וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים: "יש עתיד" מזנקת במקרה של בחירות חוזרות

בעוד המגעים הקואליציוניים נמשכים, מראים סקרים כי ייתכן שליאיר לפיד ולנפתלי בנט כדאי להישאר מחוץ לקואליציה מבחינה אלקטורלית. הליכוד יורדת ל-22 עד 28 מנדטים

אם היו בחירות חוזרות, מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד היתה מזנקת ומקבלת בין 24 ל-30 מנדטים, בעוד הליכוד ביתנו זוכה לבין 22 ל-28 מנדטים בלבד, כך עולה מסקרים שפורסמו היום (שישי) בעיתוני סוף השבוע. לפי סקר "מאגר מוחות" עבור העיתון "מעריב", הליכוד-ביתנו יורדת ל-28 מנדטים, בעוד "יש עתיד" היתה זוכה לעוד חמישה מנדטים ומקבלת 24 מנדטים. עוד עולה מהסקר, כי הבית היהודי היתה מקבלת מנדט נוסף ומגיעה ל-13 מנדטים, ש"ס עולה במנדט ל-12 מנדטים, העבודה צונחת מ-15 מנדטים ל-11, מרצ עולה במנדט ל-7 מנדטים, יהדות התורה נשארת עם 7 מנדטים, התנועה יורדת במנדט ל-5 מנדטים, חד"ש ורע"מ-תע"ל נשארות כל אחת עם 4 מנדטים, ובל"ד עולה במנדט ל-4 מנדטים. קדימה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת מנדט אחד בלבד.

ישיבת סיעה של יש עתיד בראשות יאיר לפיד, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
ילך לבחירות חדשות? לפיד/נועם מושקוביץ

בסקר של "פאנל פוליטיקס" עבור העיתון "סופהשבוע", העתיד של הליכוד-ביתנו נראה עוד יותר מטריד מבחינת המפלגה. לפי הסקר, במקרה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להרכיב קואליציה ומתקיימות בחירות חוזרות, הופכת "יש עתיד" למפלגה הגדולה בכנסת עם 30 מנדטים. הליכוד-ביתנו רק עם 22 מנדטים, הבית היהודי עם 15 מנדטים, העבודה עם 13 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, מרצ עם 7 מדנטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים, התנועה עם 4 מנדטים, חד"ש עם 4 מנדטים, רע"מ-תע"ל עם 3 מנדטים, בל"ד עם 2 מנדטים, קדימה עם 2 מנדטים ו"עוצמה לישראל" הפעם עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-3 מנדטים.

הסקר מביא בשורות חיוביות ללפיד, שכבר הבהיר השבוע כי אין התקדמות במשא ומתן הקואליציוני. "שמעתי שאומרים שאין לנו ניסיון ושאנחנו לא מבינים בפוליטיקה", אמר לפיד בישיבת סיעתו. "באמת אין לנו ניסיון ואנחנו לא מבינים בפוליטיקה - וזאת הסיבה שאין לנו ברירה אלא להיצמד לעקרונות שלנו. השאלה היא לא איזה תיקים נתניהו רוצה לחלק, אלא לאורם של אילו ערכים הוא רוצה להוביל. אני מניח שברגע שידע לומר את זה, נדע לומר איזו ממשלה זו תהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully