וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלאון ועד בנט: המפלגות קראו לשחרר את פולארד

טל שלו

4.1.2013 / 18:30

שמונה מפלגות מקצוות הקשת הפוליטית חתמו על מכתב המפציר בנשיא פרס לפעול מול הממשל האמריקאי לשחרור המרגל הכלוא. "על אף המחלוקות בינינו, אנו פונים במשותף בשם בוחרינו"

שמונה מפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-19 חתמו בשבועות האחרונים על מכתב משותף שישוגר לנשיא המדינה, שמעון פרס, הקורא לו לפעול לשחרור המרגל היהודי-אמריקאי ג?ונתן פולארד, הכלוא בכלא בארה"ב מזה כ-27 שנה וסבל בשנים האחרונות משורה של בעיות בריאות חריפות.

"על אף הניגודים והמחלוקות הרבים בינינו המתחדדים מאוד דווקא בתקופה זו, חשוב לנו להתאחד ולפנות אליך בבקשה משותפת בשם כל בוחרינו", נכתב במכתב, אותו יזם המטה לשחרור פולארד, ועליו חתומות המפלגות הליכוד-ביתנו, העבודה, הבית היהודי, התנועה, יש עתיד, יהדות התורה, ש"ס ומרצ. "בימים אלה, כשבישראל ובארה"ב עומדים לנקות שולחן ולהתחיל תקופה חדשה, אנו מאמינים שיחסיך המיוחדים עם הנשיא אובמה יכולים יהיו להביא סוף סוף לסיום הטרגדיה", נכתב במכתב.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בישראל בקריאה לשחרר את ג'ונתן פולארד להלוויתו של אביו, יוני 2011. נמרוד סונדרס
הפגנה לשחרור פולארד, לפני כשנה וחצי/נמרוד סונדרס

המכתב, שהופץ אמש (חמישי) על ידי המטה לשחרור פולארד וכולל את הסמלים הרשמיים של המפלגות החותמות, מתייחס לדיווחים על הידרדרות במצבו הבריאותי של פולארד, וכן לממצאים החדשים בדו"ח ה-CIA מתקופת חקירתו, שהותר לפרסום בחודש שעבר, מהם עלה כי פולארד לא העביר מידע על ארה"ב אלא רק על מדינות ערב. "דו"ח ה-CIA הבהיר למעלה מכל ספק כי פולארד לא אסף מידע על ארה"ב, מה שאמנם לא מכשיר את מעשיו מבחינת החוק האמריקני, אך מעמיד אותם בפרופורציה אחרת לגמרי לעומת מה שגורמים שונים ניסו לצייר במהלך השנים", נכתב במכתב.

במטה למען שחרור פולארד ממשיכים להפעיל לחצים על פרס במטרה לקדם את השחרור, והנשיא מעלה את הנושא בכל פגישותיו עם הנשיא האמריקאי. אנשי המטה אמרו כי "לאור יחסיו החמים של הנשיא פרס עם הממשל האמריקני, אך מתבקש שהנושא יעמוד במרכז סדר יומו של הנשיא ויזכה לעדיפות עליונה הן ביוזמות שונות והן במפגשיו הרבים של הנשיא עם גורמים אמריקנים שונים". לדבריהם, "הנשיא חייב לפעול למען פולארד כפי שהיה פועל למען הבן שלו, לו היה חלילה במצב דומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully