וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: כאלף חיילי מילואים יגויסו לחיל האוויר ופיקוד העורף

במסגרת החלטת הקבינט יגויסו אלפי חיילים ל"מערכים חיוניים", בהם חיל המודיעין. לוחמים בצפון קיבלו הודעה על עוצר יציאות. הוחלט גם לתגבר סוללות כיפת ברזל בצפון הארץ

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

על רקע היערכות מערכת הביטחון לאפשרות של תקיפת המערב בסוריה, אישר היום (רביעי) בצהריים הקבינט המדיני-ביטחוני לצה"ל לבצע גיוס מצומצם של חיילי מילואים ל"מערכים חיוניים". גורם צבאי בכיר סיפר כי הקבינט אישר לצה"ל לגייס אלפי חיילי מילואים בצווים חריגים. בשלב הראשון, לדבריו, יגייס הצבא כאלף חיילי מילואים ממערך כיפת ברזל, ממערכים שונים בפיקוד העורף, חיל האוויר, חיל המודיעין ומפקדות.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
נתניהו: ”לא לשנות את שגרת החיים, צה”ל ערוך”
מיוחד מקפריסין: מכאן תצא התקיפה האווירית בסוריה
מחשש לתקיפה: ”הממשל הסורי החל לפנות מפקדות”

הגורם הוסיף כי אם ארה"ב תתקוף בסוריה, עשויה להשתנות רמת הכוננות בצבא ובהתאם לכך יגויסו חיילי מילואים נוספים. בשלב זה, לא תשתנה רמת הכוננות, אך לוחמים ביחידות המוצבות בצפון קיבלו הודעה על עוצר יציאות. גורם צבאי בכיר מסר כי ביום חמישי בערב תתקיים הערכה מחדש בא יוחלט אם לשחרר את החיילים שתוכננו לצאת השבת לביתם, או שמא להשאיר אותם בבסיסיהם לסוף השבוע לצורך כוננות.

כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
יגויסו גם הפעם? חיילי מילואים מגויסים למבצע עמוד ענן/בן קלמר

הגורם הבכיר הדגיש כי הסבירות שהצבא הסורי ישגר טילים לעבר ישראל "לא גבוהה, אפילו נמוכה". עם זאת, הוא הוסיף כי בדיון - בו השתתפו גם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ובכירי מערכת הביטחון - הוחלט גם לתגבר סוללות כיפת ברזל בזירה הצפונית. כרגע, לדברי הגורם הבכיר, אין כוונה לפתוח נקודות חלוקת ערכות מגן נוספות מעבר לקיימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כיפת ברזל בצפת, מאי 2013. דרור עינב
מספר הסוללות בצפון יתוגבר. כיפת ברזל/דרור עינב

בינתיים, במערכת הביטחון מזהים כי ארה"ב הצליחה להרכיב קואליציה למתקפה שמורכבת גם ממדינות ערביות. ההערכה היא כי האמריקנים ממתינים כפי הנראה לצאת צוות הפקחים של האו"ם מסוריה. עם זאת, חשוב לזכור שארה"ב מוגבלת במועד הפתיחה של המבצע בשל ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ברוסיה בשבוע הבא. הגורם הבכיר הודה כי ישראל טרם קיבלה הבטחה רשמית מארה"ב לפרק זמן בו תתקבל ההתרעה טרם פתיחת המבצע, וייתכן שההתרעה תתקבל בטווח של שעות ספורות לפני התקיפה.

בתום הישיבה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להיערכות המערב לתקיפה בסוריה, ואמר כי "צה"ל ערוך להגן מפני כל איום, וערוך להגיב בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל". בישיבה, שהתקיימה בקריה בתל אביב, הוצגו לשרים תרחישים אפשריים בהם ינקוט נשיא סוריה בשאר אסד במידה שיותקף, כאשר חלק מהתרחישים עסקו גם באפשרות שהנשיא הסורי יבחר לתקוף את ישראל.

"בהמשך להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה היום, אין סיבה לשנות את שגרת החיים. במקביל, אנו נערכים לכל תרחיש", הוסיף ראש הממשלה. גורם מדיני בירושלים מסר לוואלה! חדשות כי ההערכה בישראל היא שאסד לא ינסה לגרור את ישראל למלחמה. עם זאת, הוסיף, "אנו נערכים גם לאפשרות הזו, למרות שהיא פחות סבירה. אנו חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש". עוד הוסיף, כי ההנחה היא שהמערב לא ינסה למוטט את משטר אסד, וכי עד כה לא הובהר היקף המתקפה הצפויה.

מוקדם יותר הגביר חיל האוויר את מאמץ איסוף המודיעין בשמי לבנון. לפי דיווחים בשעות הבוקר, מטוסי קרב של צה"ל טסים בשמי הגבולות עם סוריה ולבנון.

תחנת חלוקת ערכות מגן בת"א רגע לפני התקיפה האמריקאית בסוריה, אוגוסט 2013. דרור עינב
חלוקת ערכות מגן בתל אביב, היום/דרור עינב

במקביל, נרשמת עלייה במספר האזרחים שפנו בימים האחרונים לתחנות לחלוקת ערכות מגן. בדואר ישראל, שבסניפיו מתקיימת חלוקה של מסכות אב"כ, מסרו הבוקר כי בנוסף לעלייה במספר הפניות בנושא במענה הטלפוני, חלה אתמול עלייה של פי שלושה, ביחס לימים רגילים, במספר האזרחים שהגיעו לסניפים וביקשו לקבל ערכת מגן. גם שלשום, מסרו מהחברה, הורגשו עומסים בסניפים.

(עדכון ראשון: 16:10)

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully