וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב עובדיה: בשביל כושים בכדורסל יש כסף

13.5.2013 / 0:01

הרב דוד יוסף התייחס לקיצוץ בתקציב המדינה בתחום שירותי הדת הניתנים לציבור החרדי, ותקף את הממשלה: "עולם הישיבות כבר לא מובן מאליו". הבוקר יובא התקציב לאישור הממשלה

עוד התבטאות בעייתית מכיוון חצרו של הרב עובדיה יוסף: הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, התייחס אתמול (ראשון) אחר הצהריים לקיצוץ המסתמן בתקצוב המדינה למוסדות הדת של הציבור החרדי, וניפק התבטאות גזענית במיוחד. הרב, שדיבר בטקס חנוכת מקווה בשכונת הר נוף בירושלים, אמר כי "היום במשרד האוצר, אם מדובר בספורט - כדי להביא כמה כושים לכדורסל, יש כסף בשפע. אבל, כשמדובר בתקציב לבתי כנסת ולמקוואות אין שום דבר".

הרב תקף בחריפות את הממשלה וטען כי "אצלם (הממשלה – ש"ב) אנו אזרחים סוג ד' וכבר לא נחשבים. יהודי דתי לא יכול לחיות בלי מקווה אז שלא יחיה. לא אכפת להם מהדברים הללו". עוד אמר הרב יוסף כי "עולם הישיבות כבר לא מובן מאליו. אנחנו נמצאים לפני תקופה קשה, ואני מקווה שהיא תהיה קצרה".

הרב דוד יוסף , בנו של הרב עובדיה יוסף, רבה של שכונת הר נוף בירושלים וראש כולל יחוה דעת, מרץ 2011. דוד יוסף, עומר מירון
אנחנו אזרחים סוג ד'. הרב דוד יוסף/עומר מירון, דוד יוסף

אולם, לא רק הקיצוץ בתקציב לציבור החרדי נמצא על ראש סדר היום לקראת הדיון מחר בממשלה על אישור תקציב המדינה. מאז שעות הבוקר אתמול דן הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים בקיצוץ שמציע האוצר להחיל על תקציב הביטחון. האוצר דורש מראשי מערכת הביטחון לבצע קיצוץ של ארבעה מיליארד שקלים, ולהעמידו על 60 מיליארד שקלים בשנה.

במערכת הביטחון טוענים כי המתווה המוסכם עליהם הוא אישור תקציב של 60 מיליארד שקלים – בהתאם למתווה ועדת ברודט מ-2007, שהמליצה על תכנית רב-שנתית הכוללת התייעלות בכוח האדם במערכת הביטחון ומנגד העלאה הדרגתית בתקציבה. בצה"ל מתעקשים לבנות תכנית רב-שנתית שעמה יהיה לאנשיה קל יותר להתנהל עם דרישות משרד האוצר.

קצין בכיר בצה"ל הסביר כי עבודה לפי תכנית רב-שנתית תאפשר "לפרוס תשלומים לספקים, כמו החברות הביטחוניות הגדולות. אמנם זה יהיה יותר ממה שהתחייבנו אבל בסוף נידרש לשלם את זה. תכנית רב-שנתית תהפוך אותנו לגמישים יותר מול האוצר". כמו כן, במערכת הביטחון מקבלים חיזוק לעמדתם מהתבטאותו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שטען כי הוא תומך בתקציב של 60 מיליארד שקלים למשרד הביטחון.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס היום לסוגיית הקיצוץ בתקציב, וקרא למערכת הביטחון "להיכנס מתחת לאלונקה של הנטל הכלכלי-חברתי יחד עם כל הציבור הישראלי" כדי לצמצם את הגירעון. בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, אמר יו"ר הבית היהודי שהתקציב הנוכחי הוא בבחינת "חוסם עורקים" של ההוצאות השוטפות של המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully