וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני הודיע על פרישה: "לא יכול לתת 100%"

יו"ר ההסתדרות הכריז על סיום תפקידו בפברואר הקרוב, במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בתל אביב. "הרגשתי תחושת מיצוי, צריך להיות הגון ולדעת לפרוש בזמן"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

פורש מתפקידו: יו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע (שלישי) במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בתל אביב על סיום תפקידו ב-1 בפברואר 2014. "אני חייב להודות שכשנכנסתי לתפקידי לפני כשמונה שנים לא התרגשתי כמו שאני מתרגש היום", פתח עיני את דבריו. "בפברואר השנה אני סוגר 30 שנות פעילות ציבורית בעשייה למען ציבור העובדים והגמלאים, שמתוכן שמונה שנים כיו"ר ההסתדרות. כשנכנסתי לתפקידי ב-2006, ההסתדרות, מבחינה כלכלית, הייתה במצב מאוד קשה וחרב גדולה הייתה מונחת על צווארה. 1.5 מיליארד שקלים היה החוב המצטבר שלה. אחרי שמונה שנים אני עוזב הסתדרות עם עודפים, עם יכולת עמידה חזקה".

"תפקיד של יו"ר ההסתדרות זה סוג של תפקיד שאתה צריך לקחת 100% מזמנך, לא פחות. 100% מהאנרגיות שלך לטובת הדבר הזה, אין יום ואין לילה. גם כשאתה הולך לישון משהו מעיק עליך", הסביר יו"ר ההסתדרות הפורש. "אני יודע שבחודשים האחרונים הרגשתי תחושת מיצוי. הרגשתי שאני פחות יכול לתת את ה-100%, ואני יודע שבמדינת ישראל לא רגילים שאנשים או שמנהיגים מסתכלים לעצמם במראה אני מול עצמי ואומרים 'רגע', אם אתה לא יכול לתת את ה-100% אז תהיה מספיק הגון עם הציבור ותדע גם לפרוש בזמן". עיני הביע תקווה כי מפברואר יהיה לו יותר זמן איכות עם משפחתו, " זמן להשקיע בקשר הזוגי שלי עם רווית, עם הילדים שלי, עם כל מה שיקר לי".

עופר עייני מודיע על פרישתו מההסתדרות, נובמבר 2013. דרור עינב
עיני במסיבת העיתונאים לצד המיועד להחליפו, אבי ניסנקורן, היום/דרור עינב

עיני אמר כי כשנכנס לתפקיד, הוא הציב לעצמו כמה יעדים. "ואני חייב הודות שחלמתי רחוק, ואם היו אומרים לי אז שחצי ממה שאני מפנטז שיקרה בקדנציה שלי יקרו - אזי דיינו", אמר עיני. "אני שמח שנפל בחלקי לעשות כמה דברים, בעיניי מאוד מהותיים, יש כאלה שקוראים להם היסטוריים, לטובת ציבור העובדים והגמלאים", המשיך עיני. "אחד הדברים שאני גאה בהם זה הזכות לחתום על הסכם פנסיה לכלל העובדים במשק, שמעל מיליון עובדים מאז אותה חתימה כבר הצטרפו למעגל מקבלי הפנסיה. ההסתדרות והבית הזה, יחד עם כל החברים שלי, לקחו את המשפט 'אל תשליכני לעת זקנה' וקיימו אותו הלכה למעשה".

עיני צפוי להמליץ לנבחרי ההסתדרות לבחור ביו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, כמחליפו. "בארבע שנים האחרונות, עמד ליד אבי ניסנקורן, שעבד לילות כימים והוביל את רוב המו"מים הקשים ביותר, ואני חייב להודות - ידעתי שהוא מוצלח, אך רק בארבע השנים האלה הבנתי כמה. מהצלחה להצלחה, מהשקעה להשקעה, ראיתי איך הוא מחבק את הציבור, קשוב לציבור העובדים". הוא סיפר כי לפני שבועיים נפגש עם ניסנקורן ואמר לו: "אבי, אני מרגיש שאתה מוכן", אך שאל אותו אם גם הוא מרגיש מוכן. "מרגע שהוא השלים לי את הפאזל, התקבלה בידיי ההחלטה אחרי 30 שנות פעולות ציבורית. החלטתי שאחרי 30 שנות עבודה ציבורית ואחרי שמונה שנים כיו"ר ההסתדרות, זה זמן ראוי לפרוש ולתת לכוחות חדשים עם 100% אנרגיה, ולאבי יש יותר מזה להמשיך ולהצעיד את ציבור העובדים והגמלאים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עופר עייני מודיע על פרישתו מההסתדרות, נובמבר 2013. דרור עינב
"זה זמן ראוי לפרוש ולתת לכוחות חדשים להמשיך ולהצעיד את ציבור העובדים והגמלאים"/דרור עינב

על דבר פרישתו נודע הבוקר, כאשר הודיע על כך לראשי סיעות הקואליציה בהסתדרות. "בפברואר 2014 ימלאו שמונה שנים לכהונתי בתפקיד יו"ר ההסתדרות", מסר עיני בהודעתו, וסיפר כי הוא חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה. "בתקופה זו הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, על החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים, והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו", אמר. "בשנות כהונתי הצליחה ההסתדרות להוביל מהלכים היסטוריים ביחסי העבודה בישראל – וביניהם פנסיית חובה לכלל ציבור העובדים, הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הקבלן, הגדלת שכר המינימום, ומבחינתי, נקודת השיא מתרחשת בימים אלו כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות", הוסיף.

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר לפרישתו של עיני במסיבת עיתונאים בתל אביב: "דיברתי כמובן עם עופר הבוקר. שר האוצר ויו"ר הסתדרות הם כמעט בהגדרה יריבים, ועופר ואני זה מקרה קלאסי של מישהו שאתה רב אתו כל כך הרבה עד שהוא הופך להיות חבר שלך. אני חושב שבטווח הארוך לא הייתי מציע לרווית (דום, בת זוגו של עיני) לחשוב שעופר מגיע הביתה ולא ייצא יותר. אני חושב שעוד יקרו הרבה דברים גדולים לעופר עיני במדינה הזאת. אנחנו לא יודעים מה הלאה, ההסתדרות קיימת הרבה מאוד שנים, התחלפו יושבי ראש. עופר אמר לי 'אני שמונה שנים הייתי, מספיק לי'. אני מניח שההסתדרות תבחר יו"ר חדש שיהיה לו סגנון אחר ושישנה את זה, אבל זה נדע בפברואר איך זה מתנהל".

יאיר לפיד ועופר עיני במסיבת עיתונאים. מאי 2013. מור שאולי
"מניח שיבחרו יו"ר עם סגנון אחר". עיני ולפיד, מאי 2013/מור שאולי

מספסלי האופוזיציה נשמעו תגובות שונות בעקבות ההודעה. יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי שנות כהונתו של עיני היו שנים חשובות שבאו אחרי תקופה ארוכה של היחלשות העובדים. "עשרות אלפי עובדים התאגדו, רבים מהם צעירים, תוך מאבק נועז שזכה לגיבוי מלא של ההסתדרות, בראשות עיני", אמרה. "נחתם הסכם פנסיה חובה והועלה שכר המינימום. המאבק על הזכות להתפרנס בכבוד, ההולכת ונשחקת, הוא אחד מהמאבקים הלאומיים החשובים בישראל, ובמאבק זה היה עיני ציר מכריע לטובת העובדים". מלשכתה של יו"ר האופוזיציה נמסר כי היא שוחחה הבוקר עם עיני, הביעה צער על פרישתו ואיחלה לו הצלחה בדרכו החדשה.

מנגד, ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, האשימה את עיני בכך ש"הפך את ההסתדרות מארגון שמטרתו היא להגן על העובדים ועל זכויותיהם, לגוף עם אג'נדה אינטרסנטית-עסקית שעסוק בפרוטקציוניזם וקומבינות". לדבריה, פרישתו של היו"ר הוותיק היא "הזדמנות להחזיר את ההסתדרות לתפקידה המקורי – הגנה על זכויותיהם של כלל העובדים במשק, ולא רק על מספר מצומצם של ועדי ענק".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני פורש מתפקידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully