים ומבקר כעת בירדן: "אני מזכיר לג'ון קרי שמסתובב עם אבו מאזן בירדן את חברו אסד, שהסתובב אתו לפני. אם אלו הם חבריך, מוטב שכף רגליכם לא תדרוך כאן ולא תתערב בחלקת האלוהים הקטנה שלנו".

עוד על הפעימה הרביעית של שחרור האסירים:
"שירות בתי הסוהר לא ערוך לשחרור"
"למנוע קריסה": לבני נועדה עם הצוות האמריקני למו"מ
הרצוג: "במקום לשחרר אסירים, להקפיא ההתנחלויות"

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חוגג עם מחבלים ששוחררו בפעימה השלישית בדצמבר 2013/יותם רונן

יוגב תקף בחריפות גם את נשיא ארצות הברית ואמר כי "כל מקום שממשלו של הנשיא אובמה התערב בעולם – הוא טעה: אם בסוריה ואם באיראן, אם באוקרינה או במצרים". כשברקע הדיווח הבוקר באשר לשחרור אפשרי של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד בתמורה לשחרור האסירים וההכחשה האמריקנית בעניין, הוסיף יוגב: "חוסר ההומניטריות שלהם והצביעות מתבטאת בחוסר מוכנותכם לשחרר את פולארד, שלא רצח ולא מסוכן כבר לאף אחד".

"העם הזה יודע להתאחד כשהוא נלחם על חייו, גם על קיומו הפיזי וגם על קיומו המוסרי בארץ הזו", אמר הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל, שנרצחה עם בעלה אודי וילדיהם יואב, אלעד והדס בביתם באיתמר. לדבריו, "כל ניסיון לכפות עלינו לשחרר רוצחים הוא ניסיון להביא אותנו לוותר על תעודת הזהות המוסרית שלנו. חייבים לתת ללוחמים את ההצדקה המוסרית לסכן את חייהם. אם ישחררו מחבלים, זה יחליש את הכוחות הבריאים שבעם הזה שמוכנים למסור את הנפש ביום ובלילה. לכן, כל מי שבריא בנפשו עומד ואומר: לא ייתכן לשחרר רוצחים. הרוצחים האלה שפכו דם נקיים. באנו להגיד היום לממשלה ולראש הממשלה: העם הזה אומר לך, 'יש לך את המנדט לסרב למי שרוצה להכניע אותנו, לעמוד על האמת ולומר לא למי שמחשיבים את עצמם כידידים שלנו".

הרב יהודה בן ישי באזכרה של משפחת פוגל, ינואר 2012. עומר מירון
"שחרור אסירים - תעודת הזהות המוסרית שלנו". הרב יהודה בן ישי/עומר מירון

גילה מולכו, אחותו של איאן פיינברג שרוצחו השתחרר בפעימה הראשונה באוגוסט 2013, אמרה: "אנו שוב ושוב, פעימה אחר פעימה, עושים את אותה טעות. אנו ממיטים אסון על משפחת השכול. אנו מעבירים מסר לילדים שלנו שדם יהודי הפקר ושווה מחווה, ומעבירים מסר לערבים שקל לרצוח בנו. אנו מגדילים את מעגל הטרור בכך שאנו משחררים לרחוב רוצחים מהכלא. במקרה של אחי, מדובר במי שנגזרו עליו 90 שנה, הוא ישב 20 שנה ובגיל 40 חזר לרצועת עזה ובוודאי שלא מטיף שם לשלום. איך ייתכן שהכביש פה לא מלא בעשרת אלפים אנשים שצועקים לביבי 'די לטירוף'?", תהתה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully